Renault 4 blunders

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 54253Bericht Rodeo-6 »

Willem de Zwijger schreef:En die rekbouten komen voor in de R4 ? Ben ik nog in geen enkel F.M tegengekomen. Ik dacht dat die dingen in 'moderne' auto's zaten.
Nein, njet in r4, vaak in diesels enzo

De F.M. http://www.ajusa.es/MANUAL%20INSTALACION.pdf

dees is ook handig http://www.ajusa.es/ingles/boletines%20 ... etines.htm
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 54267Bericht jbeekmann »

Even citeren:
"SLIGHTLY LUBRICATE THE BOLTS IN THE THREAD AND UNDER THE HEAD."
"IF A RETIGHTENING IS REQUIRED: LOOSE 90° AND TIGHTEN BOLT BY BOLT FOLLOWING THE ORDER AND LAST
TIGHTENING TORQUE INDICATED. DO THIS BETWEEN 1000 AND 1500 KM."

nu even wat citeren van degene die dit heeft neergezet:
"Nu schijnt het zo te zijn dat M. D. er ook nog kopervet tussen gedaan heeft, wordt vervolgd vermoed ik"
"paar honderd km rijden..."

dus....

[sorry voor het off-topic posten]
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 54268Bericht Rodeo-6 »

jbeekmann schreef:Even citeren:
"SLIGHTLY LUBRICATE THE BOLTS IN THE THREAD AND UNDER THE HEAD."
"IF A RETIGHTENING IS REQUIRED: LOOSE 90° AND TIGHTEN BOLT BY BOLT FOLLOWING THE ORDER AND LAST
TIGHTENING TORQUE INDICATED. DO THIS BETWEEN 1000 AND 1500 KM."



[sorry voor het off-topic posten]
Vind het wel grappig dat juist u hier op reageerd, lees kenmerkend
Inhoudelijk is het een niets zeggende reactie.
U verzuimd n.l. te vermelden waarmee THE BOLTS GELUBRICATE behoren te worden.
Om inhoud te geven aan uw reactie, advieseer ik u om te vermelden, WAARMEE deze BOLTS GELUBRICATE dienen te worden.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gast

Bericht: # 54270Bericht Gast »

Velicht ons Peet, leg het uit
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 54271Bericht R4F6GTX Automaat »

Niets zeggende reactie? Juist wel!. Je wilt het gewoon niet horen. Natrekken tussen de 1000 en 1500km plus beetje vet eraan. Jij doet alsof vet in zijn geheel uit den boze is. Dus niet na 20 minuten kop natrekken maar bij 1000+ km, zoals ik je ook al eerder gezegd heb. Ik heb nooit problemen meer als ik een koppakking ergens tussen gelegd heb. Jij blijkbaar wel, zie maar aan die BK66TN die je meerdere malen van een koppakking voorzien hebt en weer is het klote.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 54279Bericht Rodeo-6 »

Anonymous schreef:Velicht ons Peet, leg het uit
Had verwacht dat heer beekman ons wel nader zou informeren,
dus heer beekman informeer ons.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 54280Bericht Rodeo-6 »

R4F6GTX Automaat schreef:Niets zeggende reactie? Juist wel!. Je wilt het gewoon niet horen. Natrekken tussen de 1000 en 1500km plus beetje vet eraan. Jij doet alsof vet in zijn geheel uit den boze is. Dus niet na 20 minuten kop natrekken maar bij 1000+ km, zoals ik je ook al eerder gezegd heb. Ik heb nooit problemen meer als ik een koppakking ergens tussen gelegd heb. Jij blijkbaar wel, zie maar aan die BK66TN die je meerdere malen van een koppakking voorzien hebt en weer is het klote.
Geachte Heer P.

Naar aanleiding van uw reactie, hebben we reden om aan te nemen dat er iets erstig mis is met uw korte termijn geheugen, dan wel iets met uw iets minder korte, dus iets langere termijn geheugen.

