wat is de bandenmaat voor AT velgen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

brecht
Contacteer:

wat is de bandenmaat voor AT velgen?

Bericht: # 72370Bericht brecht »

zie titel
4tje

Bericht: # 72371Bericht 4tje »

185 60 R13
als ik me niet vergis
cees en jantine

Bericht: # 72390Bericht cees en jantine »

175/60-13

heb zelf 165/65-13 maar sttat niet mooi..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Folkert

Bericht: # 72400Bericht Folkert »

cees en jantine schreef:175/60-13
Ik had altijd hele leuke toyo'tjes in deze maat...
Willem de Zwijger

Bericht: # 72423Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb 155 / 70/ R13 op de AT velgen zitten. Ik durfde niet breder te gaan omdat ik andere lichtmetalen velgen heb (Cosmic) waar diezelfde maat opzit, en die lopen aan als ik het stuur in de uiterste stand draai.
Hebben jullie daar nooit last van ?
brecht
Contacteer:

Bericht: # 72429Bericht brecht »

Ikke nie, maar ik heb ze er dan ook nog nie opzitten.

Heb al goedkope toyo's gevonden op i-net, maar ken het merk niet. Goede bandjes?

Heb zowiezo de velgen ook nog nie, maar wilde vast zoeken of ik er ook voor een schappelijk bedrag banden op kan leggen. Kan je ongestraft (tot op zekere hoogte uiteraard) een andere breedtemaat op dezelfde velge leggen? zoals een 155 of een 175?
cees en jantine

Bericht: # 72433Bericht cees en jantine »

folkert had toyo proxes erop zitten is een sport bandje.
als je op autobandenmarkt hebt gekeken, dat zijn een beetje alledaagse bandjes.
toyo´s zijn wel zachte banden, ze willen dus wel wat harder slijten..als ik het goed heb.
185 is echt de max geloof ik 175 was standaard.

zou voor 175 gaan, staat mooi breed en loopt niet aan als ie niet verlaagd is
brecht
Contacteer:

Bericht: # 72435Bericht brecht »

Dank.

ik heb gehoord dat jij trouwens niet "de goede" wielmoeren op je AT Velgen hebt. Zijn speciale wielmoeren echt nodig? Of zijn die gewone ook te vertrouwen?
Jan-San

Bericht: # 72436Bericht Jan-San »

Bij mij ligt er 185/55/r13 op als ik me niet vergis. Loopt wel aan als ie verlaagd is. Verhogen is een optie (leuke kleus heb ik inmiddels 3 keer gedaan en eindelijk goed. Drie maal is scheeps recht).
Merk Roadstone met V profile. Best okee.
cees en jantine

Bericht: # 72442Bericht cees en jantine »

brecht schreef:Dank.

ik heb gehoord dat jij trouwens niet "de goede" wielmoeren op je AT Velgen hebt. Zijn speciale wielmoeren echt nodig? Of zijn die gewone ook te vertrouwen?
IK?
ik heb gewoon AT moeren erop zitten(voor zover ik weet), deze lopen taps toe en vallen in het kommetje van de velg zelf..
gewone moeren werken ook wel denk ik, maar niet optimaal. want je mist het oppervlak in de velg zegmaar.
Folkert

Bericht: # 72443Bericht Folkert »

cees en jantine schreef:folkert had toyo proxes erop zitten is een sport bandje.
Not. Ik had Toyo 600 F3 bandjes
toyo´s zijn wel zachte banden, ze willen dus wel wat harder slijten..als ik het goed heb.
Ik joeg er in 10000km een setje voorbanden doorheen.
Anders is het als je geen ATblokje hebt. Oscar heeft zo'n 40dkm met de voorbanden gedaan en de achterste zitten er nog steeds op... Ergo: Een "zachtere" band heeft meer grip en dat is wel een serieus item voor je veiligheid! (dan kan je heeeeel hard remmen)
Folkert

Bericht: # 72444Bericht Folkert »

cees en jantine schreef:gewone moeren werken ook wel denk ik, maar niet optimaal. want je mist het oppervlak in de velg zegmaar.
Not! De wielen centreren op de wielmoeren. Waarbij ook geld dat je je wielen kapot draait. (alu is niet zo hard)
Willem de Zwijger

Bericht: # 72447Bericht Willem de Zwijger »

Wat betreft die wielmoeren: mijn velgen zien er zo uit:
Afbeelding
en ik weet niet beter dan dat het AT velgen zijn (als iemand er anders over denkt hoor ik het graag), en bij deze velgen kunnen de gewone wielmoeren erop, ze centreren op de bouten, en het vlakje waarop de moer aandrukt is precies dezelfde (contra)vorm als de moer zelf. Deze kan dus met de gewone wielmoeren gebruikt worden (aldus ook geadviseerd door Ruud Wind waar ik de velgen gekocht heb). De schroefdraad is aan de korte kant, daarom draai ik ze iets vaster aan. En ik heb er van die plastic dopjes op gedaan, dan zie je het tenminste niet zo.
Folkert

Bericht: # 72449Bericht Folkert »

Willem de Zwijger schreef:Wat betreft die wielmoeren: mijn velgen zien er zo uit:
Afbeelding
en ik weet niet beter dan dat het AT velgen zijn (als iemand er anders over denkt hoor ik het graag), en bij deze velgen kunnen de gewone wielmoeren erop, ze centreren op de bouten, en het vlakje waarop de moer aandrukt is precies dezelfde (contra)vorm als de moer zelf. Deze kan dus met de gewone wielmoeren gebruikt worden (aldus ook geadviseerd door Ruud Wind waar ik de velgen gekocht heb). De schroefdraad is aan de korte kant, daarom draai ik ze iets vaster aan. En ik heb er van die plastic dopjes op gedaan, dan zie je het tenminste niet zo.
Eh.. In mijn ogen is er door die rammelende speling tussen bouten en wiel geen sprake van centreren...

Wel een heeeel mooi exemplaar van een AT velg!
Rinootje

Bericht: # 72451Bericht Rinootje »

Ik heb nog moeren voor AT velgen over.....6 stuks!!.....dus....
Plaats reactie