te weinig compressie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
te weinig compressie
Ik heb de laatste tijd veel startproblemen met mijn F4.
Nu zijn een paar weken geleden de contactpuntjes vervangen en dat werkt allemaal goed.
Ik heb hier in de buurt een gepensioneerde garagist die dus deze ochtend komen kijken is wat eraan scheelt.
Volgens hem is er op een van de cylinders weinig compressie meer en op twee andere wat minder en op de vierde nog genoeg.
Dus mijn vraag is wat daar aan gedaan kan worden. Als er al iets gedaan kan worden.
Als de wagen koud staat start hij moeilijk (of niet...), als er al even mee is gereden en je start weer opnieuw, is er niks aan de hand.
Nu zijn een paar weken geleden de contactpuntjes vervangen en dat werkt allemaal goed.
Ik heb hier in de buurt een gepensioneerde garagist die dus deze ochtend komen kijken is wat eraan scheelt.
Volgens hem is er op een van de cylinders weinig compressie meer en op twee andere wat minder en op de vierde nog genoeg.
Dus mijn vraag is wat daar aan gedaan kan worden. Als er al iets gedaan kan worden.
Als de wagen koud staat start hij moeilijk (of niet...), als er al even mee is gereden en je start weer opnieuw, is er niks aan de hand.
- Bruutmans
- Contacteer:
Wat voor ontsteking heb je?
Ducelier?
Ducelier?
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
- Bruutmans
- Contacteer:
Dit klinkt heel stom Tom.
Maar probeer de kap van je ducelier stroomverdeler er eens goed op te zetten.
Is mij ook een x gelukt en gaf exact dezelfde symptomen als jij beschrijft.
De kap kan er eigenlijk echt maar op 1 manier op,maar toch presteer ik het om ze andersom erop te doen en toen begon het bij mij ook.Ik hoop dat dit em is,want dan kan je weer lekker tuffen.
Succes kerel.
Maar probeer de kap van je ducelier stroomverdeler er eens goed op te zetten.
Is mij ook een x gelukt en gaf exact dezelfde symptomen als jij beschrijft.
De kap kan er eigenlijk echt maar op 1 manier op,maar toch presteer ik het om ze andersom erop te doen en toen begon het bij mij ook.Ik hoop dat dit em is,want dan kan je weer lekker tuffen.
Succes kerel.

ik ben voor haar gevallen midden op straat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik denk dat er een ander blok in moet. Het verbruikt ook erg veel olie.
Paul zal me voor zot verklaren, met al die mankementen die mijn F4 al heeft vertoond, maar ik kan er geen afstand van doen...
Ik heb hier nog een 1400cc blok liggen, maar het huidige is 850 cc.
Als dat 1400 blok erin moet, moet ik ook alle 'randapparatuur' vervangen, wat een heel werk is. Bovendien zouden de remmen vervangen moeten worden door schijfremmen en moet de handrem verplaatst worden naar het midden.
Dat is een heel werk. Misschien is het dan beter een ander (beter) 850cc blok erin te doen, dat lijkt me minder werk, maar ik kan het allicht mis hebben.
Misschien heeft iemand hier nog een mening over?
En dat je voornamelijk in de winter dan problemen hebt bij lage compressie ligt volgens mij aan het krimpen van die cylinders door de koude. In de zomer (of als het warm is...) start hij zonder problemen.
Paul zal me voor zot verklaren, met al die mankementen die mijn F4 al heeft vertoond, maar ik kan er geen afstand van doen...
Ik heb hier nog een 1400cc blok liggen, maar het huidige is 850 cc.
Als dat 1400 blok erin moet, moet ik ook alle 'randapparatuur' vervangen, wat een heel werk is. Bovendien zouden de remmen vervangen moeten worden door schijfremmen en moet de handrem verplaatst worden naar het midden.
Dat is een heel werk. Misschien is het dan beter een ander (beter) 850cc blok erin te doen, dat lijkt me minder werk, maar ik kan het allicht mis hebben.
Misschien heeft iemand hier nog een mening over?
En dat je voornamelijk in de winter dan problemen hebt bij lage compressie ligt volgens mij aan het krimpen van die cylinders door de koude. In de zomer (of als het warm is...) start hij zonder problemen.
-
Nee, ik verklaar je niet voor zot want ik weet precies hoe het voelt als je aan een bepaalde wagen (of iets anders) gehecht bent. Omdat je 'm tóch wilt houden zou ik toch voor de 1400 gaan, inclusief de remmenzooi ombouwen.Tom schreef:ik denk dat er een ander blok in moet. Het verbruikt ook erg veel olie.
Laatst gewijzigd door R4F6GTX Automaat op zo dec 25, 2005 7:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"