Zoals in een eerder topic is terug te vinden, heb ik nog NOOIT 1 schroef en/of onderdeel van soortgelijke strekking, in of uit de BK-66-TN gedraaid.

Ter vervanging van een koppakking heb ik wel diverse schroeven en/of onderdelen van soortgelijke strekking in en uit FREEK gedraait.
Deze rijdt nog steeds, sinds deze operatie, zonder problemen vrolijk rond.
Eveneens krijgt u de hartelijke groeten van THEUNIS, die eveneens sinds een zelfde operatie weer vrolijk heen en weer tuft.
En zo zijn er nog wel een paar club-r4tjes te noemen, dan wel super-5jes, dan wel diverse renault diesels te noemen.

Dus heer P., beter uw huiswerk maken :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 54282Bericht Moaske »

Afbeelding

Afbeelding :lol:
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 57210Bericht Bruutmans »

Oke dan ik heb er ook nog eentje.

Vandaag maar eens naar mijn knalpijp gekeken.
Hing los want de voorste steun was afgebroken.
Nieuw rubbertje gekocht erop gezet niks aan het handje.

Toen de flenskoppeling van spruitstuk op pijp lekdicht maken.
Spulletje gehaald,losgeschroefd en er wat op gesmeerd,vastgezet en toen even warm laten draaien want dan hard dat goedje uit en dan zou het goed moeten zijn.
Oke na een 5 minuten lopen eens even "voelen" of ie nog lekt,shshshshhsh,AahaAaaaAHHHHhhhhH!!! #//%Kl5%%*&.
Beter niet "voelen" dus,hahahaaha. :cry: :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 57225Bericht Le Car »

Lassen aan je auto en wel zien dat het ergens een beetje brand.
Dit met je handschoen uitslaan en gewoon verder lassen.

Totdat het wel verdacht licht wordt om je heen (Met een laskap op is het tamelijk donker om je heen). Er valt dus een stuk brandend tectyl naar beneden

Dan zien dat je nieuwe tapijtje onder de brug, wegens het niet hebben van een vloeistofdichte vloer, niet van wol is zoals de vorige maar van een een of ander modern nylon.

Mijn gympen en het tapijt stonden behoorlijk in de brand... :oops:

Ps brandslang is gelukkig maar 3 meter verder. (gelukkig)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 57249Bericht jbeekmann »

Is al weer een weekje of drie geleden, maar had het al snel verdrongen:
Na het werk snel op weg naar Bauke in Nijmegen. Bij m'n ouders even gestopt, spulletjes gepakt en ook maar even de ruitensproeiervloeistof bijgevuld. Onderweg werkt dat sproeien prima en maakt het ook goed schoon, maar er blijft zo'n rare waas achter? Wat bleek: die blauwe jerrycan met 'antivries' erop en dat plaatje van een bevroren koplamp is koelvloeistof... Dat gooi je in je radiator, niet in je ruitensproeiertankje...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Roel van Pinxten
Berichten: 209
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 57364Bericht Roel van Pinxten »

Dat lijkt me niet zo goed voor de lak wel... :-?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 57370Bericht jbeekmann »

Goeie vraag.... Dat weet ik niet. Bij mijn weten zitten er in koelvloeistof geen bijtende stoffen. Mijn lak heeft er verder ook geen schade van ondervonden.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 57373Bericht Rik »

heb van de week van paul geleerd dat remvloeistof op de lak wel heel slecht kan zijn, maar koelvloeistof volgens mij niet hoor!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Flint&Steel
Berichten: 35
Lid geworden op: za apr 23, 2005 4:06 pm
Locatie: Arnhem

Bericht: # 57375Bericht Flint&Steel »

Dat remvloeistof slecht is (voor de lak) klopt. Je kan er prima plastics mee ontkleuren die anders in de aceton opgelost zouden zijn !
Laatst gewijzigd door Flint&Steel op vr mei 13, 2005 3:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie