afslaan bij remmen

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Rudi

Afslaan bij remmen

Bericht: # 63881Bericht Rudi »

Mustangsally schreef:Wij hebben dit zelfde probleem ook gehad. Ook eerst van alles geprobeert, maar niets leek te helpen.

Toen de contactpuntjes nog eens van heel dichtbij bekeken, en die bleken eigenlijk compleet weg te zijn, hoewel ze er op het eerste oog echt goed uitzagen.

Puntjes vernieuwd, meteen maar even nieuwe condensator erbij, en heel strak op het exact juiste tijdstip gezet. Resultaat? Een perfect lopend motortje die een top haalt van 130 km/h ( 850 cc blokje ) en never nooit meer afslaan. Ook loopt het blokje nu superzuinig, en kan er zelfs 50 in de 4-de versnelling gereden worden..... kosten? Alles bij elkaar iets van 10 of 20 euro en een half uurtje werk!
Ik rijd in een F4 met ook een 850 blok en kan op de klok niet harder dan 125, wat in werkelijkheid 110 is. daarbij vind ik niet dat de auto super zuinig is. Rijdt er dagelijks zo'n 100 km mee.

Om op het afslaan bij remmen te komen, alles vernieuwen is misschien wel goed, maar bij mij was dat probleem lekkende pakkingen, zowel van het spruitstuk als van de carburateur.

Succes, Rudi.
Plaats reactie