nieuwe uitlaat plaatsen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jannes

nieuwe uitlaat plaatsen

Bericht: # 53253Bericht jannes »

weet iemand nog tips voor het plaatsen van een nieuwe uitlaat, onder mijn 4tje zit een verkeerde uitlaat zei ruud wind, buis loopt recht naar achteren en de nieuwe loopt meer langs de dorpel.
nu moet ik nieuwe gaten in de bodem prikken ofzo. de houdertjes verplaatsen. beetje zonde eigenlijk. nog handige tips? voordat de uitlaat er onderuit knalt net zoals de olie. blijft altijd lachen sleutelen aan een 4tje vooral als je er nog niks vanaf weet.

jan
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 53257Bericht R4F6GTX Automaat »

Als de uitlaat dicht is en hier en daar vast hangt maakt het toch niet uit of het origineel is of niet? Nou koste een nieuwe maar 55 euro maar toch..
If it ain't broke, don't fix it!
Willem de Zwijger

Bericht: # 53266Bericht Willem de Zwijger »

Beetje vreemd verhaal want als je er dan een originele onder zet zou je toch denken dat er dan ook al gaatjes voor zitten in de bodem...
Anyway, je kunt altijd gaatjes bijboren, want al koop je originele uitlaten, er zit zo een bevestigingspunt op een ander plek, daar moet je geen hartzeer over hebben. Je kit dan het gaatje wat niet meer gebruikt wordt dicht met bitumen oid.
Tips voor een uitlaat monteren:
1. Vervang hem altijd compleet.
Ik dacht eens zuunig te zijn door alleen middenstuk / einddemper te vervangen, maar dan moet je een geweldige takketoer uithalen om in elkaar geknelde pijpen uit elkaar te meppen. Lukte uiteindelijk wel, maar was erg slecht voor mijn peace of mind.
2. Koop bij de uitlaat een tube uitlaat montage kit.
Wist ik veel, ik zette er een uitlaat onder die bij de keuring niet dicht bleek, als je de uitlaat aan de achterkant dichthoudt (hand ervoor) moet hij niet ergens sissen, wordtie op afgekeurd. Lekker dik van die kit tussen alle verbindingen, in elkaar schuiven, flink aandraaien, de motor een tijdje laten draaien om het uit te harden, en klaar ben je.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 53275Bericht Rodeo-6 »

hallo jongens, we hebben het hier toch over een frans moteurvoertuig,
m.a.w. hebben we het niet, dan pakken we wel iets wat ook kan/past. :lol:

enne er zijn weldegelijk gtl's met een uitlaat ergens er onder, eigenlijk nooit naar gekeken hoe dat precies zit.
Heb nu een f6 met een uitlaat van een L-etje, past niet helemaal maar gaat wel :-?
p.s. in het kader van de apk keurmeester grijze haren bezorgen, uitlaten vervang je niet, die las je weer dicht, met dik yzer 8)
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie