nieuw motorblok in een oude 4L?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
nieuw motorblok in een oude 4L?
Ik heb ook nog een oude 4L uit 1968 staan in de schuur.
Nu is die motor niet meer compleet en ligt bovendien volledig uit elkaar.
Ik kan ergens een ander blok uit de jaren 80 kopen met weinig kilometers.
Wat ik me nu afvraag, is of alle componenten uit de jaren 60 zomaar op een blok van 1986 kunnen worden gemonteerd.
De randapparatuur van die uit 1968 is nog 6v, en dat wil ik het liefst origineel houden.
maw zijn er verschillen tussen een 850cc blok uit 1968 en een uit 1986?
Nu is die motor niet meer compleet en ligt bovendien volledig uit elkaar.
Ik kan ergens een ander blok uit de jaren 80 kopen met weinig kilometers.
Wat ik me nu afvraag, is of alle componenten uit de jaren 60 zomaar op een blok van 1986 kunnen worden gemonteerd.
De randapparatuur van die uit 1968 is nog 6v, en dat wil ik het liefst origineel houden.
maw zijn er verschillen tussen een 850cc blok uit 1968 en een uit 1986?
Re: nieuw motorblok in een oude 4L?
Ja.Tom schreef:... zijn er verschillen tussen een 850cc blok uit 1968 en een uit 1986?
Er zijn verschillende uitvoeringen van de 800 motor.
In het Kluwer autohandboek worden de 800-1, de 800-2/05 en de 800-BIB genoemd.
De meeste verschillen ziten in de motor, dus ik verwacht geen problemen met inbouwen en monteren - en gebruik van 6 Volt delen.
-
He, dat had ik nog niet gehoord, kan ik mijn gtl 1.1 liter uit 1985 ook een zwengel geven (met de krik uitdraaier/wieldoploszwengel?) en dan loopt ie? En moet je dan gas geven en het contact aan hebben?
Voor welke situaties is dit eigenlijk? Als de startmotor het niet doet? ZOu mooi zijn...
Voor welke situaties is dit eigenlijk? Als de startmotor het niet doet? ZOu mooi zijn...

Een quatrelle is het wel!
Als ik me niet vergis, draait de 850 de ene en de 1100 de andere kant op, dus zo lang alles de goede kant op draait, is er niets wat fout kan gaan.
De aansluiting in de versnellingsbak is eerder vervallen dan het get in het chasis, deze was midden jaren 80 nog aanwezig. Hier achter kwam direct de plaat voor het ophangrubber van de versnellingsbak.
De aansluiting in de versnellingsbak is eerder vervallen dan het get in het chasis, deze was midden jaren 80 nog aanwezig. Hier achter kwam direct de plaat voor het ophangrubber van de versnellingsbak.