Sneller rijden en airco
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Heb je de beschikking over een lasapparaat of ken je iemand die een mig-lasapparaat heeft? Dan valt er heel wat te repareren. Als je vooral een zuinige auto wilt hebben is een bezoekje aan de plaatselijke electronica-boer een idee. Velleman heeft een aantal bouwpakketjes waaronder een electronische ontstekking voor oldtimers. Ik heb er hele goede dingen over gehoord, ik heb hem alleen nog niet getest op m'n F4 omdat die nog niet helemaal rijklaar is.
-
Ja, door dat Vellemankitje loopt ie iets fijner, start beter maar of het gebruik er nou beter van wordt weet ik niet. Misscihen op een jaar gemeten wel merkbaar. Ik ben er nu mee bezig om er in elkaar te zetten, dan zet ik ze ook op mijn R4's. Ze kosten rond de 15 euro p/st
Ik had het op mijn F6 automaat ook, maar het gebruik bleef hetzelfde...
Ik had het op mijn F6 automaat ook, maar het gebruik bleef hetzelfde...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Hallo,
Ik ga kijken of ik een keer een goede GTL versnellingsbak met differentieel op de kop kan tikken.
Mijn vader heeft een las-apparaat. Wat valt er dan te repareren?
Ik was van plan om er elektronische ontsteking in te plaatsten, maar bij zo'n velleman setje behoud je toch nog altijd die puntjes?
Ik heb het topic van Willem doorgelezen, die heeft ook elektronische ontsteking in zijn viertje gestopt. Mischien kan hij er nog wat meer uitleg bij geven en de gevolgen op lange termijn?
groeten,
Gijs
Ik ga kijken of ik een keer een goede GTL versnellingsbak met differentieel op de kop kan tikken.

Mijn vader heeft een las-apparaat. Wat valt er dan te repareren?
Ik was van plan om er elektronische ontsteking in te plaatsten, maar bij zo'n velleman setje behoud je toch nog altijd die puntjes?
Ik heb het topic van Willem doorgelezen, die heeft ook elektronische ontsteking in zijn viertje gestopt. Mischien kan hij er nog wat meer uitleg bij geven en de gevolgen op lange termijn?
groeten,
Gijs
-
Ja, ik heb zo'n Newtronic waarin er helemaal geen mechanisch contact meer is, en dus ook het nokje niet meer kan slijten, zie hier
De ontsteking loopt inmiddels een jaar zonder problemen (mijn meest recente 'probleempje'staat los van de ontsteking), en het verbruik daalde van 1:12 naar 1:14.5, ongelofelijk maar waar, ik raad het dus iedereen aan die een beetje van knutselen houdt.
De ontsteking loopt inmiddels een jaar zonder problemen (mijn meest recente 'probleempje'staat los van de ontsteking), en het verbruik daalde van 1:12 naar 1:14.5, ongelofelijk maar waar, ik raad het dus iedereen aan die een beetje van knutselen houdt.
-
Bij een Vellemankitje hou je inderdaad de puntjes nog maar die werken dan alleen nog als schakelaartje dus gaan er niet meer van die enrome stroompjes doorheen dus branden ze niet meer in.
Ik heb nog een GTL bak liggen met minder dan 60.000 km gelopen. 60 pleuro mag je 'm hebben.
Ik heb nog een GTL bak liggen met minder dan 60.000 km gelopen. 60 pleuro mag je 'm hebben.
-
zoek eerst eens wat info over turbo´s voordat je dergelijke onzin uitkraamt...GijSsie schreef:......een 1100cc turbo uit een dahatsjoe charade te pakken te krijgen ......

- cees en jantine
hmm gijssie,
het zit toch echt iets anders in elkaar.
ff zoeken op internet en je weet hoe het zit.
een turbo schroef je er niet zo maar even op. de compressieverhouding moet naar beneden, deze is bij een standaard benzine auto te hoog en zou voor een veel te warme verbranding zorgen(te veel compressie). met als gevolg gesmolten zuigers enzo.
het kan wel maar dan moet je op niet te veel turbodruk gaan rijden, je houdt dan ook minder vermogen over. maar ik denk dat je bij een standaard 1100 toch 50-60 pk eruit moet kunnen persen, misschien meer.
je zal wel een ander inlaatspruitstuk moeten maken, een ander uitlaatspruitstuk, misschien een dikkere koppakking. en zo nog meer dingen. het is dus niet PLUG N PLAY...maar wel een mooi project.
en er zijn zat benzine auto´s met turbo en injectie hoor, subaru impreza, mitsibishi lancer evo en volksfiets 1.8T enz enz.
ook diesels hebben gewoon turbo en injectie tegenwoordig.
check even dit verhaal:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/index.html
en dan kijken bij projecten-1.4 8v turbo
denk dat voor het meer power verhaal een 1.4 blokje zoeken makkelijker is.(op marktplaats staat er nog 1 in zeeland, oh nee renesse das nog zuid holland
)
klikje
succes
het zit toch echt iets anders in elkaar.
ff zoeken op internet en je weet hoe het zit.
een turbo schroef je er niet zo maar even op. de compressieverhouding moet naar beneden, deze is bij een standaard benzine auto te hoog en zou voor een veel te warme verbranding zorgen(te veel compressie). met als gevolg gesmolten zuigers enzo.
het kan wel maar dan moet je op niet te veel turbodruk gaan rijden, je houdt dan ook minder vermogen over. maar ik denk dat je bij een standaard 1100 toch 50-60 pk eruit moet kunnen persen, misschien meer.
je zal wel een ander inlaatspruitstuk moeten maken, een ander uitlaatspruitstuk, misschien een dikkere koppakking. en zo nog meer dingen. het is dus niet PLUG N PLAY...maar wel een mooi project.
en er zijn zat benzine auto´s met turbo en injectie hoor, subaru impreza, mitsibishi lancer evo en volksfiets 1.8T enz enz.
ook diesels hebben gewoon turbo en injectie tegenwoordig.
check even dit verhaal:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/index.html
en dan kijken bij projecten-1.4 8v turbo
denk dat voor het meer power verhaal een 1.4 blokje zoeken makkelijker is.(op marktplaats staat er nog 1 in zeeland, oh nee renesse das nog zuid holland

