afslaan bij koppeling in
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
afslaan bij koppeling in
Als ik een tijdje doorgereden heb (lang stuk provinciale weg of snelweg) en ik trap (nog op snelheid) mijn koppeling in om terug te schakelen slaat de auto af. Omdat ik nog op snelheid ben is ie ook zo weer aan, dus echt een groot problem is het niet, maar waar zou dit aan kunnen liggen?
o ja dat pookje-duwen! da's lang geleden!
staat ie:
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... light=pook
maar dat is nu niet de oorzaak lijkt me. Het gebeurt na intrappen van de koppeling, niet na het beroeren der pook.
staat ie:
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... light=pook
maar dat is nu niet de oorzaak lijkt me. Het gebeurt na intrappen van de koppeling, niet na het beroeren der pook.
- Renault Classique
Normaal gesproken laat je ook je gas los als je de koppeling intrapt om te gaan schakelen. Volgens mij heb je meer kans om aan deze gaszijde de oorzaak van het probleem te vinden. Misschien eerst het stationaire toerental iets hoger zetten, een tweede schroefje om een slingertje aan te geven zou de mengselregelschroef kunnen zijn.
Succes!
Paul
Succes!
Paul
Mijn 4tje had 't zelfde toen ik 'm net kocht. 't stationair toerental was heel laag gezet om door de CO meting te komen, met als gevolg dat ze afsloeg bij het uitrollen.
Een klein beetje het stationair opschroeven doet dan wonderen! (Tenzij 't stationair al hoog staat, dan weet ik 't ook niet.)
Ik vond 't erg moeilijk om de juiste stand voor het mengselschroefje te vinden. Ik hoorde het verschil soms niet tussen een paar slagen links of rechts. Dat schijn je wel te kunnen meten met een CO meter, maar die heb ik niet.
Succes!

Ik vond 't erg moeilijk om de juiste stand voor het mengselschroefje te vinden. Ik hoorde het verschil soms niet tussen een paar slagen links of rechts. Dat schijn je wel te kunnen meten met een CO meter, maar die heb ik niet.
Succes!