welke motor kan er in een R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
welke motor kan er in een R4
Oke dit zal wel vaker gevraagt zijn maar ik heb niets kunnen vinden.
Ik rij met mijn r4 hooft zakelijk bij onze zuiderburen over de b wegen. En nu kom ik dus echt vermogen te kort om vielig in te kunnen halen.
Ik heb zelf nu al twee R5 ts motoren gevonden met alles er bijgewoon twee slopers. Maar nu denk ik win hie maar 20 pk mee dat zet ook geen zolen aan de dijk. En als ik toch bezig ben kan ik het gelijk goed doen.
De alpne blokjes valen af om dat ik er 100 + km mee rij per dag
Nu weet ik dat een R 16 xt blok 98 pk heeft maar gaat dit ook?
zo ja hebben mensen het al gedaan ? hoe rijdt het? foto's tips
Alvast bedankt
Alexander
Ik rij met mijn r4 hooft zakelijk bij onze zuiderburen over de b wegen. En nu kom ik dus echt vermogen te kort om vielig in te kunnen halen.
Ik heb zelf nu al twee R5 ts motoren gevonden met alles er bijgewoon twee slopers. Maar nu denk ik win hie maar 20 pk mee dat zet ook geen zolen aan de dijk. En als ik toch bezig ben kan ik het gelijk goed doen.
De alpne blokjes valen af om dat ik er 100 + km mee rij per dag
Nu weet ik dat een R 16 xt blok 98 pk heeft maar gaat dit ook?
zo ja hebben mensen het al gedaan ? hoe rijdt het? foto's tips
Alvast bedankt
Alexander
Alles van de R16 is een slag groter dan van de R4 en past dus allemaal niet lekker, tenzij je van flink verbouwen houdt. Er zijn tenslotte ook mensen (ok, eentje dan) die een Clio 16V blok in een Viertje heeft gelepeld.
20pk winst op de standaard 34 is toch bijna 60% winst!! Daarnaast zou ik niet weten waarom je met een alpine blok geen 100km per dag zou kunnen rijden...
Succes, Folkert
20pk winst op de standaard 34 is toch bijna 60% winst!! Daarnaast zou ik niet weten waarom je met een alpine blok geen 100km per dag zou kunnen rijden...
Succes, Folkert
- cees en jantine
ik denk ook dat die 20pk al goed te merken is hoor..voor een beetje beter meekomen met het verkeer heb je er voldoende aan.
en voor die 20pk zal je ook nooit gezeik krijgen met de RDW enzo.(30pk winst mag nl).
wil je echt kunnen lachen en omdat je toch moet gaan ombouwen, is een alpine blok tuurlijk de BOM.haha
hoeft niet perse een turbo(alhoewel die turbokick gaaf blijft) te zijn en ik denk dat een gewoon alpine blok met beetje afstanden en normaal gebruik toch ook de 1:10-12 wel moet kunnen halen.
dit haal ik namelijk ook met de mijne bij normaal snelweg gebruik nog wel(1:10).
iets makkelijker te vinden is een GTT blok, maar dit betekend net als het r16blok(welk onderblok is dat eigenlijk) veel verbouwen..o.a. het schutbord moet eraangeloven. of je zou een GTT onderblok moeten nemen met een R5 1.4 TS/TX kop ofzo. ivm de waterpomp. bij de GTT zit die namelijk niet aan de vliegvielkant en wordt aangedreven door een poelie aan de andere kant(moet dus ook ombouwd worden.) kortom Alpine/AT is dan makkelijker.
suc6
en houdt ons op de hoogte
groet
cees
en voor die 20pk zal je ook nooit gezeik krijgen met de RDW enzo.(30pk winst mag nl).
wil je echt kunnen lachen en omdat je toch moet gaan ombouwen, is een alpine blok tuurlijk de BOM.haha
hoeft niet perse een turbo(alhoewel die turbokick gaaf blijft) te zijn en ik denk dat een gewoon alpine blok met beetje afstanden en normaal gebruik toch ook de 1:10-12 wel moet kunnen halen.
dit haal ik namelijk ook met de mijne bij normaal snelweg gebruik nog wel(1:10).
iets makkelijker te vinden is een GTT blok, maar dit betekend net als het r16blok(welk onderblok is dat eigenlijk) veel verbouwen..o.a. het schutbord moet eraangeloven. of je zou een GTT onderblok moeten nemen met een R5 1.4 TS/TX kop ofzo. ivm de waterpomp. bij de GTT zit die namelijk niet aan de vliegvielkant en wordt aangedreven door een poelie aan de andere kant(moet dus ook ombouwd worden.) kortom Alpine/AT is dan makkelijker.
suc6
en houdt ons op de hoogte
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
zelf heb ik van een 850cc (R4 tL) een 1400 cc (R5 blokje uit 1980) gemaakt. Niet moeilijk en rijd erg!! pittig. Je kunt zelfs een standaar GTL 4 bak er voor houden. UItvoerbaar met, standaar GTL 1100 carburateur ( rijd prima) 32 mm solex carburateur rijd nog beter of met een dubbele of register weber, dat rijd super. of een turbo maar dat zou ik gezien de vele kilometers niet doen. slijtage van je onderdelen is groot.
renault 12, bigger not better
En ik heb een 1.4 r19 motor erin liggen (f6je).
Iets moeilijker in te bouwen ,maar is wel leuk. Nu zou een clio motortje er ook zo in passen. Maar dit is al pittig genoeg.
Dit soort projecten kosten echter wel heel veel tijd!!!!
Bij weinig tijd zou ik je aanraden gewoon een r5 motortje uit een oer 5je te nemen. Heb je idd zat aan en de 32 carb. en die heb je al.....
Iets moeilijker in te bouwen ,maar is wel leuk. Nu zou een clio motortje er ook zo in passen. Maar dit is al pittig genoeg.
Dit soort projecten kosten echter wel heel veel tijd!!!!
Bij weinig tijd zou ik je aanraden gewoon een r5 motortje uit een oer 5je te nemen. Heb je idd zat aan en de 32 carb. en die heb je al.....
Zo dat zijn gelijk veel reakties Super!
Ik rij op lpg dus wou daarom niet aan de sportblokjes turbo enz.
Ik heb zelf 4 jaar een gtt gehad dus ik weet hoe tof die turbo is
.
Maar dat hou( turbo) ik voor mijn nieuwe gtt over een jaar of twee.
Die 20 pk is ook wel veel Maar op lpg verlies je toch best veel vermogen.
Het vermogen wou ik ook niet echt voor top snelheid maar meer voor de inhaal akties. De boutes in belgie zijn niet te beta
len
Dus er rijd niemand rondt met een tx blokje uit een r16 das jammer.
Dan ga ik denk ik gewoon voor de het ts blokje. Ik heb ook geen tijd
Kan ik dan gewoon de schakel arm van de r4 op de r5 Bak zetten? bij de r5 gaat die op zij een bij de r4 zit die er ban boven op.
Ik weet dat je wat moet zagen aan het fram om de 5 bak er in tekrijgen. Kan ik dan ook de assen van r5 gebruiken?
de vragen zullen nog wel even blijven komen
Alvast bedankt
Alexander
ps Sory als het een beetje raar geschreven is ben nog al moe
Ik rij op lpg dus wou daarom niet aan de sportblokjes turbo enz.
Ik heb zelf 4 jaar een gtt gehad dus ik weet hoe tof die turbo is

