AT fusees

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
cees en jantine

AT fusees

Bericht: # 59016Bericht cees en jantine »

hallo,
weer een vraagje voor de "experts" tussen ons.
ik heb ergens gelezen dat het voorwiellager van een AT hetzelfde is als die van een r4.
bijkomend gevolg zou dus kunnen zijn dat de r4 as met naaf in de AT fusee zou passen..(zelfde lager)wat wel weer leuk zou zijn ivm andere remklauwen.
die van de AT zijn een stukkie groter namelijk. heb alleen geen zin om een andere versnellingsbak en assen te nemen(ala folkert)
in mijn nieuwe stukje renault software(dialogys by the way) staat de r5AT niet in :( dus ik kan de bestelnummers niet checken.

wie weet raad??

oh ja wie rijdt er ook alweer met de ex-folkert mobiel?? zou die wellicht een foto kunnen maken van de stabilisator stang op de achteras. moet een beugeltje gaan maken om hem passend te krijgen.
maar ik weet nog niet hoe.

alvast bedankt weer voor het meedenken.

groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Goof

Bericht: # 59065Bericht Goof »

Ik ben ook nog niet zover dat ik dit inmiddels geprobeerd heb, maar passen zal het wel. Maar dan idd de naaf van de 4 ook meenemen en die in de AT fusee persen. Krijg je overigens ook wel een iets andere cq. leukere wielstand van.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Jan-San

Bericht: # 59086Bericht Jan-San »

ik meen eens gehoord te hebben dat de naaf van de r4 idd in de AT fusee past. Ik ben benieuwd..
cees en jantine

Bericht: # 59088Bericht cees en jantine »

binnenkort als ik tijd heb ga ik me er eens in verdiepen..
eigenlijk nooit dus haha..
zouden de fusee kogels ook hetzelfde zijn?

@jan san, hoest met de alpine?? rijdt ie al?
@ goof, betere camber bedoel je? dus sneller de hoek om.

ben ook langszaam aan begonnen met het opknappen van de buitenkant. we willen in augustus in de vier gaan trouwen, dus ik moet nog op gaan schieten. ik hoop dat ik het red.

en hij is nog steeds niet gekeurd, moet die rot stuurstang nog verbouwen en heb nog geen tijd gehad, maar heb nog tot 25 juni de tijd

en achter nog de alpine stabi erop bouwen, dan kunnen we pas echt haaks de hoek om 8)

groet cees
ps welke achterschokbrekers zijn er allemaal hetzelfde als de r4..
R6 geloof ik maar andere ook nog? R16 toevallig ofzo, daar zijn namelijk hier en daar nog wel koni´s voor te vinden(in amerika)
en wat zou een andere optie zijn voor stuggere achter schokbrekers? bilstein, monroe, ander merk?
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Goof

Bericht: # 59200Bericht Goof »

Bedoel beter camber ja.
-------
Ron

Bericht: # 59306Bericht Ron »

Gaten voor de stabi zitten er in de meeste draagarmen reeds. Bout indraaien, klaar.
Rode koni's zijn als brekers het best.
Nico rijdt met de ex-Folkert.
Folkert had z'n achtertorsieveren aan elkaar geklemd met een DIY klem, dat scheelt in veerweg en stugheid. De academistische ingenieurs vinden het geen oplossing, maar er waren geen serieuze rampen bekend.
jbeekmann

Bericht: # 59310Bericht jbeekmann »

Ron schreef:Gaten voor de stabi zitten er in de meeste draagarmen reeds. Bout indraaien, klaar.
Rode koni's zijn als brekers het best.
Nico rijdt met de ex-Folkert.
Folkert had z'n achtertorsieveren aan elkaar geklemd met een DIY klem, dat scheelt in veerweg en stugheid. De academistische ingenieurs vinden het geen oplossing, maar er waren geen serieuze rampen bekend.
Ik was het er wel mee eens hoor, stangen verdraaien, daar was ik het niet mee eens. (maar ik ben dan ook maar een ing'tje, geen ir... :()
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Goof

Bericht: # 59333Bericht Goof »

Of AT torsies monteren...
-------
Plaats reactie