op vakantie met de 4!, das nooit saai

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tim81
Berichten: 82
Lid geworden op: za dec 04, 2004 2:04 pm
Locatie: Utrecht

op vakantie met de 4!, das nooit saai

Bericht: # 61336Bericht tim81 »

Jawel 4tje klaar, dus op vakantie, alles leuk alles spannend vanuit Utrecht binnen 1,5 uur in Antwerpen. Stopt er een auto voor me, meneer er loopt benzine onder uw auto vandaan.. Ik zet hem op de vluchtstrook en denk ok, rubbertje bij de benzine toevoer los, (zie ander topic) van de retourslang (r5). Ja het rubbertje was los, maar het nippeltje dat het gat van de retour in gaat was ook compleet weg, shit, en nu..... uiteindelijk wilde ik niet langs de snelweg blijven staan en heb ik een deel van mijn stenliemes afgebroken en die met seconde lijm over het gat gelijmd. heel voorzichtig (20 km/uur) gered naar bezine station. Daar verder kijken wat ik kan doen. Stopt er achter me een citroen DS ook nederlanders.
Hebben die voor mij geen onderdelen behalve een fietswielventieldopje en een tie-rip. Meer hadden we niet nodig, dopje een beetje bij gesneden met de hamer in het gat getikt en daarna verzekerd met de tie-rip.
whoo-whoo. 2 uur verloren maar we gaan weer!!!!!

Hete motor.... shit wat nu weer, langs de kant dat wrak (shitshitshit auto, ik ga een echte kopen) lekage bij het termokontact (dat ding op de radiateur) aandraaien (gereedschap zat bij me gelukkig) en water erin gooien ok, we gaan weer verder......

daarna hebben we zonder probleem Quiberon gehaald, in twee dagen dat wel (1050 km). Op vakantie, nog een aantal maal controleren of de bezine retour goed gedicht zit en of het rubber van het dopje niet weg gevreten word door de benzine en of het termo contact nu wel goed zit en of ik nog koelwater heb...

willen we na 9 dagen naar huis en dat gaat de eerst 200 km goed, staan we in een dorp stil voor het ontbijt. We stappen in om verder te rijden, doet mijn startmotor helemaal niets, geen klik, geen tik, helemaal dood....
ik kijken bij de bougieskabels, de stroomverdeler, de bobine, weet ik veel.... probeer het nog eens... niks, dan de hamer maar, tik, tik, tik op de startmotor en ja hoor, prik we rijden weer.
dit gebeurde nog een keer toen we na het lunchen weer verder wilde rijden, weer een tik op de start motor en weer verder.
Dezse keer hebben we het in 1 dag gereden, ik ben thuis, ga zo de benzine toevoer vervangen, want een originele zonder gat is altijd beter dan eentje uit een r5 met lullige manier om een gat te dichten..
ga ik koelvloeistof halen en olie (op zo'n rit gebruikt hij daar best veel van...)

en ga ik eens kijken naar de startmotor, waar ik niet zo heel veel van weet, iemand een sugestie of een nieuwe????

mvg Tim, Oh enne nu ik eraan terug denk, de rit was de eerste vakantie rit die niet saai was maar spannend, ik houd het 4tje toch!!
Maar of ik nog een keer zover ga rijden met dat dingetje, is dat verstandig?
en nu is het zaak het beestje te onderhouden!
417 gtl 84...
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 61338Bericht -Trelleur- »

Tuurlijk wel! Het zou verstandiger zijn om een Daihatsu Alto te nemen. Dat is alleen niet leuk. En daar gaat het toch om? Je moet een beetje plezier hebben, zeker in de vakantie. Alles beter dan je zitten vervelen.
De probleempjes die je tegenkwam waren wel lastig maar niet ernstig. Het viertje was ook net klaar schreef je. Met simpel gereedschap kom je onderweg een heel eind. En als je hem goed onderhoudt krijg je er steeds meer vertrouwen in naarmate je er langer in rijdt.
Mijn 4 is de meest probleemloze auto die ik heb gehad, en de andere waren toch niet slecht (wel oud).

Een startmotor heb ik evt. wel, ligt alleen in Groningen...
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 61344Bericht Rodeo-6 »

Van je startmoteur kan het zo zijn dat je wat aarde problemen hebt of en zo.
Om een heel lang verhaal kort te maken, wip :roll: h'm d'r uit en laat m'n ergens controleren dan wel reviseren :-?
>> Doe mij maar een DAF <<
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 61349Bericht Rik »

Trelleur schreef:Tuurlijk wel! Het zou verstandiger zijn om een Daihatsu Alto te nemen. Dat is alleen niet leuk.
heb je ook een foto van zo'n auto? ik wist dat de jappen veel van elkaar namaken maar nu ook al namen afpakken?

Met andere woorden ,deze alto wil ik wel eens zien!!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 61355Bericht -Trelleur- »

Ach, als je er een gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Ze zijn inwisselbaar als wasmachines (voer ik maar even als excuus aan :oops: ).
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 61362Bericht Tanja & Maus »

ben ik het niet helemaal mee eens hoor! :) Snoesnoekie Alto Kan ook heeeeel spannend zijn namelijk! zeker met 1 rechter koplamp snachts naar huis over onverlichte rijkswegen en regen en achter zeg maar sliks gemonteerd! :)
tWas een heerlijk karretje! Rijd nu nog rond denk ik zo.
________4
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 61369Bericht Rik »

oke oke ik beken, ik (nou ja, mijn lieftallige echtgenote) heb ook zo'n alto gehad hoor, wagentje was toen 16 jaar oud, en reed heerlijk!

motor uitzetten ging niet echt goed, al was de sleutel eruit, hij bleef lopen! verbruikte geen versnellingsbakolie, simpelweg omdat er geen olie in zat, koppelen was niet nodig, je duwde hem zo in de versnelling!

Heb de auto nooit op slot gedaan, simpelweg omdat de sloten niet werkten!

ja dat was een leuk bakkie hoor, uiteindelijk maar naar de sloop gebracht! En daar was is prima op zijn plaats!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 61371Bericht Tanja & Maus »

herkenbaar behalve dat laatste! sleutel heb ik nog!
________4
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 61375Bericht Bruutmans »

Ja wij hebben een hatsjoe sirion.
Heerlijk dingetje,superzuinig met zijn 1000cc twincam motortje.
Geweldig karretje hoor.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 61376Bericht -Trelleur- »

Afbeelding
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 61378Bericht Rik »

wat een bekentenissen ineens! :lol:
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 61379Bericht Bruutmans »

Ja trelleur dat is em alleen een ander kleurtje :D
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: op vakantie met de 4!, das nooit saai

Bericht: # 61404Bericht Willem de Zwijger »

tim81 schreef:Ja het rubbertje was los, maar het nippeltje dat het gat van de retour in gaat was ook compleet weg
Begrijp ik goed dat je benzinetank hebt met een retour nippel ? En is dat een r5 tank die onder een r4 past ?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 61416Bericht jbeekmann »

BrůţųÅ â„¢ schreef:Ja wij hebben een hatsjoe sirion.
Heerlijk dingetje,superzuinig met zijn 1000cc twincam motortje.
Geweldig karretje hoor.
En die driecilinder maakt een heel lollig geluid als je er een dikke pijp onder zet... :D :-?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
tim81
Berichten: 82
Lid geworden op: za dec 04, 2004 2:04 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 61417Bericht tim81 »

nee niet de tank heeft een retour maar de benzine tovoer, dat ding bij de dynamo. Die is van een r5.
en nu is het zaak het beestje te onderhouden!
417 gtl 84...
Plaats reactie