Thermocontact of hoe het ding ook mag heten

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Thermocontact of hoe het ding ook mag heten

Bericht: # 57814Bericht Bruutmans »

Als je het thermogevalletje uit je radiator draait en er meteen een andere voor in de plaats zet,dus er stroomt nauwelijks vloeistof uit,kan het dan zo zijn dat je geen lucht in je systeem hebt?

Of heb je ten alle tijden toch lucht erin als je dat doet?(ik was wel heeeel snel :D )

Maar goed ik heb volgend gedaan en ga zodalijk nog iets anders doen.

Heb de motor laten draaien en em een beetje warm laten lopen,vervolgens vaatje in de lucht gehouden en dat flubbertje uit je schutbord open gedraaid.Vette straal.

Nu ga ik wachten (had het andersom moeten doen,maar goed) tot ze is afgekoeld en dan draai ik eens de dop van de radiator los en hou wederom het vaatje in de lucht,als er nu vloeistof overloopt(wet van communicerende vaten,druk van boven en de lucht drukt zich een weg naarbuiten langs de radiator zelf.),gauw de dop erop en dan zou ie luchtvrij moeten zijn?

Ben benieuwd naar jullie ideeen.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 57815Bericht jbeekmann »

Die sensor heeft geen holle ruimte waarmee je lucht het systeem in kan drukken, daarbij zit de aansluiting onderin en stroomt de vloeistof er dus goed uit zonder lucht in te laten. Geen zorgen maken wat dat betreft. Daarnaast is het zo dat je systeem die kleine hoeveelheden automatisch ontlucht. Die slang uit je schutbord is ervoor je kachelradiator te ontluchten, daar die zichzelf niet kan ontluchten door zijn positie in het systeem.
Oftewel: expansievat beetje bijvullen en verder niets meer aan doen!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 57816Bericht Bruutmans »

Dus das weer mooi gedaan dan.
Ik kon ook nergens geen lucht ontdekken,maar das me nu wel duidelijk waarom.Goe gedaan jochie :D
Nu nog even testen of dat contactje het doet.

Heb die samen met de ventilator vervangen want mijn fan was doorgeschakeld.
Door die doorschakeling heeft de fan een mega aantal overuren gelopen en liep soms gewoon spontaan vast!!
Zelfs op de hand wou ze niet echt soepel meer,ik vermoed het binnenwerk naar zijn grootje gedraaid.
Nu heb ik een fijne die lekker loopt.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Plaats reactie