Auto dood
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Auto dood
Op de een op andere dag start de r4 niet meer startmotor kom niet meer rond doet zelf niks als ik start.ik heb met start kabels gestart met moeite liep de r4.Accu op geladen en weer geprobeerd te starten accu weer leeg wie weet er meer van.Waar blijft mijn stroom en waarom start de auto niet zelfs als hij net gelopen heb via startkabels.
Mogelijk stuk startrelais!! dynamo!! of iets anders!!
Accu is oke.
Gr Jan
Mogelijk stuk startrelais!! dynamo!! of iets anders!!
Accu is oke.
Gr Jan
En je weet zeker dat je accu niet defect is? Je kunt door middel van een spanningsmeter de laadstroom van je dynamo meten...........moet met de motor draaiend op halve kracht ongeveer 13 a 13,5 volt geven ( alle spanningsverbruikers uit natuurlijk) is dat niet het geval moet je i.d.d. gaan zoeken in de richting van je dynamo............Het lijkt mij ook goed mogelijk dat je accu erg slecht is en geen spanning kan "vast" houden...........
Aankomend 4tjes talent..............Nee ik BEN een 4tjes talent.............voortaan
Precies, vandaar ook mijn vraag of het laadstroomlampje brandt. Overigens zou je op de accu 14,4 Volt moeten meten met verhoogd stationair. ALs je toch aan het meten bent: meet ook even je lekstroom.Joossie schreef:En je weet zeker dat je accu niet defect is? Je kunt door middel van een spanningsmeter de laadstroom van je dynamo meten...........moet met de motor draaiend op halve kracht ongeveer 13 a 13,5 volt geven ( alle spanningsverbruikers uit natuurlijk) is dat niet het geval moet je i.d.d. gaan zoeken in de richting van je dynamo............Het lijkt mij ook goed mogelijk dat je accu erg slecht is en geen spanning kan "vast" houden...........
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Ik zit ook aan de spanningsregelaar te denken. Het kan natuurlijk ook zijn dat de accu door die slechte spanningsregelaar inmiddels ook is overleden. (heeft me op mijn motor ooit 3 accu's gekost voor ik erachter was dat die spanningsregelaar het niet meer deed.)_
Spanning meten met draaiende motor (zie andre berichten) en je weet een stuk meer!
Spanning meten met draaiende motor (zie andre berichten) en je weet een stuk meer!