bonken bij optrekken
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
bonken bij optrekken
Mijn R4 begint te bonken of zo bij het optrekken daarna niet meer bij het rijden.wat zo dat kunnen zijn .Wie kan me meer vertellen.
Gr San
Gr San
Re: bonken bij optrekken
Afgescheurde motorsteun of baksteun?san schreef:Mijn R4 begint te bonken of zo bij het optrekken daarna niet meer bij het rijden.wat zo dat kunnen zijn .Wie kan me meer vertellen.
Gr San
- Hanz
- Contacteer:
Re: bonken
Op dezelfde manier als man zijnde.san schreef:Hoe herken ik motosteun stuk&baksteun stuk als vrouw zijnde.
De baksteun aan de voorkant van de auto tussen versnellingsbak en voorste dwarsbalk (dat is dat ding waar de motorkapscharnieren op zitten). Het is een vierkant stuk rubber met een bout er doorheen die nog wel eens wil afscheuren. De motorsteunen zitten links en rechts van het motorblok, tussen motor en langsbalken.
Laatst gewijzigd door Hanz op za mei 13, 2006 11:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: bonken bij optrekken
Folkert schreef:...Afgescheurde...
Het deel dat van rubber gemaakt is, wil inderdaad wel eens doorscheuren.
In dat geval, ligt bij de baksteun het deel wat aan de voorkant van de bak zit, in de haak die aan de voorbalk zit.
Is dit het geval, zal bij het optrekken en sterk versnellen de bak op getild worden en met een bonk neer vallen als de snelheid gelijk blijft.
Gaat goed totdat de haak te ver naar beneden geslagen is...
Oorzaak is vaak het te snel nemen van verkeers heuvels...
Met 90 over zo'n ding kan met een 4, alleen dat rubber laat het afweten...
Ik neem meer aan dat je bedoelt: Hoe herken ik dat de baksteun kapot is...Hanz schreef:Op dezelfde manier als man zijnde.san schreef:Hoe herken ik motosteun stuk&baksteun stuk als vrouw zijnde.
De baksteun aan de voorkant van de auto tussen versnellingsbak en voorste dwarsbalk (dat is dat ding waar de motorkapscharnieren op zitten). Het is een vierkant stuk rubber met een bout er doorheen die nog wel eens wil afscheuren. De motorsteunen zitten links en rechts van het motorblok, tussen motor en langsbalken.
Daarvoor moet je eigenlijk met zn tweeen zijn. De ene naast de auto bij de motor (met geopende motorkap), de ander achter het stuur. Die laatste rijdt 10cm naar voren en de eerste kijkt of de versnellingsbak overmatig beweegt... (wat is dan weer overmatig, zal de vraag wel worden... lol)
Succes, Folkert
Ik zou hierbij de auto op de handrem zetten, dan blijft je auto staan en kan je wat meer kracht loslaten.Folkert schreef:Daarvoor moet je eigenlijk met zn tweeen zijn. De ene naast de auto bij de motor (met geopende motorkap), de ander achter het stuur. Die laatste rijdt 10cm naar voren en de eerste kijkt of de versnellingsbak overmatig beweegt... (wat is dan weer overmatig, zal de vraag wel worden... lol)
Succes, Folkert
Nog een manier: zet de krik onder de bak en kijk of eerst de bak of de auto beweegt.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Das alleen voor leden,vandaar dat Gijs het het noemde denk ik.Folkert schreef:En het clubmagazijn, niet te vergeten...GijSsie schreef:baksteun stond laatst nog op MP, en anders autoonderdelen zaak, en in het laatste geval dealer of Wind...
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Had ik eigenlijk niet eens aan gedachtLe Car schreef:Das alleen voor leden,vandaar dat Gijs het het noemde denk ik.Folkert schreef:En het clubmagazijn, niet te vergeten...GijSsie schreef:baksteun stond laatst nog op MP, en anders autoonderdelen zaak, en in het laatste geval dealer of Wind...

Savane 1993 =D
-