alle remmen vastgelopen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 61723Bericht Rodeo-6 »

en het is allemaal zo simpel..........
je schroeft de remklauw weer op z'n plek.
je sluit de remslang aan
je zet de remblokken er niet in
en je pompt met het rempedaal de cylinder er uit.
niks geen sleutels en ander geweld dus
gaat ie moeilijk ????
gewoon door trappen
o ja bakkie eronder voor de vloeistof.
en wil je dat de boel niet helemaal leeg loopt ??????
Dan zet je het rempedaal half ingetrapt met een stok vast.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 61724Bericht Rodeo-6 »

Vervolgens ga je de boel maar 's schoonmaken, d/w/z het roest verwijderen op de zuiger enzo.
Dus rubbertjes eruit halen en de boel gaan schuren.
Met schuurpapier korrel 1200, ja je leest het goed 1200 waterproof.
Niks anders gebruiken.
En waar schuur je mee ?
Nee niet met water :(
Met remvloeistof

Dan moet de boel er weer in :roll:
Daarvoor heb je A T E remvet nodig, zit in een blauwe tube en is ook blauw van kleur.
Rubbertjes en zo dan ook maar even vernieuwen kan geen kwaad, is zelfs wel verstanding.
Boel d' r in vast zetten en ontluchten.
Ook de andere kant doen, je wilt met 120 vast wel rechtuit remmen i.p.v. de berm of sloot in :-?
Zit de boel toch weer vast, kan soms gebeuren, blokken eruit en de cylinder er half uit pompen, vervolgens deze met een waterpomp tang kwart tot halve slag verdraaien.
Dan moet het goed zijn :o
>> Doe mij maar een DAF <<
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 61727Bericht Bauke »

Kijk, Dat zijn dan verhalen waar je wat aan hebt. De opnieuw aansluiten optie had ik ook al geprobeerd, maar ik "trap door de rem heen" en er zit geen beweging in de cilinder terwijl wel alles goed is aangesloten en het ontluchtingsdopje dicht zit. Misschien komt dit dan weer omdat de meeste remvloeistof er al uit is gelopen... zou het ook zonder moeten werken?? mmmm. nog maar eens een poging wagen.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 61733Bericht Rodeo-6 »

als tie er af geweest is, en hij zit er nu weer op, heb je natuurlijk wel eerst vloeistof nodig om hem er uit te persen.
Dus nippel open draaien en langzaam pedaal in trappen, pedaal op de bodem, nippel dicht,.
met dichte nippel pedaal loslaten, dan nippel weer open draaien, pedaal intrappen tot bodem en weer dicht, enz enz enz
dit dien je dus met ze tweeen te doen.

Als er vloeistof uit de nippel komt, heb je druk.
Nippel dicht en pompen maar, hij komt er echt wel uit.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Peter H
Berichten: 16
Lid geworden op: di jul 26, 2005 9:05 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht: # 61735Bericht Peter H »

Sluit de remleiding wee aan en pers met het rempedaal de zuiger uit de klauw werkt meestal het beste.
Zelf heb ik bij mijn volvo een remleiding die inwendig dicht zit en dus ook de druk vast houd
Ik heb nog geen bouten en of moeren ontdekt. alleen de ingang van de remleiding en het ontluchtingsdopje.

Als ik vannacht in een visioen geen geweldig idee opdoe, neem ik hem morgen mee naar de garaasj.[/quote]
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 61739Bericht jbeekmann »

Ook mogelijk: stukje hout in de klauw leggen, ontluchtingsnippel dicht, compressorspuitpistool in het gat drukken en voorzichtig blazen. PAS OP! Als ie d'r uit komt doet ie dat met enig geweld! (daarvoor is het houtje, je vingers zijn blauw/gebroken als je die er tussen houdt)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 62006Bericht Bauke »

8 bar en geen succes. Als die cilinder er nog uit komt is ie sowieso niet voor herplaatsing vatbaar. Heeft iemand nog een goeie gebruikte klauw + cilinder in de aanbieding? Liefst in de buurt van Nijmegen of in Amsterdam of ergens op de route ertussen dan kan ik hem vrijdag einde middag of zaterdag ophalen.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Plaats reactie