klikje
succes
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Ik denk dat zolang je dit soort vragen hebt je je beter kunt concentreren op hetgeen je nu hebt, het is al lastig zat een motortje echt goed te laten lopen (en dus presteren) als je er zo weinig van weet.GijSsie schreef:
Of is turbo alleen voor diesel auto's?
En injectie voor benzine auto's?
groeten,
Gijs
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Hallo Allemaal,
Renesse is nog altijd Zeeland
. En ligt in de kop van schouwen-duivenland.
Ik ben mischien een leek op dit gebied, maar mijn vader is altijd (vaak) bereid te helpen met mijn r4 hij vind het zelf namelijk ook leuk
. Bovendien werkt tie bij een mercedes garage (altijd handig met onderdelen
) en is vroeger zelf ook monteur geweest en hij heeft ook een tijdje in een r4 gereden.
Ik ga nu eerst mijn 956cc blokje er een keer uithalen en helemaal goed laten lopen en schoon maken en er elektrische ontsteking e.d. in maken.
groeten,
Gijs
PS. ik die meneer van dat blok gemaild maar voor dat blok met bak en 3 aandrijfassen vraagt hij 450 euro...
Maar voor inbouw in een r4 heb je toch alleen het blok nodig?
Renesse is nog altijd Zeeland

Ik ben mischien een leek op dit gebied, maar mijn vader is altijd (vaak) bereid te helpen met mijn r4 hij vind het zelf namelijk ook leuk

Ik ga nu eerst mijn 956cc blokje er een keer uithalen en helemaal goed laten lopen en schoon maken en er elektrische ontsteking e.d. in maken.
groeten,
Gijs
PS. ik die meneer van dat blok gemaild maar voor dat blok met bak en 3 aandrijfassen vraagt hij 450 euro...

Maar voor inbouw in een r4 heb je toch alleen het blok nodig?
- Bruutmans
- Contacteer:
Zeg mensen een gtl blok kan toch een kop van een gtt op?
Hier en daar wat aanpassen,heb ikzelf al eens eerder een topic over begonnen en die hoorde toch echt tot de mogelijkheden.
Wat je daar zegt gijssie over die dahatsjoe,daar ben ik zelf ook een tijdje over aan het nadenken geweest,als het goed is bestaat er een 1100cc turbo.
Dit vergt echter wel de "extremere" aanpassingen,maar moet te doen zijn denk ik.
Het 1.4 blok waar Cees het al over heeft lijkt mij ook de beste optie.
Eventueel een turboblok,alpine dus.
Hier en daar wat aanpassen,heb ikzelf al eens eerder een topic over begonnen en die hoorde toch echt tot de mogelijkheden.
Wat je daar zegt gijssie over die dahatsjoe,daar ben ik zelf ook een tijdje over aan het nadenken geweest,als het goed is bestaat er een 1100cc turbo.
Dit vergt echter wel de "extremere" aanpassingen,maar moet te doen zijn denk ik.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Zeg mensen een gtl blok kan toch een kop van een gtt op?
Reken erop dat als je dit soort jongens erin gaat leggen dat je verbruik aanzienlijk hoger zal uitvallen als je 900 blokje dat je nu hebt.
Ron wat drinkt die "stoplichtracer" van jou ook weer (of moet je dat nu opzoeken op het forum hihihi
),ik meen iets van 1op 6 kan dat?
Reken erop dat als je dit soort jongens erin gaat leggen dat je verbruik aanzienlijk hoger zal uitvallen als je 900 blokje dat je nu hebt.
Ron wat drinkt die "stoplichtracer" van jou ook weer (of moet je dat nu opzoeken op het forum hihihi

ik ben voor haar gevallen midden op straat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?