jelmer schreef:Een plof en rook klinkt ook als een aansluiting van de bougiekabels op de verkeerde bougies of misschien is de verdelerkap niet goed meer.
De bougiekabels zijn er niet af geweest dus dat kan het niet zijn.
De verdelerkap heb ik geopend en die ziet er nog goed uit.
Het lijkt mij alsof er geen verbranding van het benzine mengel (meer) plaatsvind, dus alles van je ontsteking controleren.
Bougies schoonmaken enz. , ingebrande contactpuntjes ??
Ook gebrekkige aarde kan voor storing zorgen, en vergeet de condensator niet.
Laatst gewijzigd door Rodeo-6 op za feb 05, 2005 12:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Krijg ik toch meer de indruk dat er een gat in een zuiger zit of zoiets,
of de brandstof komt lang de zuigerveren (die dan vastzitten!!) en bij ontsteking blaast hij meteen even je carterpannetje op.
Eerst even de compressie opmeten, dan sluit je deze oorzaken uit.
Succes.
Ik heb net de startmotor eruitgehaald en getest (autonoom) op de batterij. Ik ben ook naar dien Engelsman zijne site geweest om te kijken of er misschien iets afgebroken of abnormaal was. Nu de starter draaide vlot en kwam ook vlot naar voor. Maar achter het kleine tandwiel zat er een half-cirkelig, vilt-erig stuk dat tevens vrij los zit. Nu ... is dit normaal of is dit een restant van iets dat afgebroken is?
Rodeo-6 schreef:Er is iets niet goed aan je moteur en je gaat je startmoteur er uit halen,
maar die moteur bedoelen we niet.
We bedoelen dat groete dinge waar je dit kleinere dinge uit gehaald hebt
Rare Jongens die belgen
Vriet bakken kunnen ze ook al niet
Neen echt,
Wanneer ik het Franse sleuteltje omdraaide draaide de starter enkele malen tot hij het begaf (logisch niet?). Dus dacht ik zo de Nederlandse batterij, Deense startkabels erbij maar de Franse starter deed het nog niet , conclusie : de starter .... niet? Dus bij deze, vandemorgend in de Belgische koude vastgesteld dat het de Franse starter niet is.... helaas
Groetjes,
Vriet verkopen we aan buitenlanders, friet eten we zelf op