We zijn het 4tje een beetje aant nalopen en willen graag een radio inbouwen. We hebben al de nodige topics gelezen over de radio maar zijn er nog niet helemaal uit. En omdat we geen brand willen (eerder gezien) graag jullie wijze raad.
Waar kan ik nu het beste een radio op aanhaken? Of is direct vanaf de accu beter? En volgens mij mis ik een zekering voor de... binnenverlichting?
Bij een "moderne" radio\cd zit er een steekzekering in.
Als je deze op een draad zet die contact geschakeld is is er nix aan de hand.
Wel even op letten met de constante plus voor het geheugen.hier kun je het beste wel even een losse zekering houder tussen zetten.
te verkrijgen bijdhz zaken en handyman-zaken.
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
dank je! Dat moet lukken lijkt me.
Wat voor zekering gaat er in dat lege plekje op de foto? Volgens mij voor de binnenverlichting want die doet het niet. Ik kan nergens vinden wat voor zekeringen erin moeten. Die elektrische schema's in het Grote boek kan ik niet lezen helaas...
die heb ik ook nogja, geen plastieke maar zo'n kartonnending met skai erover heen getrokken, zit nog een oude radio in die het nog moet doen, iets voor jullie Tanja en MAus?
Rik jij hebt toch dezelfde zekeringenkast erin zitten he?
Weet jij waar die 1ste zekering voor is die op deze foto leeg is?
En wat er dan in moet en wat ie doet?
Jahoor, dat gaat prima. Ik heb zo'n plastieken ding en mijn CDspeler doet het er prima in!
Het enige probleem wat ik ken is dat sommige radio's een thermische beveiliging hebben en zelf ook veel warmte uitstralen. Die warmte i.c.m. de kachelwarmte kan voor een uitschakelende radio zorgen (bron: Philips CD-speler en Moby (F6, Bauke))
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!