heel hard gewerkt...en nu start 'ie niet meer!

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Emma

heel hard gewerkt...en nu start 'ie niet meer!

Bericht: # 52823Bericht Emma »

Ik ben hard bezig met het opknappen van een oud vijfje. Accu vervangen en nieuwe verdeelkap / roter. Benzine bijgevuld. Maar hij start met geen mogelijkheid meer. Waar zou dit aan kunnen liggen? Heb ik iets verkeerd aangesloten? Kan het zijn dat alles te 'vast' zit? Het autootje staat al vijf jaar stil. Welke onderdelen moeten allemaal gesmeerd worden?

groetjes,
Emma
jbeekmann

Bericht: # 52825Bericht jbeekmann »

Draait de motor wel rond met de startmotor? Heb je een vonk bij de bougies? Komt er bij het starten benzine uit de sproeier? (kijk zonder luchtfilterhuisdeksel tijdens starten in carb.) Staat de ontsteking op tijd?
Bougiekabels goede volgorde? Bobine in orde? Hoeveel oude benz zit er nog in de tank?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
jbeekmann

Bericht: # 52826Bericht jbeekmann »

Heb ik iets verkeerd aangesloten?
Da's nogal moeilijk te beoordelen zo he...
Vincenti

Bericht: # 52829Bericht Vincenti »

Ik weet het! Je moet de accu aansluiten! De + klem op de + pool van de accu en de - klem op de - pool van de accu.

Suc6!
6TL77
Emma

Bericht: # 52830Bericht Emma »

tsja, de startmotor draait, benzine ok (ook carburateur). Ik vraag me alleen af of ik de kabels wel juist aangelsoten heb, maar kan haast niet missen, want was gemerkt. Misschien de kabels niet ok meer of de condensator?
Emma

Bericht: # 52831Bericht Emma »

jaja, erg grappig hoor. Nou ja, ik ga het maar eens proberen ; bougies en kabels en bobine en condenstor checken...

zeg, wat moet er allemaal gesmeerd worden als je wagentje al 5 jaar stilstaat? en waar zit het benzinefilter?
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 52837Bericht Le Car »

Benzine filter zit nergens :lol:
Zit en nl niet standaard op.

Als je een duidelijke foto wilt van de kabels enzo mail me dan ,dan stuur ik ze per email op

Ps je praat dus over een vijje van voor 1985.

Check ook www.clubcinq.nl,de Renault 5 site.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Emma

Bericht: # 52841Bericht Emma »

Ha! Ik dacht al, waar zit dat benzinefilter dan? Het gaat om een R5 Parisienne2 uit 1984. En ja, ik zou wel graag een foto willen. Ik stuur je een mail. Ik kijk ook wel vaak op club cinq by the way!
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 52865Bericht Le Car »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
jbeekmann

Bericht: # 52876Bericht jbeekmann »

Vreemd dat de vier standaard wel een benzfilter heeft en de vijf niet.
Willem de Zwijger

Bericht: # 52880Bericht Willem de Zwijger »

Tja, ik zou denken om te checken:
- trek de benzine slang los bij de carburateur om te zien of er benzine uit komt als je start (wel met z'n tweeen doen, en de benzine in een kopje opvangen)
- Draai er eens een bougie uit en kijk of hij vonkt als je hem tegen het blok houdt en start (met z'n tweeen, dikke handschoen om de bougie vast te houden)
Als een auto 5 jaar stilstaat kan hij van alles oplopen lijkt me, van vastzittende vlotters (carb loshalen om te checken) tot desnoods gecorrodeerde puntjes als ze 5 jaar open hebben gestaan. Heb je de puntjes al bekeken ? Om een kapotte condensator te checken las ik net een geniaal idee: gewoon het draadje losdraaien, dan issie uitgeschakeld.
Bekijk gelijk even de verdelerkap / rotor op slijtage
Plaats reactie