en het werkt zo :
men koopt de tin, de tinpasta en houten spatels en een gas brandertje...
als er dus een deukje of wat dan ook in de auto zit ( of men gaat grote dingen vervangen )
maakt men dus het oppervlakte schoon, dus alle verf roest of wat dan ook is weg.
dan smeert men de tinpasta op het oppervlakte.
dan maken we het warm...
er zit een zuur in en tin, het zuur zorgt er voor dat de tin gaat hechten aan de auto.
als het dof is geworden halen we de brander even weg, en doen we even met een doek het spul schoonmaken ( Zodat alle zuur weg is )
dan pakken we het tin en maken het oppervlakte een beetje warm zodat we het tin er op kunnen smeren, niet zo ver dat het echt een balleltje tin wordt maar een soort tinbrei
dan pakken we het houtje en smeren we het met het hout strak en goed.
ik gebruik water om me houtje in te dompelen zodat de tin niet aan het houtje hecht.
Dat gladstrijken kan ook met een beetje parafine en een fluwelen of velours lapje dan strijk je het in een keer spiegel glad. Dit voor de meer ervaren hobbyisten.
dat was het in het kort.
HEEL BELANGRIJK SCHUUR HET NIET, dit voor je eigen gezondheid.
hier nog wat websites
http://www.mgcars.org.uk/farina/restore ... dload.html
http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm
http://freespace.virgin.net/tommy.sandham/leading.htm
http://www.webspawner.com/users/hkholden/
http://www.carcraft.com/howto/3065/
zoek maar op www.google.com of nl naar :
lead loading
leadloading
leadload
vertinnen
hoop dat jullie er wat aan hebben.