Groet,
Lekker op vakantie geweest met de 4f6. Helemaal naar Boedapest, schitterend dorp. Na terugkomst moet het wagentje verwent worden natuurlijk. Dus Kommandant, Was, poetsen, strijken en masseren. Ze blinkt weer als een tierelier(?) .
De raamrubbers hebben echter behoorlijk wat fauna verzamelt. Is er een speciaal goedje waarmee je raamrubbers reinigt? De ramen schuiven amper nog!
Een vage kennis meende zich te herinneren dat je hiervoor vroeger glycerine gebruikte. Weet iemand hier iets van? en als het werkt, waar haal je dat spul dan? Anders ga ik voor de biotex
met glycerine wordt meestal groene zeep bedoeld. (al is dat niet helemaal correct) Groene zeep kan je nog gewoon kopen in de supermarkt (zo'n pot van Driehoek bijvoorbeeld)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
die rubbers die onder de achterlichten zitten, zijn die van origine soepel? Die van mij zijn nogal stug, hetgeen tot gevolg heeft gehad dat het mosgroen aan mijn auto zich niet langer beperkt tot de lak...
en als ze hard zijn, zijn ze dan nog weer soepel te krijgen?
Die achterlichtrubbers weer soepel krijgen is mij nog niet gelukt. Even een tijdje in een lauw sopje laten weken (BioTex, wasmiddel, whatever) maakt ze wel soepel en schoon genoeg om weer fijn te monteren. Zodra ze weer op de auto zitten is het weer hard. De weekmakers verdwijnen (verdampen) namelijk gewoon uit het kunststof en die kan je er nooit meer terug instoppen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
De raamrubbers hebben echter behoorlijk wat fauna verzamelt. Is er een speciaal goedje waarmee je raamrubbers reinigt? De ramen schuiven amper nog![/quote]
Met "fauna" bedoel je waarschijnlijk flora
Ik heb dat met mijn 4-tje ook regelmatig gehad.
Goed schoonmaken met bijv. Biotex, laten drogen en daarna inspuiten met vloeibare vaseline, de ruiten glijden weer als een tierelier en de "flora" komt ook niet meer zo snel terug.
Kees.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt.