Born to rust
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
De oude boel zit er nu op om hem even rijdend te hebben. Zaterdag krijg ik een vervangende bumper en de aanpassingsstukken, ik zal een foto maken. In verroeste staat zie je er een op de vierde foto van boven, het losse ding. Of hij echt nodig is heb ik een beetje mijn twijfels over, het is een soort verlengstuk van de balk, maar hij maakt gebruik van de bestaande ophangingspunten. Bij mij is de trekhaak balk die over de achterbalk valt een mm of 6 te wijd, en daartussen wordt het aanpassingsstuk dan opgesloten, nu heb ik het opgeviuld met ringen.
-
Ondertussen had ook de rode GTL weer wat liefde nodig. Hij had in een vorig leven een tik, gehad links voor, en dat zag er errug rommelig uit:

Krokant randje erbij:

Zelf een randje geblikslagert:

Nieuw stukje voorbalk eraan gelast, en nog een gaatje gestopt:

Kennen jullie dit spul ? Geweldige combinatie van roestomvormer en epoxy grondlaag. Kun je ongelogen waar in 2 uur overspuiten. Het best doe je er 4 lagen op, ben je nog maar een dag kwijt, daar kan Owatrol niet tegenop...

Geinspireerd door Folkert toch maar weer de spuit voor de dag gehaald, en zowaar, dit keer ging het soms heel fijn. Lasnaad dichtgekit met Sikaflex boven en onder.

Die hoek begon ook wat roest te vertonen, vanochtend overgespoten over de Brunox

En dan de motorkap, bumper en spatbord gemonteerd waar ik sinds de herfst de ontdekkingsreis op 2k spuitgebied mee heb doorgemaakt. Deze keer heb ik trouwens weer een grote les geleerd: als je gespetter krijgt van grote druppels door de fijne mist kun je verdunnen of dikker maken wat je wilt, helpt allemaal niks, want dan heb je gewoon de nozzle niet goed vastgedraaid.

Krokant randje erbij:
Zelf een randje geblikslagert:
Nieuw stukje voorbalk eraan gelast, en nog een gaatje gestopt:
Kennen jullie dit spul ? Geweldige combinatie van roestomvormer en epoxy grondlaag. Kun je ongelogen waar in 2 uur overspuiten. Het best doe je er 4 lagen op, ben je nog maar een dag kwijt, daar kan Owatrol niet tegenop...
Geinspireerd door Folkert toch maar weer de spuit voor de dag gehaald, en zowaar, dit keer ging het soms heel fijn. Lasnaad dichtgekit met Sikaflex boven en onder.
Die hoek begon ook wat roest te vertonen, vanochtend overgespoten over de Brunox
En dan de motorkap, bumper en spatbord gemonteerd waar ik sinds de herfst de ontdekkingsreis op 2k spuitgebied mee heb doorgemaakt. Deze keer heb ik trouwens weer een grote les geleerd: als je gespetter krijgt van grote druppels door de fijne mist kun je verdunnen of dikker maken wat je wilt, helpt allemaal niks, want dan heb je gewoon de nozzle niet goed vastgedraaid.
-
-
Tweede hands nieuw bumbertje gekocht, zaten bij schoonborstelen toch wat gaatjes onder de lak.

Niet getreurd doch dichtgelast en met Brunox gespoten

Trekhaak en spul in de epoxy gespoten

Evenals de onderkant van de auto. Een blikje epoxy overschot voor 40 % van de prijs, maar er bleek een beetje bruin in te zitten...

En zo zitten dan die balk-verleng-kapjes

Dan de nieuwe bumper in de grijze epoxy gespoten, dit keer retestrak

Alu proppen erin om dichtknijpen te voorkomen, enb de bumper volgegoten met Owatrol

En dan het eindresultaat

En van onderen gezien met veel kopervet gemonteerd (ipv kit, om het ook ooit nog weer los te kunnen halen)

Niet getreurd doch dichtgelast en met Brunox gespoten
Trekhaak en spul in de epoxy gespoten
Evenals de onderkant van de auto. Een blikje epoxy overschot voor 40 % van de prijs, maar er bleek een beetje bruin in te zitten...
En zo zitten dan die balk-verleng-kapjes
Dan de nieuwe bumper in de grijze epoxy gespoten, dit keer retestrak
Alu proppen erin om dichtknijpen te voorkomen, enb de bumper volgegoten met Owatrol
En dan het eindresultaat
En van onderen gezien met veel kopervet gemonteerd (ipv kit, om het ook ooit nog weer los te kunnen halen)
-
-
-
gewoon net als ik geheel nieuw U profiel rondom en ben je van t dubbele plaatwerk achter af
Ik slijp er eerst een L profiel uit daarna las ik er een L profiel in en dan doe ik de andere kant. Als je uhm meteen helemaal rond uitslijpt is de balk slap. Maar dat moet voor jou oud nieuws zijn he willem

Ik slijp er eerst een L profiel uit daarna las ik er een L profiel in en dan doe ik de andere kant. Als je uhm meteen helemaal rond uitslijpt is de balk slap. Maar dat moet voor jou oud nieuws zijn he willem
Savane 1993 =D
-
- Contacteer:
-