
repareren of vervangen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Nix eraf aan plaatwerk, gewoon (met beleid) omkieperen en de dakgoot op een rechtopstaand wiel met slappe band laten rusten. Zo raakt de zijkant de grond niet en werkt prima. Ik zal strax een foto maken want er ligt nu zo een R4 op zijn kant in een hokje waar ik af en toe sleutel.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4Remkault schreef:Ik ben van plan bodem en koets van elkaar te gaan scheiden om de restauratie van de bodem te vergemakkelijken ( en blijf ondertussen naar een goede bodem uitkijken ) Iemand nog tips voor deze operatie? Ik heb nog geen topic over dit specifieke onderwerp kunnen vinden.
Groet, Remkault
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, ik blijf geloof ik bij m'n plan om koets en bodem te scheiden. Het scheiden doe ik op straat, en vervolgens sjouw ik alle delen de tuin in ( of de schuur ).
Nou heb ik nog een andere vraag: kan een bodem van een R4 uit '81 gebruikt worden voor een koets uit '85? De handrem zit op een andere plek, kan dat makkelijk aangepast worden?
Groet, Remkault
Nou heb ik nog een andere vraag: kan een bodem van een R4 uit '81 gebruikt worden voor een koets uit '85? De handrem zit op een andere plek, kan dat makkelijk aangepast worden?
Groet, Remkault
Ik heb alle spullen van de R4 '85, die staat hier buiten. Ergens in Frankrijk ligt ( of staat ) een bodem uit '81, die ik volgend weekend ga bekijken. Als ie goed is, zou het leuk zijn als ik de spullen van de R4 '85 er op over kan zetten. Als dat niet kan, en hij is goed, zijn er dan anderen die interesse hebben?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Ja-neeRemkault schreef:Wat versta je onder " relatief gemakkelijk" ? ( voor Lance Armstrong is het relatief gemakkelijk om de tour te winnen! )
Zitten alle bevestigingspunten ( bv voor de gordels ) op de zelfde plek, of moeten dat soort dingen allemaal aangepast worden?
Groet, Remkault
>> Doe mij maar een DAF <<
Beste Remkault,
Nou er zijn echt wel on-topic berichten op deze site hoor.
Heb zelf een heleboel maanden geleden gevraagd hoe het zit met scheiden van koets en onderstel.
Heb sinds een jaar een R4, maar ben al 22 jaar bezig met lelijke eenden; die zijn makkelijk te scheiden.....chassis heb je er binnen een dag onderuit.
Als ik het goed heb begrepen allemaal; er zit taaie kit tussen koets en chassis van een R4. Warm maken met een föhn en lossteken met een scherp plamuurmes is de beste optie.
Heb er nog geen gelegenheid voor gehad het zelf te proberen. Komt nog wel een keer. Mijn R4 staat in Frankrijk en daar ben ik maar een paar keer per jaar en week of 2 a 3.
Groeten,
Tom.
Nou er zijn echt wel on-topic berichten op deze site hoor.
Heb zelf een heleboel maanden geleden gevraagd hoe het zit met scheiden van koets en onderstel.
Heb sinds een jaar een R4, maar ben al 22 jaar bezig met lelijke eenden; die zijn makkelijk te scheiden.....chassis heb je er binnen een dag onderuit.
Als ik het goed heb begrepen allemaal; er zit taaie kit tussen koets en chassis van een R4. Warm maken met een föhn en lossteken met een scherp plamuurmes is de beste optie.
Heb er nog geen gelegenheid voor gehad het zelf te proberen. Komt nog wel een keer. Mijn R4 staat in Frankrijk en daar ben ik maar een paar keer per jaar en week of 2 a 3.
Groeten,
Tom.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Beste Remkault,
Nou er zijn echt wel on-topic berichten op deze site hoor.
Heb zelf een heleboel maanden geleden gevraagd hoe het zit met scheiden van koets en onderstel.
Heb sinds een jaar een R4, maar ben al 22 jaar bezig met lelijke eenden; die zijn makkelijk te scheiden.....chassis heb je er binnen een dag onderuit.
Als ik het goed heb begrepen allemaal; er zit taaie kit tussen koets en chassis van een R4. Warm maken met een föhn en lossteken met een scherp plamuurmes is de beste optie.
Heb er nog geen gelegenheid voor gehad het zelf te proberen. Komt nog wel een keer. Mijn R4 staat in Frankrijk en daar ben ik maar een paar keer per jaar en week of 2 a 3.
Groeten,
Tom.
Nou er zijn echt wel on-topic berichten op deze site hoor.
Heb zelf een heleboel maanden geleden gevraagd hoe het zit met scheiden van koets en onderstel.
Heb sinds een jaar een R4, maar ben al 22 jaar bezig met lelijke eenden; die zijn makkelijk te scheiden.....chassis heb je er binnen een dag onderuit.
Als ik het goed heb begrepen allemaal; er zit taaie kit tussen koets en chassis van een R4. Warm maken met een föhn en lossteken met een scherp plamuurmes is de beste optie.
Heb er nog geen gelegenheid voor gehad het zelf te proberen. Komt nog wel een keer. Mijn R4 staat in Frankrijk en daar ben ik maar een paar keer per jaar en week of 2 a 3.
Groeten,
Tom.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Beste Remkault,
Nou er zijn echt wel on-topic berichten op deze site hoor.
Heb zelf een heleboel maanden geleden gevraagd hoe het zit met scheiden van koets en onderstel.
Heb sinds een jaar een R4, maar ben al 22 jaar bezig met lelijke eenden; die zijn makkelijk te scheiden.....chassis heb je er binnen een dag onderuit.
Als ik het goed heb begrepen allemaal; er zit taaie kit tussen koets en chassis van een R4. Warm maken met een föhn en lossteken met een scherp plamuurmes is de beste optie.
Heb er nog geen gelegenheid voor gehad het zelf te proberen. Komt nog wel een keer. Mijn R4 staat in Frankrijk en daar ben ik maar een paar keer per jaar en week of 2 a 3.
Groeten,
Tom.
Nou er zijn echt wel on-topic berichten op deze site hoor.
Heb zelf een heleboel maanden geleden gevraagd hoe het zit met scheiden van koets en onderstel.
Heb sinds een jaar een R4, maar ben al 22 jaar bezig met lelijke eenden; die zijn makkelijk te scheiden.....chassis heb je er binnen een dag onderuit.
Als ik het goed heb begrepen allemaal; er zit taaie kit tussen koets en chassis van een R4. Warm maken met een föhn en lossteken met een scherp plamuurmes is de beste optie.
Heb er nog geen gelegenheid voor gehad het zelf te proberen. Komt nog wel een keer. Mijn R4 staat in Frankrijk en daar ben ik maar een paar keer per jaar en week of 2 a 3.
Groeten,
Tom.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug