RDW
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
RDW
Hoe zit het met je max vermogens uitbreiding?
ik tweifel of ik mijn weber ga monteren ivm mijn max vermogen, in hoe verre ben ik nog verzekerd als mijn autotje te veel pk's krijgt? en waar ligt de grens.
ik tweifel of ik mijn weber ga monteren ivm mijn max vermogen, in hoe verre ben ik nog verzekerd als mijn autotje te veel pk's krijgt? en waar ligt de grens.
renault 12, bigger not better
- Bruutmans
- Contacteer:
Is dat niet tot 70% van je originele motorvermogen?!
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Geen idee hoe jullie het bedoelen.
Het ziet er overigens wel grappig uit als ik het teruglees ja.
Maar ik bedoel het zo.
1100 motor,leg je er nu een 2200 in dan is dat 100%,je mag maar 70%,snappie.
Of het iets met kw te maken heeft geen idee hoor,ik heb ook maar van eens horen roepen.
Het ziet er overigens wel grappig uit als ik het teruglees ja.
Maar ik bedoel het zo.
1100 motor,leg je er nu een 2200 in dan is dat 100%,je mag maar 70%,snappie.
Of het iets met kw te maken heeft geen idee hoor,ik heb ook maar van eens horen roepen.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
wat is mogen? Zolang je niet van aantal cilinders wisselt en je geeft de modificatie aan bij je verzekering is er niks aan het handje. Bij een APK worden geen vermogens- of inhoudsmetingen gedaan. Ook wordt er niet gekeken naar het al dan niet aanwezig zijn van bv. een turbo.
Officieel RDW laten keuren is idd. een mogelijkheid. Wat je simpel kunt doen in zo'n geval is het typeplaatje van de originele motor op de gemodificeerde motor zetten. Verwacht niet dat ze bij een rdw keuring zover gaan als meting van de inhoud en het vermogen van de motor. Het enige dat je misschien wel moet aangeven is het veranderen van bv een 4 naar 5 versnellingsbak, omdat dat ook op je kentekenbewijs staat vermeld, in tegenstelling tot de inhoud van de motor. Het mooie is dat daar wel een vakje voor is, maar dat is bij de 3 viertjes hier bij ons nergens ingevuld. Dus al zou ik er een 2200 12v safrane blok met een turbo erop in leggen, dan kunnen ze me niks maken.
Officieel RDW laten keuren is idd. een mogelijkheid. Wat je simpel kunt doen in zo'n geval is het typeplaatje van de originele motor op de gemodificeerde motor zetten. Verwacht niet dat ze bij een rdw keuring zover gaan als meting van de inhoud en het vermogen van de motor. Het enige dat je misschien wel moet aangeven is het veranderen van bv een 4 naar 5 versnellingsbak, omdat dat ook op je kentekenbewijs staat vermeld, in tegenstelling tot de inhoud van de motor. Het mooie is dat daar wel een vakje voor is, maar dat is bij de 3 viertjes hier bij ons nergens ingevuld. Dus al zou ik er een 2200 12v safrane blok met een turbo erop in leggen, dan kunnen ze me niks maken.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
-
versnellingen op het kenteken vermeld? Dat heb ik nog nooit gezien. In België zeker...Goof schreef:................Het enige dat je misschien wel moet aangeven is het veranderen van bv een 4 naar 5 versnellingsbak, omdat dat ook op je kentekenbewijs staat vermeld,............
Er staat wel het vermogen op (in kW)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Je hebt gelijk, sorry. Het aantal cilinders staat op het kentekenbewijs, versnellingen niet.R4F6GTX Automaat schreef:versnellingen op het kenteken vermeld? Dat heb ik nog nooit gezien. In België zeker...Goof schreef:................Het enige dat je misschien wel moet aangeven is het veranderen van bv een 4 naar 5 versnellingsbak, omdat dat ook op je kentekenbewijs staat vermeld,............
Er staat wel het vermogen op (in kW)
-------------------------------------------
-------
-------
- Bruutmans
- Contacteer:
Kleur zou je moeten melden ja.
Maar ja wat als je hele wagentje vol staat met allerlei kleuren bloemen,hoe ga je die kleur noemen dan??hahaha.
De meesten doen het niet,maar bij de meesten is de originele kleur nog te achterhalen.
Bij jou niet meer
Errug reetestrak gespoten trouwens.
Zelf gedaan of weggebracht en zo beiden , waar?
Maar ja wat als je hele wagentje vol staat met allerlei kleuren bloemen,hoe ga je die kleur noemen dan??hahaha.
De meesten doen het niet,maar bij de meesten is de originele kleur nog te achterhalen.
Bij jou niet meer

Errug reetestrak gespoten trouwens.
Zelf gedaan of weggebracht en zo beiden , waar?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?