Vraagjes over verbruik (zuipen) en vermogen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Moaske
Contacteer:

Vraagjes over verbruik (zuipen) en vermogen

Bericht: # 53555Bericht Moaske »

Bij mij begint de laatste paar weken het verbruik van mijn F4-tje ook behoorlijk de spuigaten uit te lopen... Gisteravond weer getankt, en volgens mijn berekeningen er slechts 1:9,5 uit gehaald :( :cry:
Afgelopen september was dat nog ongeveer 1:15 (stuk beter dus, maar nog steeds niet wat een R4 moet kunnen halen....ookal is het een F4 dan).
Het is al weer een paar maandjes geleden dat ik de boel eens goed heb afgesteld, en ik rij er op het moment (met al die fokin' pekel) ook niet al te veel mee. Maar een verbruik wat de 1:10 niet haalt is ronduit bezopen... :-?
Maar de vraag; waar kan dat zuipen aan liggen ? Waar moet ik eerst naar gaan kijken ? (Had trouwens afgelopen paar weken wel een keer of drie een vuiltje in de carb). Overigens heb ik dus een 1108cc op gewone benzine (euro 95).
Het vermogen van dat blokkie vind ik overigens op dit moment ook niet al te best... is wel eens beter geweest... Wellicht zal een en ander met elkaar te maken hebben.
Mijn uitlaat is trouwens bij de aansluiting van spruitstuk naar demper (onder spatscherm dus) ook niet helemaal goed gasdicht... Ik dacht dat dat het vermogen dus idd niet ten goed komt, maar dat zal toch nix met het verbruik van doen hebben ? Of toch wel ?

Iemand tips in deze ? Ik zie wel hier op het forum dat het volgens mij een typish winterprobleem is, dat van dat verbruik...
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
jbeekmann

Bericht: # 53558Bericht jbeekmann »

Volgens mij zeg je het zelf al...
Ga eerst even afstellen / gasdichtmaken / filters vernieuwen en kijk dan even verder...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 53565Bericht Bruutmans »

Ik heb hetzelfde als jij moaske.
Ook een niet helemaal gasdicht uitlaatje,maar dat was voor het zuipen ook al en nog veel erger zelfs.
Ik weet het ook niet hoor,ik kijk en schroef me suf,ach vroeg of laat heb ik de goeie wel weer te pakken.
Ik ben eens benieuwd wat ie bij jouw zegt als je em aan de co-meter hangt?! Misschien ook een te hoog zuurstof??
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ms.dageraad

Bericht: # 53583Bericht ms.dageraad »

lekke kop?
oant sjen,
PEET
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 53596Bericht Bruutmans »

Mijn kop is wel vaker lek,whahaha. :o
Maar ik vermoed dat je die van Moasmans bedoelt.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Willem de Zwijger

Re: Vraagjes over verbruik (zuipen) en vermogen

Bericht: # 53612Bericht Willem de Zwijger »

Moaske schreef: (Had trouwens afgelopen paar weken wel een keer of drie een vuiltje in de carb)
Hoel lang zit je elektriek er al in, puntjes, verdelerkap, bougies etc ? Kan makkelijk voor wat mindere prestaties en gestotter zorgen.
Moaske
Contacteer:

Re: Vraagjes over verbruik (zuipen) en vermogen

Bericht: # 53616Bericht Moaske »

Willem de Zwijger schreef:
Moaske schreef: (Had trouwens afgelopen paar weken wel een keer of drie een vuiltje in de carb)
Hoel lang zit je elektriek er al in, puntjes, verdelerkap, bougies etc ? Kan makkelijk voor wat mindere prestaties en gestotter zorgen.
Is minder dan een jaar oud allemaal....en nog recentelijker dan dat ook weer gesteld en schoongemaakt, dus kan ik zowat uitsluiten denk ik. :)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 53624Bericht Bruutmans »

Heb je em al aan de co gehad?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Ron

Bericht: # 53626Bericht Ron »

Een lekke uitlaat maakt niks uit. Zonder uitlaat istie zelfs zuiniger omdat je minder gewicht meezeult.
Als je motor ook niet raar loopt of overslaat staat je ontsteking waarschijnlijk te laat. Daarnaast is het hooguit de afstelling van je schroefjes op de carb. (bandenspanning scheelt ook!)
Moaske
Contacteer:

Bericht: # 53664Bericht Moaske »

Ron schreef:Een lekke uitlaat maakt niks uit. Zonder uitlaat istie zelfs zuiniger omdat je minder gewicht meezeult.
Als je motor ook niet raar loopt of overslaat staat je ontsteking waarschijnlijk te laat. Daarnaast is het hooguit de afstelling van je schroefjes op de carb. (bandenspanning scheelt ook!)
Ok...da's de geruststelling die ik nodig had ;)
Da's tenminste simpel 8)
Moaske's web-log
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 53667Bericht Bruutmans »

Bruutje schreef:Heb je em al aan de co gehad?
Schinbaar nog niet dus. :wink:
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Plaats reactie