Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
hoe kan ik die het beste retour maken, helemaal terug naar de tank??? da's best een eind terug of met een t-stukje ofzo?
heb er een onduidelijke foto van..:

hoe krijg je een retour in je tank gemaakt??
had het vermoeden al dat dit het was....
bvd
cees
heb er een onduidelijke foto van..:

hoe krijg je een retour in je tank gemaakt??
had het vermoeden al dat dit het was....
bvd
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Euhmm ja, dan moet je terug naar je tank inderdaad.
Aansluiten met een T-stukje op je overstort leiding in je "tankbuis"
Niet ideaal, want als je nu gaat tanken en je past niet op dan spuit de benzine je om de oren. Of de pomp slaat de hele tijd af.
Misschien wil het beter als je een Y vormig t stuk neemt?
Spuit de carb. wel in als je gas geeft?
(effe dat kappie eraf, dan zie je wel of ie benzine spuit)
Aansluiten met een T-stukje op je overstort leiding in je "tankbuis"
Niet ideaal, want als je nu gaat tanken en je past niet op dan spuit de benzine je om de oren. Of de pomp slaat de hele tijd af.
Misschien wil het beter als je een Y vormig t stuk neemt?
Spuit de carb. wel in als je gas geeft?
(effe dat kappie eraf, dan zie je wel of ie benzine spuit)
- cees en jantine
-
- cees en jantine
het gaat om het dunne slangetje in het midden van de foto, onderin zie je de olie retour. bovenin de koelwaterslang en twee omhoog lopende slangtjes, benzine toevoer en afvoer naar carb?.
die tussen het rechter omhoog lopende en de retour, dat is het betreffende slangtje. beetje lastig uit te leggen zo vanaf een foto.
maar aan het rechterslangtje zat het benzinefilter vast, dus vandaar dat ik denk dat ie wel goed aangesloten zit
de ontsteking doet het verder, ook de sensor zit al op zijn plaats. de accu is nu aan het opladen.
geloof alleen dat de carb geen benzine geeft met gasgeven?maar daar heb ik niet echt op gelet eigenlijk. moest ook het contact omdraaien.
bougies waren ook niet nat, maar hij draaide ook niet echt lekker fel rond.
bedankt weer voor het meedenken.
groet
cees
die tussen het rechter omhoog lopende en de retour, dat is het betreffende slangtje. beetje lastig uit te leggen zo vanaf een foto.
maar aan het rechterslangtje zat het benzinefilter vast, dus vandaar dat ik denk dat ie wel goed aangesloten zit
de ontsteking doet het verder, ook de sensor zit al op zijn plaats. de accu is nu aan het opladen.
geloof alleen dat de carb geen benzine geeft met gasgeven?maar daar heb ik niet echt op gelet eigenlijk. moest ook het contact omdraaien.
bougies waren ook niet nat, maar hij draaide ook niet echt lekker fel rond.
bedankt weer voor het meedenken.
groet
cees
-
Hier hoe het niet moet:

In plaats daarvan moet je zorgen dat de retourleiding rechtdoor spuit de tank in.
Maar ideaal is het niet, als je onvoorzichtig tankt krijg je eerst wat benzine over je schoenen. Ik was al bezig om de retourslang in de vulleiding te maken, maar dat is er nog niet van gekomen, als je voorzichtig bent gaar het wel goed.
In plaats daarvan moet je zorgen dat de retourleiding rechtdoor spuit de tank in.
Maar ideaal is het niet, als je onvoorzichtig tankt krijg je eerst wat benzine over je schoenen. Ik was al bezig om de retourslang in de vulleiding te maken, maar dat is er nog niet van gekomen, als je voorzichtig bent gaar het wel goed.
Inspuiten kun je makkelijk bekijken, kap eraf, en dan ff aan de gaskabel trekken. dan gaan die kleppen los, en moet ie injecteren.
Er zit als het goed is immers al benzine in de vlotterbak van de carb.
Kan misschien ook nog zijn dat je vlotter vastzit, zodat er geen benzine in de vlotterkamer komt?
Op die pomp zitten dus 3 leidingen als ik het goed begrijp?
Tis me niet helemaal duidelijk....
Er zit als het goed is immers al benzine in de vlotterbak van de carb.
Kan misschien ook nog zijn dat je vlotter vastzit, zodat er geen benzine in de vlotterkamer komt?
Op die pomp zitten dus 3 leidingen als ik het goed begrijp?
Tis me niet helemaal duidelijk....
- cees en jantine
hmmmm, raar.vanavond weer heel de avond mee bezig geweest, maar hij wil niet aanslaan.
ik heb benzine:
als ik aan de gasklep draai komt er benzine uit gespoten(lijkt me goed).
heb een retour gemaakt, nog even beun maar later nog even goed gemaakt worden.
ik heb een vonk:
bougie eruit gedraait op metaal gehouden en starten en hij vonkt.
had eerst de stroomverdeler 180 graden verkeerd staan
hier kwam ik achter doordat hij wel een keer een klapje maakte(en wat voor 1) maar door de verkeerde kant..
en dat is dus het rare, af en toe maakt ie wel een klapje, en af een toe een hele harde klap(maar ik heb er verder nog geen uitlaat opzitten, wel de eerste bocht in de wielkast maar verder nog niet)
heb het ook al met startpilot geprobeerd, door dit in de buizen en het spruitstuk te spuiten, dan wil ie dus wel 1 of 2 keer op een cilinder vonken, dat ruik je op zich wel en je hoort hem op een cilinder aanslaan.
maar verders blijft het doods....
denk niet dat het de sensor is, anders zou ie niet vonken toch??
denk dus dat ie de benzine toch niet aangezogen krijgt.. dat zou een beetje jammer zijn, maar dit was te verwachten.
ga het denk ik morgen nog maar eens proberen, met mijn eigen auto aan de startkabels erbij, maar dan maak ik de carb ff wat dichter bij de turbo vast. en dan kijken of ie het dan wel wil doen..
iemand nog andere ideen?
groet
cees
ik heb benzine:
als ik aan de gasklep draai komt er benzine uit gespoten(lijkt me goed).
heb een retour gemaakt, nog even beun maar later nog even goed gemaakt worden.
ik heb een vonk:
bougie eruit gedraait op metaal gehouden en starten en hij vonkt.
had eerst de stroomverdeler 180 graden verkeerd staan

en dat is dus het rare, af en toe maakt ie wel een klapje, en af een toe een hele harde klap(maar ik heb er verder nog geen uitlaat opzitten, wel de eerste bocht in de wielkast maar verder nog niet)
heb het ook al met startpilot geprobeerd, door dit in de buizen en het spruitstuk te spuiten, dan wil ie dus wel 1 of 2 keer op een cilinder vonken, dat ruik je op zich wel en je hoort hem op een cilinder aanslaan.
maar verders blijft het doods....

denk niet dat het de sensor is, anders zou ie niet vonken toch??
denk dus dat ie de benzine toch niet aangezogen krijgt.. dat zou een beetje jammer zijn, maar dit was te verwachten.
ga het denk ik morgen nog maar eens proberen, met mijn eigen auto aan de startkabels erbij, maar dan maak ik de carb ff wat dichter bij de turbo vast. en dan kijken of ie het dan wel wil doen..
iemand nog andere ideen?
groet
cees
-
- cees en jantine
zal de kabels eens nakijken, zit net fotoos te vergelijken en volgens mij zie ik ze verkeerd zitten bij mij
zo maar eens even nakijken.
groet
cees
p.s. heb morgen als het goed is een stroboscoop te leen, dus kan kan ik ook nog kijken of ie mooi op tijd staat.
ze zijn trouwens niet eens zo heel duur die dingen heb er vandaag 1 gezien voor 35 euro, een digitale was alleen 120 euro..

zo maar eens even nakijken.
groet
cees
p.s. heb morgen als het goed is een stroboscoop te leen, dus kan kan ik ook nog kijken of ie mooi op tijd staat.
ze zijn trouwens niet eens zo heel duur die dingen heb er vandaag 1 gezien voor 35 euro, een digitale was alleen 120 euro..
-