Maar dat hou( turbo) ik voor mijn nieuwe gtt over een jaar of twee.
Die 20 pk is ook wel veel Maar op lpg verlies je toch best veel vermogen.
Het vermogen wou ik ook niet echt voor top snelheid maar meer voor de inhaal akties. De boutes in belgie zijn niet te beta

Dus er rijd niemand rondt met een tx blokje uit een r16 das jammer.
Dan ga ik denk ik gewoon voor de het ts blokje. Ik heb ook geen tijd

Kan ik dan gewoon de schakel arm van de r4 op de r5 Bak zetten? bij de r5 gaat die op zij een bij de r4 zit die er ban boven op.
Ik weet dat je wat moet zagen aan het fram om de 5 bak er in tekrijgen. Kan ik dan ook de assen van r5 gebruiken?
de vragen zullen nog wel even blijven komen
Alvast bedankt
Alexander
ps Sory als het een beetje raar geschreven is ben nog al moe
-
Je moet een R4 versnellingsbak-deksel nemen, en daar het armpje van het R5 deksel aan monteren (zit aan de binnenkant zeg maar).alexgt schreef:Zo dat zijn gelijk veel reakties Super!
Om de 5bak erin te krijgen kun je twee dingen doen:
- of de voorbalk aanpassen
- of de motor steunen aanpassen en het blok verder naar binnen leggen. Zelf heb ik het eerste gedaan, als je wilt heb ik wel foto's
Trouwens, wel een R4 koppeling + huis ertussen, anders wordt het nog weer een stukje langer.
En die R5 assen weet ik niet, ik heb er R4 assen in.