gebonk van achteren
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
gebonk van achteren
hallo,
sinds afgelopen vrijdag heb ik dan ook eindelijk een beige R4 gtl van 1983. nu zijn er geluiden waar ik niet van weet wat het is. het meest verontrustend klinkt de bonk die dan door de hele auto heen gaat( stuur goed vast houden) komt van achteras, en is er alleen als ik over dwarsriggel in de weg rijd. kan het aan de winterbanden(145/13) voor liggen? achter heeft ie ook 145/13. of misschien hoort het zo, wie kan het mij zeggen? wat rijdt nou het beste? banden van 145 of 135, standaard hoort er 135 omheen. wil namelijk twee nieuwe voorbanden kopen.
groet,
jan
sinds afgelopen vrijdag heb ik dan ook eindelijk een beige R4 gtl van 1983. nu zijn er geluiden waar ik niet van weet wat het is. het meest verontrustend klinkt de bonk die dan door de hele auto heen gaat( stuur goed vast houden) komt van achteras, en is er alleen als ik over dwarsriggel in de weg rijd. kan het aan de winterbanden(145/13) voor liggen? achter heeft ie ook 145/13. of misschien hoort het zo, wie kan het mij zeggen? wat rijdt nou het beste? banden van 145 of 135, standaard hoort er 135 omheen. wil namelijk twee nieuwe voorbanden kopen.
groet,
jan
-
bonk? ligt er iets achter de achterbank? of de achterbank zelf? waar komt het geluid vandaan denk je? schokbreker los, of rubber van schokbreker uit(/weg)geslagen? Uitlaat die misschien ergens tegenaan klapt?
Aan de banden zal het niet liggen. 135 is standaard, 145 is leuker (=standaard op de F6).
Als je de auto stil hebt staan en je duwt 'm achter eens op en neer (op de bumper met je voet)(niet aan het uiteinde anders duw je m krom) krijg je dan hetzelfde geluid te horen?
Aan de banden zal het niet liggen. 135 is standaard, 145 is leuker (=standaard op de F6).
Als je de auto stil hebt staan en je duwt 'm achter eens op en neer (op de bumper met je voet)(niet aan het uiteinde anders duw je m krom) krijg je dan hetzelfde geluid te horen?
-
-
Vind je? Die schijtlada dan... trouwens, over die Lada, wil je 'm es komen bewijzen? Gaan we volgende week eens karren, jij met dat ding, ik met mijn truck. Zoeken we wel iemand met een filmcamera waarop ie kan vastleggen hoe wij er met onze legertrucks overheen rijden zoals die tank over dat roze viertje.
bonk
hij bonkt niet als ik er achter op ga drukken, zal van het weekend eronder gaan liggen voor nadere inspectie. staat namelijk bij mijn oma in de garage in friesland. het zag er in eerste instantie goed uit geen roest. verder ook geen problemen motortje heeft nog maar 120000 gereden. kan misschien ook aan trekhaak liggen? volgens de vorige eigenaar zat er ook een nieuwe schokdemper op. hoort een viertje niet te bonken??!!
-
-
-
- Contacteer:
wordt het toch tijd dat die rooie gepimped wordt en dan het tegendeel bewijzen 

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;