vreemde slijtage aan achterbanden
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
vreemde slijtage aan achterbanden
hallo,
na ongeveer 3000 redelijke probleemloze kilometers te hebben gereden, slijten de achterbanden aan de buitenkanten af, zit bijna geen profiel meer op. ik vond al wel dat ie erge zeebenen had, maar dit is ook dit helemaal de bedoeling. wat kan ik het beste doen? banden omwisselen?
groet,
jan
beige R4 GTL 1983
na ongeveer 3000 redelijke probleemloze kilometers te hebben gereden, slijten de achterbanden aan de buitenkanten af, zit bijna geen profiel meer op. ik vond al wel dat ie erge zeebenen had, maar dit is ook dit helemaal de bedoeling. wat kan ik het beste doen? banden omwisselen?
groet,
jan
beige R4 GTL 1983
Is mogelijk. Zien die er uitgedroogd en gescheurd uit? Ik heb overigens nog nooit problemen meegemaakt met de rubbers van de achterophanging. Ik zit toch meer te denken in de richting van werkzaamheden waarbij de hele handel los is geweest. Als je wilt uitsluiten dat de ophanging na werkzaamheden wat minder zorgvuldig is teruggeplaatst zit er, denk ik, weinig anders op dan het hele spul nameten. In het handboek staat, dacht ik, wat de verschillende hoogte-maten moeten zijn. Op http://www/renault4.co.uk/rosalie_repair_sensible.htm staat precies jouw probleem omschreven met de oplossing erbij. De layout van de site is wellicht een beetje vreemd maar wel heel leuk en met een interessante link naar een site waar uitgelegd word hoe je moet MIG-lassen.
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen
Ik heb iets dergelijks met een Fordje gehad, is erg leuk voor de APK erg vaak nieuwe bandjes nodig. Sleet alleen rechts achter aan de buitenkant van de band. Kwam doordat de auto zeg maar uit het lood stond. Dus ooit een tik gehad. De rechter achter as stond iets scheef.
Ik weet niet of je het ook merkt met rijden maar ik rammel constant, zeker met uitrollen bij een stoplicht.

Ik weet niet of je het ook merkt met rijden maar ik rammel constant, zeker met uitrollen bij een stoplicht.
________4
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Aangezien het beide bandjes betreft lijkt het me meer met iets anders te maken te hebben.
Is dat niet afstelbaar?! Toespoor e.d.!?
Is dat niet afstelbaar?! Toespoor e.d.!?
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Achterwielen uitlijnen: bij het achterwiel onder de dorpel zitten 3 bouten.
Twee ervan hebben slopgaten(zijn in positie te verstellen)
Alle 3 losdraaien zodat ze bewegen kunnen.
Zet je auto dan op de krik, een stevige krik, roep je assistent en pak een breekijzer of zoiets,iets met een flinke hefboom.
Steek het breekijzer in de gleuf van de "klos"waar de achteras ingaat ,trek ,duw,hijs hem omhoog en draai de bouten weer vast.
Wiel er weer op en kijken hoe die nu rijdt, kan zijn dat je het nog eens moet doen voor fine-tunen,maar zo rijdt-ie ook in kuilen rechtuit!
Succes!
Twee ervan hebben slopgaten(zijn in positie te verstellen)
Alle 3 losdraaien zodat ze bewegen kunnen.
Zet je auto dan op de krik, een stevige krik, roep je assistent en pak een breekijzer of zoiets,iets met een flinke hefboom.
Steek het breekijzer in de gleuf van de "klos"waar de achteras ingaat ,trek ,duw,hijs hem omhoog en draai de bouten weer vast.
Wiel er weer op en kijken hoe die nu rijdt, kan zijn dat je het nog eens moet doen voor fine-tunen,maar zo rijdt-ie ook in kuilen rechtuit!
Succes!
Nee,
Ik zou dit soort zaken niet zo snel proefondervindelijk doen.
Bij Profile tyrecenter of een goede garage met uitlijnbank is het zo gedaan en gelijk goed.Daar zijn die dingen immers voor.
Meten is weten in dit geval.
Wel is het zo dat ze met uitlijnen graag goede of nieuwe bande op de auto zien dus dat kost wel weer wat maar ze waren toch al scheef begrijp ik.Gelijk dan ook maar even de bijde stuurkogels checken en dan laten uitlijnen.
Michiel
Ik zou dit soort zaken niet zo snel proefondervindelijk doen.
Bij Profile tyrecenter of een goede garage met uitlijnbank is het zo gedaan en gelijk goed.Daar zijn die dingen immers voor.
Meten is weten in dit geval.
Wel is het zo dat ze met uitlijnen graag goede of nieuwe bande op de auto zien dus dat kost wel weer wat maar ze waren toch al scheef begrijp ik.Gelijk dan ook maar even de bijde stuurkogels checken en dan laten uitlijnen.
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.