brandstofretourleiding

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Supersuus

brandstofretourleiding

Bericht: # 63700Bericht Supersuus »

Op de auto zitten twee brandstofleidingen,..op het blok maar 1... moet ik nu de retourleiding afdoppen?
tim81

Bericht: # 63707Bericht tim81 »

Ja de bezine pomp die je gebruikt zal waarschijnlijk van een r5 zijn, welke wel een retour op de bezine hebben. De r4 heeft dit niet.
Nota Bene, goed het ventiel van de retour controleren, deze zat bij mij los en dat heeft me op de snelweg net voorbij antwerpen een hoop elende gekost. De rubberen slang die ik met een slangklem afgedicht had zitten sloeg er namellijk met dat ventiel en al vanaf, en dan heb je een probleem, gelukkig had ik een fietsventieldop en tie-rip en hamer bij me zodat ik het dopje in het gat kon meppen en kon zekeren met een tie-rip.
(heeft het daarna 2000 km volgehouden! voordat ik hem verving voor een originele bezinepomp)
dus afdichten en goed!
en nu is het zaak het beestje te onderhouden!
417 gtl 84...
Supersuus

Bericht: # 63737Bericht Supersuus »

De brandstofpomp van een 1000 cc R4 blok heeft in mijn geval dus ook 2 leidingen, ik denk dat ik de pomp maar overzet (op het GTL blok),heb ik ook geen loshangende leidingen.
De retourleiding hangt nu gewoon los en de auto rijd prima, hoe is de werking van een retourleiding eigenlijk?
Willem de Zwijger

Bericht: # 63740Bericht Willem de Zwijger »

Ik had nog nooit gehoord van een retourleiding op een R4 maar ze blijken dan toch te bestaan !
Zoals ik het ken van mijn R5 1400 blok zit er een retour aansluiting op de benzinepomp. Ik heb een extra brandstofleiding terug naar de tank gelegd om deze te laten stromen. Ik heb er destijds met de montage diverse mensen over gesproken, en verschillende adviezen gehad, varierend van 'moet je gewoon afblinden' tot 'moet je netjes naar de tank terugvoeren'.
Omdat ik geen risico wilde nemen met afblinden (ik was bang om de pomp op te blazen) heb ik maar gewoon netjes een retourleiding gemaakt.
Als er bij jou al een retourleiding ligt kun je de bijbehorende pomp monteren, ik heb geen flauw idee of de pomp met retourleiding beter is of minder snel stuk gaat dan een gewone.
Je kunt natuurlijk ook de retourleiding afblinden en de 'gewone' GTL oplossing kiezen.
Zomaar voor de lol hoor, maar kun je eens kijken waar die benzineretour op de tank aangesloten is ? Ik ben benieuwd of de fabriek daar iets bijzonders voor bedacht heeft.

En Tim, jij hebt die afgeblinde R5 benzinepomp er dus af gehaald en er een 'gewone'op gezet ?
tim81

Bericht: # 63768Bericht tim81 »

Ja ik had die toch liggen, dus ik dacht, eentje zonder retourleiding is toch steviger dan eentje die (omdat hij niet in gebruik is) afgedicht is..
en nu is het zaak het beestje te onderhouden!
417 gtl 84...
cees en jantine

Bericht: # 63773Bericht cees en jantine »

Supersuus schreef:De brandstofpomp van een 1000 cc R4 blok heeft in mijn geval dus ook 2 leidingen, ik denk dat ik de pomp maar overzet (op het GTL blok),heb ik ook geen loshangende leidingen.
De retourleiding hangt nu gewoon los en de auto rijd prima, hoe is de werking van een retourleiding eigenlijk?
op een normale(1100cc) benzine pomp hangt ook een los slangetje.. misschien bedoel je die, want als het een retour is en je geeft gas zou er een aardige straal benzine uit moeten komen..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Plaats reactie