Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

cees en jantine

Bericht: # 52229Bericht cees en jantine »

heee dat was mn 250e bericht!
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
cees en jantine

Bericht: # 52424Bericht cees en jantine »

vanavond is het eindelijk gebeurt..
ik heb een klein stukje erin gereden.
alleen moest ik hem terug duwen. dat was dan weer een beetje jammer.
ik denk dat ie teveel lucht krijgt, want hij viel stil toen ik een beetje meer gas gaf. er zit namelijk nog geen luchtfilter op. morgen maar even fabrieken.
de koni voelen wel erg lekker aan, stuk steviger dan origineel.
de accu is weer eens aan het opladen, misschien maar eens een nieuwe kopen.
is trouwens de koppeling van een AT een beetje van het type AAN/UIT of niet, stel ook de kabel nog wat losser.
morgen misschien meer kans..
wie duimt er mee.
heb trouwens de ventilator van een bx gepakt, dit past eigenlijk net niet maar kan net wel
Afbeelding
Afbeelding
cees
Willem de Zwijger

Bericht: # 52492Bericht Willem de Zwijger »

Grappig, die bolling van de fan uit je grill geslepen... dat is nog eens creatief !
cees en jantine

Bericht: # 52528Bericht cees en jantine »

en het past ook eigenlijk maar net, heb nog 1 mm over ongeveer en de radiator staat nog een stukje rechter. dan past het net.
maar vanavond een stukje gereden...
en het ging als de brandweer. zeker als de turbo druk gaat leveren. een vriend reed achter me(als bezemwagen zegmaar) en die kon me maar net bij houden met onze focus tdci. is dus een goed begin.
heb alleen het idee dat ik de volle pk´s nog niet trek. en hij houdt een beetje in met gas geven. als ik dan het gas weer los laat en weer gas geef dan doet ie het al beter.
hij geeft ook nog een beetje zwaar gas, zit een te sterk veertje aanvast.
en ik moet nog een choke kabeltje zien te fixen want die heb ik inmiddels ook niet meer, maar wel nodig.
ik heb trouwens de originele radiateur gebruikt en de bx fan houdt hem cool, want hij is nog niet te warm geworden

jullie lezen het nog steeds zat te doen, maar ik ga hem nu thuis neerzetten, mn schoonouders zijn hem na een maand een beetje zat geloof ik :wink:

groet
cees
houdt jullie nog verder op de hoogte.
ps. ga ook een nieuwe accu kopen, want deze is toch echt stuk.
Willem de Zwijger

Bericht: # 52560Bericht Willem de Zwijger »

Over die choke kabel: ik was ook eens op zoek naar een kabel voor een R5 motor, vind dat ding in Hardinxveld, end rijden heen en weer (naar de overigens erg interessante meneer Schippers). Kijkt een kameraad van me er naar, zegt: dat zijn standaard kabels in de trekker wereld.
Moraal: elke kabel met zo'n star stuk bij de knop is goed genoeg.
cees en jantine

Bericht: # 52643Bericht cees en jantine »

heeft er toevallig iemand nederlandstalige afstel gegevens van de AT, dus carb enzo. geloof dat ie maar 1 stelschroefje heeft maar in het frans is het lastig begrijpen..
en op de originele collector onder de carb zitten een aantal dingen met een inbus erin, 1 heb ik al dichtgemaakt want daar zat een gat in(officieel) zit er die anderen ook een gat?? zo op het eerste gezicht niet namelijk. maar misschien trekt ie daardoor wel valse lucht ivm rot optrekken.
maar het kan ook zijn dat dit komt door de langere buizen en dat het gewoon een lastige vertraging van het mengsel is.
morgen misschien maar weer even in verdiepen.

cees

oh ja is er voor het klepstellen nog een of ander mooi gereedschapje te vinden of te fabrieken. want je kan er wel errug slecht bij met een sleutel 13
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 52644Bericht Bruutmans »

Sjees cees.
Ik heb net de diashow gekeken,maar jij zal toch wel ff apetrots zijn op al dat werk.
Superstoer om te zien hoe het proces steeds verder gaat,echt mooi,petje af kerel!! :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Goof

Bericht: # 52675Bericht Goof »

Ombouw naar GTT carb doe je zo......
Eerst aluminium regelen. In dit geval kon ik alleen wat dunne plaatjes van 2 mm. regelen. Die heb ik op elkaar gelijmd met een metaallijm. Na een nacht drogen begonnen met zagen, boren, vijlen en draadtappen. Daarvoor wel eerst heel goed alles ingemeten. Toen vervolgens nog wat draadeindjes bevestigen en hier en daar wat wegvijlen rond de turbodruksensor en het past perfect.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
4tje

Bericht: # 52705Bericht 4tje »

Ziet er goed uit mensen!
Alletwee goed bezig zeg.

Met die GTT opstelling was 1 probleem, hopelijk krijg jij dat niet.
Bij erg hard remmen wilde de motor wel eens afslaan. Wat het
precies was ben ik nog niet uit.....ik dacht de stand van de carb misschien.

