slotjes over zetten.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
schoapke

slotjes over zetten.

Bericht: # 66544Bericht schoapke »

Kijk, dat is nou een leuk klusje voor in de middag. Het makkelijkste gaat om het hele slotje van de ene deur in de andere deur te zetten. Alleen het cilindertje is ook nog niet zo'n probleem, borgpennetje dr uit en hoppathee.

Maar wat nou als de cilindertjes niet compatible zijn :-?
Het slotje van de achterklep van een "gewone" R4 is anders dan die van een bestel [welke eigenlijk gewoon een linkervoordeurslot is]

Is het mogelijk om de inhoud van de cilindertjes over te zetten en zo ja Hoe??? :roll:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem de Zwijger

Bericht: # 66547Bericht Willem de Zwijger »

Ehh, je kunt in pricipe elk slot geschikt maken bij de sleutel die je in je handen hebt. Ik heb het eens gedaan maar hoe ging het ook weer...cilindertje eruit, sleutel erin, dan de palletjes afvijlen die uitsteken, zoiets...
Of bedoel je dat niet ?
schoapke

Bericht: # 66550Bericht schoapke »

he ook een manier :D maar bedoelde eigenlijk de palletjes zelf overzetten.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rinootje

Bericht: # 66559Bericht Rinootje »

Hier was ik pas geleden ook mee bezig.
Ik heb de slotjes van een GTL op de F6 gemaakt.....alles met een sleutel bedienen!!!

Bij het achterklepslot heb ik van het tinnen binnenwerk het eind afgezaagd. Dit eind heb ik vervangen door een ander eind(het benodigde eind).

Toen de twee losse delen weer aaneen gemaakt.. Dit was lastig solderen lukte niet...dus heb ik er aan twee kanten M3 in getapt en draadstangetjes in geschroefd, maar dit was nog niet afdoende en heb ze toen nog eens met industrielijm vastgelijmd.

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk is :-? Ik heb er helaas geen foto's van :-?

De palletjes verwisselen moet ook kunnen ,maar ik weet niet hoe?
Wingnut

Bericht: # 66605Bericht Wingnut »

Als ik het tekeningetje in het boek zo zie is het een standaard modelletje slot. Kwestie van borgveertje aan de achterzijde lospeuteren en de hele boel komt uit elkaar.
Rinootje

Bericht: # 66618Bericht Rinootje »

Wingnut schreef:Als ik het tekeningetje in het boek zo zie is het een standaard modelletje slot. Kwestie van borgveertje aan de achterzijde lospeuteren en de hele boel komt uit elkaar.
Welk borgveertje bedoel je?
Wingnut

Bericht: # 66623Bericht Wingnut »

Achteraan bij het dunne uitsteeksel zou een borgveertje moeten zitten. Geen veertje? Fototje?
Rinootje

Bericht: # 66626Bericht Rinootje »

Je bedoelt het borgpennetje.
Maar dat dunne deel waar dat pennetje doorheen gaat zit bij het achterdeurslot van een gewone 4 niet. Dat is nu net het probleem.

Dat dunne deel heb ik van een ander binnenwerk afgehaald en daarop gelijmd. Ik maak er morgen wel fotooke van.
Plaats reactie