Het lijkt hier wel een kippenhok!

Wat maken jullie een herrie, heen en weer gekakel terwijl het zo simpel kan zijn. Effe terug lezen is schijnbaar te omslachtig. Er staat genoeg over geschreven. Voor al die luie donders zal ik het nog maar een keer zeggen.
Owatrol is prima spul, maar duur. Rond de 15 euro voor een litertje en als je een half litertje gebruikt en de rest weg zet is het na een paar maanden keihard. (ja, ook met de dop erop) Owatrol is overschilderbaar met wat je wilt, als je maar de tijd geeft om eerst uit te harden, minimaal 2 weken.
Lijnolie is er in 2 soorten. De eerste: ongekookte of ruwe lijnolie. Deze kun je perfect in de holle ruimtes kieperen en droogt daar in een paar maanden. Omdat die een beetje dikker is dan Owatrol kruipt ie niet zo lekker in de rondte en daarom doen we daar een impregneermiddel bij. (éen derde is zat)
De andere lijnolie is de gekookte, deze droogt in een paar dagen, afhankelijk van de temperatuur. Als het niet snel genoeg gaat kun je er wat siccatief bij doen maar dan heb je kans dat het droog is voordat het overal zit. Als je het met de kwast opzet kan dat wel. Siccatief echter spaarzaam gebruiken; half eierdopje op een liter is al erg veel. Ook overschilderbaar na minimaal 2 weken.
RLS mag niet in NL voor het milieu maar in België wel dus daar is het volop te koop.
Als je met lijnolie aan de gang gaat, vergeet dan niet dat het spul broeit. Als je een poetsdoek hebt waar lijnolie in gedrenkt zit en die laat je binnen onder je auto liggen is de kans heel groot dat je Viertje compleet affikt. Spoel ze uit of stook ze op maar laat ze niet op een prop liggen en zeker niet binnenshuis, ook niet in de vuilnisbak maar dat laatste moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten. De rest trouwens ook.
Dames, succes ermee, ik ga me weer bezig houden met echte auto's. Ik kom nog wel eens een keertje kijken hoe het hier met al die kwistenbiebels gaat...
ps: brutus, primer is poreus dus daar kun je niet mee afsluiten.