zwarte spul onder de rubbermatten

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Neeelz

zwarte spul onder de rubbermatten

Bericht: # 67907Bericht Neeelz »

Toen ik mijn auto kocht, stond er water in de voetenbak: volgens de man kwam dat van onderen (toch gek eigenlijk dat als je van onderen roept mensen juist naar boven gaan staan kijken...) ik heb de voorste mat er uit gehaald, daaronder zat direct de metalen kuip, wat roestplekjes, maar nergens door, ook niet met heel hard duwen op de schroevendraaier...
Gisteravond, anderhalve week later, ook maar eens de achtermat weggehaald en daaronder zit kletsnat zwart spul, dat ik er niet zomaar uitkreeg, het verpulverde. Ik heb het niet te lang geprobeerd, het is koud buiten en dan in vrieskou water gaan staan peuren, dat doe ik liever niet.
Dus mijn vraag is eigenlijk:
Hoe krijg ik dat zwarte spul onder de rubber matten goed weg?
Een quatrelle is het wel!
hankleinjan.nl

Bericht: # 67912Bericht hankleinjan.nl »

Gewoon met een plamuurmes goed wegsteken. De rubber achtermat zit wel vast bij de gordelbevestiging, maar de gordelbevestiging kun je wel los draaien, mits het niet te veel verroest is. Het is belangrijk om de lekkage op te sporen en straks in het voorjaar de matten er even uit doen en de boel lekker op laten drogen! En dan behandelen met een roeswerend middel.
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
Neeelz

Bericht: # 67917Bericht Neeelz »

Ok Han, hier de voorstoelen na verwijderen van de rubbermat (zwarte spul was daar al weg.) Wat gaat er trouwens door die kabel heen (hij eindigt in de zekeringkast)?
Plus foto van de achterkant en in de motorruimte. Ik post binnenkort nog wat over de achter/onderkant... Ok, eentje dan vanonder de motor... :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hugo
Contacteer:

Bericht: # 67922Bericht Hugo »

Neeelz schreef:...Wat gaat er trouwens door die kabel heen (hij eindigt in de zekeringkast)?...
Als de kabel begint of eindigt in de zekeringkast, zal er stroom doorlopen als het circuit gesloten is.

Onze vraag is dan, waar gaat de kabel heen? ( Handrem? )...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Neeelz

Bericht: # 67927Bericht Neeelz »

ehhm, ja, naar de handrem. Dus voor het "help je handrem staat nog aan!!!"-lampje, denk ik nu :oops: :oops:

Of zie jij een andere mogelijkheid?
Sorry, ben nog echt een no-know op R4 gebied
Hugo
Contacteer:

Bericht: # 67928Bericht Hugo »

Hier vandaan zie ik geen andere mogelijkheden.

Door te vragen leer je, dus hoe meer je vraagt...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
hankleinjan.nl

Bericht: # 67932Bericht hankleinjan.nl »

Het is het kabeltje van het signaallampje van de handrem. Dat kabeltje loopt bij iedere R4 van jouw bouwjaar zo vreemd diagonaal over de bodemplaat.
Het is trouwens nog een heel mooie auto zo op het eerste gezicht!! Daar valt zeker nog wel wat van te maken.
hankleinjan.nl

Bericht: # 67933Bericht hankleinjan.nl »

Ik zie dat de auto van Wind Classics komt uit Gaanderen. Aan het kleine blauwe plaatje links op de achterklep.
Willem de Zwijger

Bericht: # 67980Bericht Willem de Zwijger »

Die vloer ziet er mooi uit op het eerste gezicht, geen gaten.
Die rechter voorbalk, zie ik daar wat zwelling van roest ?
hankleinjan.nl

Bericht: # 67987Bericht hankleinjan.nl »

goeie wagen
Neeelz

Bericht: # 68001Bericht Neeelz »

Ja Willem, daar zit gewoon een bult, die 1 cm afwijkt van de "normale lijn"van de balk, als je begrijpt wat ik bedoel. Zal wel een puntje voor de APK zijn :lol: .
En Han, het is volgens mij echt best een goeie auto, hij is in 2001 bij Wind gekocht en het enige dat er nu echt lijkt te mankeren is de balk onder de motor en de achterbalken. Die laatste zijn echt niet goed, ik zal er vanmiddag nog eens wat foto's van maken.
Er zit in het rechter binnenscherm wel een klein plekje (ter grootte van een knaak), dacht ik. Verder natuurlijk de rand van de schermen voor, waar de motorkap invalt, een paar gaatjes, een plekje voor op het linker spatbord en rechtsachter op de carrosserie, daar zit een gat van 7 cam lengte (na wat peuteren mijnerzijds). De bodem ziet er glad uit, idem voor de wielkasten. Ik heb, denk ik, best een goede sloper gekocht!

Ik ga vanmiddag eens die zwarte prut van de bodem steken, hij moet tenslotte wel droog, al staat ie overdekt, met een vochtvreter erin. Ook even kijken naar het rechter binnenscherm, en de torsiestaafbakjes er afdraaien en leeg laten lopen.

Jullie horen van me!
hankleinjan.nl

Bericht: # 68006Bericht hankleinjan.nl »

De langsbalk rechts voor is voor de apk zo op het oog geen probleem. De achterbalken ben ik wel benieuwd naar hoe die er uit zien. Vaak als daar de gaten in zitten bij de ophanging van de achteras is dat niet zo best, maar wel te lassen!!
Plaats reactie