@ Cees : Beter dat je de eerste rit gemaakt hebt, gaf vast en zeker een kick!
cees en jantine

Bericht: # 53018Bericht cees en jantine »

nou het is ff stil geweest en ik heb er ook niet echt meer veel aan kunnen doen. heb inmiddels wel een choke die ter gebruiken is vanuit de auto. en de gas kabel een beetje anders gemaakt.
alleen toen ik van de week een proefritje maakte, vloog op de snelweg mn druk buis er weer eens af.
tja ik reed al 140-150 en drukte mn gas nog eens in. de turbo kwam weer op druk en poef de buis vloog eraf.
gelukkig was ik bijna bij de afslag die ik wilde hebben. deed maar een klein stukje a15.
morgen nog maar eens proberen en dan gaat jantine er ook in rijden.... ben benieuwd of ze het wat vind.
binnenkort zal ik ook wel weer een paar foto's plaatsen van hoe het nu geworden is.
groet
cees
cees en jantine

Bericht: # 53019Bericht cees en jantine »

oh ja moet nog wel een hitteschild zien te fixen. heb gehoord dat anders het remvloeistofvaatje kan smelten... en dat lijkt me niet fijn
4tje

Bericht: # 53020Bericht 4tje »

Op wat voor druk rij je op dit moment?

Hitteschild is wel nodig ja, anders gaat het waarschijnlijk wel mis als je een goed stuk rijdt.
cees en jantine

Bericht: # 53044Bericht cees en jantine »

hallo daar zijn we weer
4tje ik rijd nu volgens mijn manometer op ongeveer 0,5-0,6 bar(kan dit hoger zonder pingelen)
gisteren weer een stuk gaan rijden. ging nu wel goed allemaal(nog steeds zonder hitteschild trouwens) ook jantine.

nu wil het geval dat het geheel een beetje vreemd rijdt. het went wel maar het rijdt nog niet prettig. er zit namelijk een vertraging in het gas lijkt het wel, als je namelijk weg wilt rijden uit stilstand dan valt de motor zo ver terug in toeren(bijna stil) dat je de koppeling weer in moet trappen. gas geven en weer optrekken.
je kan je voorstellen dat dit niet echt prettig rijdt, want hetzelfde doet het geheel in langzame bochten.

jantine was dus nog niet helemaal te spreken over het geheel.
zal eens een beetje aan de benzine draaien en de ontsteking eventueel wat verdraaien(lees vervroegen) misschien dat het helpt.
anders moet ik toch maar op zoek naar een gtt carb en een laag alpine spruitstuk. dan heb je al deze probleempjes niet.
morgen ik er denk ik voor het eerst mee naar rotterdam rijden.... kijken wat ie doet in de file.

oh ja wilde vorige week de watersensor aansluiten(die in de waterpomp) wil ik het moertje losdraaien, breekt ie glad af.. dus is de sensor die in het originele blok zit(en zit ie er wel in) hetzelfde?
en wie weet waar je een beetje normale toerentellers kan kopen?? wil gewoon eentje van ongeveer 62mm tot 8000 rpm ongeveer. zonder shiftlight(wel leuk niet nuttig) en andere meuk eromheen.

groet weer
cees
cees en jantine

Bericht: # 53099Bericht cees en jantine »

ben vandaag met de 4 naar rotterdam geweest, alleen beetje jammer van de pekel op straat(gaat alles weer zo van roesten).

maar ik denk dat ik weet wat het is, de motor krijgt nog steeds te veel lucht. als ik namelijk met de choke half dicht rijdt, dan doet ie het wel goed en stottert ie niet en kan je gewoon wegrijden.
dus maar eens op onderzoek gaan naar wat het kan zijn.

ik heb alleen nog steeds het gevoel dat ik de volle pk´s er niet uit haal. denk dat de slag van het gaspedaal niet groot genoeg is om de tweede trap te openen. hij is nu wel snel maar niet supersnel, wat je wel mag verwachten met 100 pk aan boord.

nu heb ik ook nog geen toerenteller, dus zou ik wel eens willen weten wat ongeveer de max snelheid is bv de 2e versnelling(ik gebruik de standaard 4 bak)

@Ron wat draai jij ongeveer in jouw GTT? en wat is jou maximum snelheid.

want als ik harder ga rijden dan 140 dan begint ie weet erg te stotteren. vooral als de turbo mee gaat draaien. ik denk dat dit is dat ie dan zoveel gaat zuigen dat er weer ergens een luchtlek ontstaat.

hier bij ook nog een paar fotoos:
Afbeelding
de auto buiten in de sneeuw
Afbeelding
uitlaatje
Afbeelding
onder den motorkap
Afbeelding
zelf gemaakt luchtfilterhuis, ja er moet nog 1 boutje in ja..
Afbeelding
simpele turbodrukmeter..werkt niet perfect maar het werkt.
Afbeelding
tijdelijk hitteschildje om het remvloeistofvaatje te redden.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 53107Bericht Rodeo-6 »

Hallo C & J

Kan je voor het teveel lucht krijgen niet gewoon een dot staal wol in je lucht inlaat stoppen ?

Nou ja, gewoon ???

En waar is die stang voor die over de moter heen loopt ?

deze dus

Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie