repareren of vervangen?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tanja & Maus

Bericht: # 60886Bericht Tanja & Maus »

kun je em niet op zijn kant leggen? ik heb het wel eens gezien op een site van iemand? alles eraf aan plaatwerk en dan op een viertal banden. Zag er heel goed uit heb het alleen nog nooit zelf gedaan! :lol: kun je op een krukkie lekker slijpen en lassen.
________4
Rik

Bericht: # 60888Bericht Rik »

daarvoor moet je even op de site van Paul kijken, daar staan genoeg fotootjesv an 4tjes die op de kant liggen!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 60893Bericht R4F6GTX Automaat »

Nix eraf aan plaatwerk, gewoon (met beleid) omkieperen en de dakgoot op een rechtopstaand wiel met slappe band laten rusten. Zo raakt de zijkant de grond niet en werkt prima. Ik zal strax een foto maken want er ligt nu zo een R4 op zijn kant in een hokje waar ik af en toe sleutel.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
jbeekmann

Bericht: # 60896Bericht jbeekmann »

Remkault schreef:Ik ben van plan bodem en koets van elkaar te gaan scheiden om de restauratie van de bodem te vergemakkelijken ( en blijf ondertussen naar een goede bodem uitkijken ) Iemand nog tips voor deze operatie? Ik heb nog geen topic over dit specifieke onderwerp kunnen vinden.
Groet, Remkault
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Remkault

Bericht: # 60920Bericht Remkault »

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, ik blijf geloof ik bij m'n plan om koets en bodem te scheiden. Het scheiden doe ik op straat, en vervolgens sjouw ik alle delen de tuin in ( of de schuur ).
Nou heb ik nog een andere vraag: kan een bodem van een R4 uit '81 gebruikt worden voor een koets uit '85? De handrem zit op een andere plek, kan dat makkelijk aangepast worden?
Groet, Remkault
Hugo
Contacteer:

Bericht: # 60926Bericht Hugo »

Alles kan aangepast worden, heb je de orginele materialen bij de hand?
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Remkault

Bericht: # 60928Bericht Remkault »

Ik heb alle spullen van de R4 '85, die staat hier buiten. Ergens in Frankrijk ligt ( of staat ) een bodem uit '81, die ik volgend weekend ga bekijken. Als ie goed is, zou het leuk zijn als ik de spullen van de R4 '85 er op over kan zetten. Als dat niet kan, en hij is goed, zijn er dan anderen die interesse hebben?
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 60945Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja, dat past allemaal of is relatief gemakkelijk pas te maken. Het chassis is hetzelfde..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Remkault

Bericht: # 60974Bericht Remkault »

Wat versta je onder " relatief gemakkelijk" ? ( voor Lance Armstrong is het relatief gemakkelijk om de tour te winnen! )
Zitten alle bevestigingspunten ( bv voor de gordels ) op de zelfde plek, of moeten dat soort dingen allemaal aangepast worden?
Groet, Remkault
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 60988Bericht Rodeo-6 »

Remkault schreef:Wat versta je onder " relatief gemakkelijk" ? ( voor Lance Armstrong is het relatief gemakkelijk om de tour te winnen! )
Zitten alle bevestigingspunten ( bv voor de gordels ) op de zelfde plek, of moeten dat soort dingen allemaal aangepast worden?
Groet, Remkault
Ja-nee
>> Doe mij maar een DAF <<
mctommi
Contacteer:

Bericht: # 60990Bericht mctommi »

Beste Remkault,

Nou er zijn echt wel on-topic berichten op deze site hoor.

Heb zelf een heleboel maanden geleden gevraagd hoe het zit met scheiden van koets en onderstel.

Heb sinds een jaar een R4, maar ben al 22 jaar bezig met lelijke eenden; die zijn makkelijk te scheiden.....chassis heb je er binnen een dag onderuit.
Als ik het goed heb begrepen allemaal; er zit taaie kit tussen koets en chassis van een R4. Warm maken met een föhn en lossteken met een scherp plamuurmes is de beste optie.

Heb er nog geen gelegenheid voor gehad het zelf te proberen. Komt nog wel een keer. Mijn R4 staat in Frankrijk en daar ben ik maar een paar keer per jaar en week of 2 a 3.

Groeten,
Tom.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
mctommi
Contacteer:

Bericht: # 60991Bericht mctommi »

Beste Remkault,

Heb zelf een heleboel maanden geleden gevraagd hoe het zit met scheiden van koets en onderstel.

Heb sinds een jaar een R4, maar ben al 22 jaar bezig met lelijke eenden; die zijn makkelijk te scheiden.....chassis heb je er binnen een dag onderuit.
Als ik het goed heb begrepen allemaal; er zit taaie kit tussen koets en chassis van een R4. Warm maken met een föhn en lossteken met een scherp plamuurmes is de beste optie.

Heb er nog geen gelegenheid voor gehad het zelf te proberen. Komt nog wel een keer. Mijn R4 staat in Frankrijk en daar ben ik maar een paar keer per jaar en week of 2 a 3.

Groeten,
Tom.
mctommi
Contacteer:

Bericht: # 60995Bericht mctommi »

Beste Remkault,

Groeten,
Tom.
Plaats reactie