lekkage na nieuwe klepdekselpakking
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
lekkage na nieuwe klepdekselpakking
Probleem.... Ik heb de klepjes gesteld en vervolgens netjes een nieuwe klepdekselpakking gemonteerd. De oude zweette erg licht en was niet meer flexibel. Het is een 850 blokje en met de nieuwe pakking komt er olie aan de kopse kanten tussen de klepdekselpakking en deksel.
Ik ben van plan om de pakking dan maar met vloeibare pakking in de deksel te zetten. Maar kan ik dit ook tussen de pakking en het blok doen? Bijvoorbeeld een erg dun lijntje. Of wordt dit bij de volgende stelbeurt weer narigheid om te verwijderen, zonder dat er resten in het blok verdwijnen? Ik moet wel vaak de kleppen stellen omdat ik op lpg rijd.
Ik ben benieuwd....
Ik ben van plan om de pakking dan maar met vloeibare pakking in de deksel te zetten. Maar kan ik dit ook tussen de pakking en het blok doen? Bijvoorbeeld een erg dun lijntje. Of wordt dit bij de volgende stelbeurt weer narigheid om te verwijderen, zonder dat er resten in het blok verdwijnen? Ik moet wel vaak de kleppen stellen omdat ik op lpg rijd.
Ik ben benieuwd....
Eelco van Heerde
R4 tl 1980 F4 1985 Espace 1999
Op de verpakking van een bus vloeibare pakking las ik dat je als je de pakking weer makkelijk moest kunnen verwijderen dat je dan een kant moet voorzien van een dun laagje olie.
Het spul wordt erg rubberachtig en is denk gemakkelijk te verwijderen.
Ik heb er verder geen ervaring mee,maar het zal wel gaan denk ik.
Zit de rubber wel goed in de rand,of is de deksel misschien te hard aangedraaid?
Het spul wordt erg rubberachtig en is denk gemakkelijk te verwijderen.
Ik heb er verder geen ervaring mee,maar het zal wel gaan denk ik.
Zit de rubber wel goed in de rand,of is de deksel misschien te hard aangedraaid?
-
Ik heb er ook ooit wel eens vloeibare pakking tussengestopt omdat ik die rand niet dichtkreeg. Ik heb het idee dat die deksels soms krom zijn, en dan helpt er geen lieve moeder meer aan. Ik heb van die blauwe loctite gebruikt, geschikt voor hoge temperaturen, hielp behoorlijk. Is op siliconen basis, kun je redelijk makkelijk vervangen, maar ja, het blijft een behoorlijk geklooi als je vaak de kleppen wilt stellen...
- cees en jantine
afloop pakking
Mooi zo'n forum, in mijn schuur sta ik er mooi alleen voor. Het zou inderdaad niet nodig moeten zijn, eens! Maar ik zie wel dat het type pakking die ik kreeg bij mijn 850 blokje anders is dan de voor mij bekende 1100. Veel stugger en minder flexibel. Ik heb de deksel gecontroleerd en deze is niet krom. Ik draai hem netjes aan met de handmoeren die hiervoor bedoeld zijn, dus te vast kan haast niet.
Uiteindelijk gekozen voor een poldermodeloplossing. Ik heb de pakking met blauwe temp bestendige siliconenpakking vast tegen de kleppendeksel gezet. Alleen op de korte kanten, op de lange kant lekte hij niet. Vervolgens laten drogen en er erop gezet. Resultaat is prima, lekt niet meer. Ik heb geen vloeibare pakking op het blok, dat verwijdert natuurlijk erg lastig.
Weer wijzer geworden.... en dank voor de digitale hulp.
Uiteindelijk gekozen voor een poldermodeloplossing. Ik heb de pakking met blauwe temp bestendige siliconenpakking vast tegen de kleppendeksel gezet. Alleen op de korte kanten, op de lange kant lekte hij niet. Vervolgens laten drogen en er erop gezet. Resultaat is prima, lekt niet meer. Ik heb geen vloeibare pakking op het blok, dat verwijdert natuurlijk erg lastig.
Weer wijzer geworden.... en dank voor de digitale hulp.
Eelco van Heerde
beetje te laat gezien het probleem al opgelost is, maar toch:
vloeibare pakking is zeer gemakkelijk te verwijderen (zeker gezien de hoeveelheid olie onder je kleppendeksel) Wel inderdaad goed kijken of alles weg is. In tanzania gebruikten ze niet anders. zelfs als er een goede pakking was ging daar nog vloeibare pakking extra bij. Als een soort wondermiddel wat liefkozend "gasketmeeka" genoemd werd. Ik zeg absoluut niet dat dat de beste oplossing is, allen maar dat het makkelijk te verwijderen is.
vloeibare pakking is zeer gemakkelijk te verwijderen (zeker gezien de hoeveelheid olie onder je kleppendeksel) Wel inderdaad goed kijken of alles weg is. In tanzania gebruikten ze niet anders. zelfs als er een goede pakking was ging daar nog vloeibare pakking extra bij. Als een soort wondermiddel wat liefkozend "gasketmeeka" genoemd werd. Ik zeg absoluut niet dat dat de beste oplossing is, allen maar dat het makkelijk te verwijderen is.