help!!! hij start niet

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
barrybas

help!!! hij start niet

Bericht: # 55418Bericht barrybas »

vet 1400 cc blok in mij viertje, 1 probleem, Ontsteking!!

Wie kan me in een paar simpele handeling vertellen hoe ik mijn onsteking op tijd krijg?

het is een normale 1.1 gtl ontsteking op een 1400 ts blok.

hij pruttelt nu alleen en start niet
renault 12, bigger not better
Moaske
Contacteer:

Bericht: # 55441Bericht Moaske »

Als ik het goed heb is de simpelste manier op gehoor: eerst je vacuumslangetje loshalen en dichtstoppen, en dan het verdelerhuis met de klok mee (dacht ik) verdraaien totdat het zaakje optimaal loopt (werkt dus vooral het handigst met z'n tweeen: iemand moet 'm aan de praat houden).
Vervolgens weer ietsje terugstellen, anders staat ie iets te vroeg.
Vastdraaien en karren maar 8)

Een timinglamp (strobo) is overigens helemaal nie zo duur, en de vooronsteking in graden ff opzoeken voor het 1400 blok is ook wel handig.
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Willem de Zwijger

Bericht: # 55450Bericht Willem de Zwijger »

Ja, eerst moet je ongeveer in de buurt zitten, anders valt er ook niks te beleven met een stroob. Ik zou het doen door bougies eruit te draaien, en dan in een willekeurig gat een lang dun iets te doen om te voelen of er een bovenst punt bereikt wordt.
Je zet nu de ontsteking zo dat de vacuumvervroeging een beetje op vijf voor half zes staat (je staat uiteraard met je knieen tegen het rechtervoorspatbord).
Nu de kap, rotor en kapje eraf, en je ziet de puntjes. De moeten open staan (0,4 mm volgens de volkswijsheid) als de zuiger op het hoogste punt is. Ik neem aan dat je weet hoe je het ontstekingshuis moet draaien om dit voor elkaar te krijgen.
Nu staat het ongeveer goed. Om het 100 % te krijgen heb je een stroob nodig, neem er 1 die ook contacthoek meet, dan kun je de puntjes meteen goed stellen.
Willem de Zwijger

Bericht: # 55451Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb trouwens wel een boekje waar alle afstelgegevens instaan, mocht je op zoek zijn naar de voorontsteking.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 55459Bericht Rodeo-6 »

Dit is ook wel handig om te weten.

Enne bougie kabels op 1-3-4-2 aangesloten ????

Afbeelding

Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
Moaske
Contacteer:

Bericht: # 55475Bericht Moaske »

Ça c'est tres bien...Pierre
Mais c'est ne pas pour cette moteur specifique, n'est pas ?
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
barrybas

Bericht: # 55478Bericht barrybas »

ja, gelukkig is het gelukt, het loopt. Nu nog een beetje met horten en stoten maar met jullie tips kom ik er wel.

Jeee wat een power zit er in dat motortje, das ff anders dan een 850cc koffiemolen. Heb alleen de dubbele weber er nog niet op, dat komt wel volgende maand of zo. Eerst ff de kinder ziektes er uit.

bedankt, foto's zijn in de maak
renault 12, bigger not better
Willem de Zwijger

Bericht: # 55504Bericht Willem de Zwijger »

Gefeliciteerd man, niks zo fijn als een motortje wat voor het eerst na een lange inbouw weer pruttelt...
Plaats reactie