afslaan bij koppeling in

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
brecht
Contacteer:

afslaan bij koppeling in

Bericht: # 71021Bericht brecht »

Als ik een tijdje doorgereden heb (lang stuk provinciale weg of snelweg) en ik trap (nog op snelheid) mijn koppeling in om terug te schakelen slaat de auto af. Omdat ik nog op snelheid ben is ie ook zo weer aan, dus echt een groot problem is het niet, maar waar zou dit aan kunnen liggen?
jbeekmann

Bericht: # 71029Bericht jbeekmann »

Hebben we bij jou niet eerder gehad dat als je op een bepaalde manier tegen je pook duwde, dat ie dan ook afsloeg? Misschien ergens onder de kap een vreemde sluiting?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
brecht
Contacteer:

Bericht: # 71030Bericht brecht »

o ja dat pookje-duwen! da's lang geleden!

staat ie:
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... light=pook

maar dat is nu niet de oorzaak lijkt me. Het gebeurt na intrappen van de koppeling, niet na het beroeren der pook.
Renault Classique

Bericht: # 71051Bericht Renault Classique »

Normaal gesproken laat je ook je gas los als je de koppeling intrapt om te gaan schakelen. Volgens mij heb je meer kans om aan deze gaszijde de oorzaak van het probleem te vinden. Misschien eerst het stationaire toerental iets hoger zetten, een tweede schroefje om een slingertje aan te geven zou de mengselregelschroef kunnen zijn.
Succes!

Paul
a-t-1

Bericht: # 71083Bericht a-t-1 »

Mijn 4tje had 't zelfde toen ik 'm net kocht. 't stationair toerental was heel laag gezet om door de CO meting te komen, met als gevolg dat ze afsloeg bij het uitrollen. :-? Een klein beetje het stationair opschroeven doet dan wonderen! (Tenzij 't stationair al hoog staat, dan weet ik 't ook niet.) :lol:

Ik vond 't erg moeilijk om de juiste stand voor het mengselschroefje te vinden. Ik hoorde het verschil soms niet tussen een paar slagen links of rechts. Dat schijn je wel te kunnen meten met een CO meter, maar die heb ik niet.

Succes! 8)
Plaats reactie