repareren of vervangen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
repareren of vervangen?
Ik heb een R4 GTL uit 1985 waaraan de nodige krokante plekken zitten die gelast moeten worden ( bodem op 1 plek, beide achterwielkasten, beide langsdragers voor, 1 langsdrager ook achter bij de achterwielophanging en beide achterbalken waar opzetstukken op moeten ). Voor dit laatste moet ook de achterwielophanging eraf, dus al met al een grote ingreep. " Le car" heeft de problemen voor me geinventariseerd, en de kosten liegen er niet om, +/- € 600. Op deze manier wordt het interessant om de bodem in z'n geheel te vervangen.
Mijn vraag is dus: hoe kom ik aan een goeie bodem, evt. met een (slechte) koets erop, waarmee ik ook nog goedkoper uit ben?
Graag jullie reacties, groet, Remkault.
Mijn vraag is dus: hoe kom ik aan een goeie bodem, evt. met een (slechte) koets erop, waarmee ik ook nog goedkoper uit ben?
Graag jullie reacties, groet, Remkault.
Volgens mij zijn er niet zoveel ‘goede’ bodems.
En als ze er al zijn zullen ze denk ik duur zijn.
Daarnaast; als je er dan één heb moet je de koets weer ombouwen. En hoeveel werk is dat?
En als ze er al zijn zullen ze denk ik duur zijn.
Daarnaast; als je er dan één heb moet je de koets weer ombouwen. En hoeveel werk is dat?
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Ja maar die kosten meer dan +/- € 600 (of kijk/zoek ik niet goed genoeg) welke je kwijt zou zijn voor reperatie.jbeekmann schreef:Daarom vroeg ik me dus ook af hoe goed de rest is. Als ik dit zo hoor is het hele chassis gewoon aan gort en is het niet meer normaal te repareren. Er zijn zat GTLletjes te vinden in betere staat.
Als ik kijk naar onze eigen auto.... dat was ook min of meer een drama. Maar ik weet nu wel wat ik heb, en kom ook voorlopig niet voor verrassingen te staan (hoop ik

Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
De koets is idd nog in prima staat ( op de achterwielbakken na ), dus zeker nog te gebruiken. Dus een R4 met slechte koets en goede bodem zou een mooie donor zijn.
Ik lees dat er een aantal R4 rijders zijn die meerdere 4-tjes hebben, ook in de tuin en zo.... Zit daar niets bruikbaars meer bij? En heeft iemand wellicht contacten in Frankrijk, waar de bodems wat langer leven?
Groet, Remkault
Ik lees dat er een aantal R4 rijders zijn die meerdere 4-tjes hebben, ook in de tuin en zo.... Zit daar niets bruikbaars meer bij? En heeft iemand wellicht contacten in Frankrijk, waar de bodems wat langer leven?
Groet, Remkault
Het zijn de normale roest punten voor en achter,
Onder de torsiestaaf bij de remkracht verdeler en de driehoekjes voor links en rechtes.
Verder is er aan het ding nooit gelast en heeft hij 60.000 km gelopen.
Met deze roest punten, nu ze bekend zijn, is de auto iets tussen en 100 en 250 euro waard.
Probeer voor dat geld ,samen met de reparatie kosten, een goede vier te vinden zonder roest en met roestvrij plaatwerk en goede binnenschermen.
Ook de techniek is absoluut inorde en dat is ook niet altijd zo.
Ik denk,mits goed en niet half gerepareerd,een gtl met deze km stand zo 1500 euro waard is.
Het is een optel som van restwaarde ,reparatie kosten,doel van de auto (hobby),aanschaf en uitendelijke waarde.
Ik vind repareren altijd beter als slopen
Onder de torsiestaaf bij de remkracht verdeler en de driehoekjes voor links en rechtes.
Verder is er aan het ding nooit gelast en heeft hij 60.000 km gelopen.
Met deze roest punten, nu ze bekend zijn, is de auto iets tussen en 100 en 250 euro waard.
Probeer voor dat geld ,samen met de reparatie kosten, een goede vier te vinden zonder roest en met roestvrij plaatwerk en goede binnenschermen.
Ook de techniek is absoluut inorde en dat is ook niet altijd zo.
Ik denk,mits goed en niet half gerepareerd,een gtl met deze km stand zo 1500 euro waard is.
Het is een optel som van restwaarde ,reparatie kosten,doel van de auto (hobby),aanschaf en uitendelijke waarde.
Ik vind repareren altijd beter als slopen

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
- Bruutmans
- Contacteer:
Alles wat je "vind" moet je toch naar de politie brengen???

ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
Om de bodem knap te restaureren hoef je volgens mij niet de de hele koets er af te halen.Remkault schreef:Ik ben van plan bodem en koets van elkaar te gaan scheiden om de restauratie van de bodem te vergemakkelijken ( en blijf ondertussen naar een goede bodem uitkijken ) Iemand nog tips voor deze operatie? Ik heb nog geen topic over dit specifieke onderwerp kunnen vinden.
Groet, Remkault