Eindelijk mijn eerste r4: barely made it home!

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tanja & Maus

Eindelijk mijn eerste r4: barely made it home!

Bericht: # 59344Bericht Tanja & Maus »

Hallo allemaal!
Vanmiddag mijn eerste r4 gekocht :D Heel fijn, kostte ons €500,- Dus dat gaat best. Kritisch gekeken etc, want de verkoper vroeg de hoofdprijs. Hij was helemaal vol getectileerd (?). Dus netjes gebeld en gezegd we doen het niet, ja misschien voor €500,-. Dus toch maar het gokje gewaagd :roll:

Maar op de weg naar huis, toch nog ff gekeken en wat harder geprikt, en hop, door de bodem. :oops: Vervolgens in een flinke bocht op de rijksweg, op de afrit, deed ie honkebonkebonk, alsof het hele motorblok loshangt. (we vonden ook nog een motorsteun...ehm :-? ). En nu staat ie dus voor de deur. Dit is ons eerste r4 avontuur. Hij is nog steeds best leuk (foto's volgen natuurlijk!), maar wat denken jullie, voor een amateur? We gaan er het beste van maken! :) Hopen we.... als het nog kan :lol: Dus jullie zullen in het vervolg waarschijnlijk meer van me horen :wink:
Groetjes,
Tanja
________4
Renault Classique

Bericht: # 59347Bericht Renault Classique »

Je hebt je bericht in ieder geval in het juiste forumhoofdstuk geplaatst. Het klinkt alsof er nog aardig wat sleutelwerk aan komt. Maar dat is erg leuk en leerzaam, bij de volgende 4 weet je in ieder geval waar je op moet letten bij aankoop! Alvast veel plezier ermee!
-Trelleur-

Bericht: # 59349Bericht -Trelleur- »

Gefeliciteerd met je 4!
Is het eentje van voor '83 geworden? TL of GTL? Kleur? En zit er toevallig een deuk in het dak? :wink:
Met zo'n lage aanschafprijs heb je sowieso wat wisselgeld over voor eventuele reparaties. Wel jammer dat er overal tectyl zit, dat maakt het moeilijker in te schatten hoe vergevorderd de roest is.
Als je nog gekke voorwerpen tegenkomt in het interieur, even hier posten: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4297
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 59351Bericht Bruutmans »

Hey superleuk voor jullie!!
Welke kleur?
Hoe oud?
Met/zonder deuken/eigenaardigheden?

quote tanja : "Hij was helemaal vol getectileerd">>>dus een hij :wink:
Met/zonder naam?

en natuurlijk willen we fotoooooooo`ssssssss!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Rik

Bericht: # 59356Bericht Rik »

ben benieuwd naar de plaatjes van dit bijzondere viertje maar dat zal wel goed komen, en voor dat geld heb je inderdaad wat speling om hem in orde te maken, zit er nog wel een apk op? Zo ja wie weet kun je dan nog meerijden met de rit naar geertruidenberg aanstaande vrijdag! Onder diversen staat dit topic onder de naam bijverdienen en een leuke middag.
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Tanja & Maus

Bericht: # 59357Bericht Tanja & Maus »

Foto! :)

Afbeelding

Het eerste gebonk is gelukkig al verholpen, uitlaatwas losgevallen door rotte bout in rotte bodem! :P pfffoe! Ik heb em nog geen nam gegeven en we hebben em bij gouda net over de ton gereden!
Tis een gtlletje uit het jaar 1981 en ik ben voorlopig heel blij!
Groetjes

Tanja
________4
Rik

Bericht: # 59358Bericht Rik »

een gtl? maar geen strips op de zijkant en een chromen bumper? wel een oud model dan van begin 1981 ofzo? de mijne is van juli 1981 en die heeft een plastic luchtinlaat onder de ruit en een zwarte spiegel, geen chroomstrips op de flanken, maar is het een originele NL 4 of een import?

Die luchtklep is volgens mijn weten in 1977/1978 vervangen door de plastieke versie.

of is er hier een creatieve geest bezig geweest??
Emmy

Bericht: # 59360Bericht Emmy »

leuke motorkap rik. 8)
Tanja & Maus

Bericht: # 59361Bericht Tanja & Maus »

Hij is eigenlijk van 77 dacht ik, komt uit frankrijk volgens chassis, maar nl tenaamgesteld in 81. Kan dat? Verder weet ik er niet veel van, van zijn geschiedensi! Maar ik ben erg blij met de chromen details :D
________4
Rik

Bericht: # 59362Bericht Rik »

maar niet de mijne, zag hem net op een engelse r4-site staan wel leuk, moet ook eeens iets leuks met de mijne gaan doen, nu is hij te beige zullen we maar zeggen!

de rest van de auto staat op: http://www.renault4.co.uk/florence-r4.htm
Rik

Bericht: # 59365Bericht Rik »

ik heb even het bekende r4 boek erbij gepakt en wat je zegt kan kloppen, tegen het einde van 1977, oftewel modeljaar 1978 is de luchtklep vervangen door een stuk plastic, de rechthoekige knipperlichten waren er sinds 76 dus ook dat kan kloppen.

Het chrome is overigens ook mooi hoor! en een leuk oud dashboard!!!!

Geniet van je viertje!!
Tanja & Maus

Bericht: # 59366Bericht Tanja & Maus »

Gaan we doen hopelijk!
________4
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 59367Bericht R4F6GTX Automaat »

Welke kleur issie nou? (foto is een beetje donker...) geef ook es een foto van onder de motorkap plieze
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik

Bericht: # 59369Bericht Rik »

lijkt me een beetje zandkleurig/bruin....

tijd voor een nieuw schermpje Paul?
Tanja & Maus

Bericht: # 59370Bericht Tanja & Maus »

Hij is beige! Morgen zal ik wat meer piccies plaatsen. Het werd er al een beetje te donker voor! Dus morgen meer! Nu ga ik het vieren. Trek ffies een flesje open! :wink:
Groetjes
________4
Plaats reactie