Zwengarmpies gekocht..nu er nog op maken..
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Zwengarmpies gekocht..nu er nog op maken..
hey hallo,
in de volgende fase van het project Roode Rakker 1980 heb ik toch besloten 2 nwe zwengarmen te gaan monteren.
Wat haal je allemaal weg om ze er netjes in te lassen. En welke punten ga ik gebruiken om te meten, om ze er daarna weer op dezelfde plek in te krijgen..
Ze komen volgende week binnen.
Graag advies!
in de volgende fase van het project Roode Rakker 1980 heb ik toch besloten 2 nwe zwengarmen te gaan monteren.
Wat haal je allemaal weg om ze er netjes in te lassen. En welke punten ga ik gebruiken om te meten, om ze er daarna weer op dezelfde plek in te krijgen..
Ze komen volgende week binnen.
Graag advies!
project : 'TL White Boy 1979' & GTL 'De roode rakker 1980 '
kijk eerst even op deze topic voor de maten en dan zover mogenlijk wegknippen en lassen
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6122
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6115
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6122
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6115
ok! bedankt,
alleen ligt mijn achteras er onderuit, net zoals de draagarmen voor, heb alleen een kaal chassis momenteel.
kan dus niet meten van > naar het hart van de beide wielen..
Kan ik toch ook wel gewoon een willekeurig 'eikpunt'bepalen? toch..
alleen ligt mijn achteras er onderuit, net zoals de draagarmen voor, heb alleen een kaal chassis momenteel.
kan dus niet meten van > naar het hart van de beide wielen..
Kan ik toch ook wel gewoon een willekeurig 'eikpunt'bepalen? toch..
- Rodeo-6
- Contacteer:
Re: Zwengarmpies gekocht..nu er nog op maken..
Wat zijn dat voor dingen en/of waar zitten zechristov schreef:hey hallo,
Graag advies!

>> Doe mij maar een DAF <<
een ander eikpunt is geen probleem, als je het verschil(setback) van links en rechts maar aanhoud anders loop hij de weg af tijdens het rijden (hondengang).
Als je de zwingarmbevestiging vernieuwd deze zit aan het eind van de zwingarm (rond gat met drie bouten)moet je goed de stand in de gaten houden omdat je deze maar eenmaal gebruiken, dus eraf is niet mogenlijk alleen met een slijptol
Als je de zwingarmbevestiging vernieuwd deze zit aan het eind van de zwingarm (rond gat met drie bouten)moet je goed de stand in de gaten houden omdat je deze maar eenmaal gebruiken, dus eraf is niet mogenlijk alleen met een slijptol
rodeo,
als ik me goed heb laten informeren, en het plaatje heb bekeken bij het topic van supersuus:
het complete achterstuk van de balk, met de drie gaten/kokertjes met eindplaat waar de achteras met de twee U tjes overheen valt..toch..?
Anders heb ik het verkeerde besteld a 31 euro p.st. bij de dealer..
als ik me goed heb laten informeren, en het plaatje heb bekeken bij het topic van supersuus:
het complete achterstuk van de balk, met de drie gaten/kokertjes met eindplaat waar de achteras met de twee U tjes overheen valt..toch..?
Anders heb ik het verkeerde besteld a 31 euro p.st. bij de dealer..
Gaan we een hulp stuk maken m.b.v. 6 oude bouten, wat stukjes pijp en een paar plaatjes.
We maken twee plaatjes met de gaten voor de bevestiging van de zwingarm en de gaten op de andere balk en maken met de pijpjes een vaste bevestiging.
Zo kunnen we als de oude arm weg is de nieuwe op de bouten schuiven en zit dan op de juiste plaats, aflassen, de pijpjes wegslijpen, plaatjes met bouten verwijderen en klaar.
We maken twee plaatjes met de gaten voor de bevestiging van de zwingarm en de gaten op de andere balk en maken met de pijpjes een vaste bevestiging.
Zo kunnen we als de oude arm weg is de nieuwe op de bouten schuiven en zit dan op de juiste plaats, aflassen, de pijpjes wegslijpen, plaatjes met bouten verwijderen en klaar.