Raar maar waar: die 12 stationcar heette ook officieel stationcar, in plaats van break zoals gewoonlijk bij de Fransen.
Het klopt wel dat die uitvoering tegenwoordig ultra-zeldzaam is.
Nooit gezien in Aalst. Wil je er zoeen hebben dan? ik vind het maar rare dingen; als het een beetje donker is zie je nauwelijks wat de voor- of anterkant is...
Uw zoekbewerking - R12 stationcar - heeft 13 documenten opgeleverd
Resultaten 1 - 10 van circa 47.200 voor R12 break
Dat verbaast me niet echt, want break is nou eenmaal een meer populaire benaming.
Een Volvo Amazon heette toch ook niet Amazon in 't echt?
In dit geval heb ik meer vertrouwen in bijv het Autotest jaarboek 1973 dan in google.
De eerste jaren heette de Amazone wel Amazon, maar een of ander duits landbouwvoertuigenbedrijf meende het alleenrecht op die naam te hebben waardoor de naam Amazon alleen in Zweden op de auto's werd gebruikt en de rest van de wereld moest het met Volvo 1200 en 121 (en 122S en 123GT en 131) doen. (en 220 voor de combi's etc)
In Aalst staat een R12 Automaat in deplorabele staat achter een hek naast de Jaguar/Landrover zaak, de eigenaar heb ik nog niet kunnen achterhalen. Het blok past in een 4tje.....
Gespot in Eindhoven, Tongelresestraat; een witte F6 met blauwe bumpers.
En er staat al geruime tijd een gele 4 (TL?), zwarte grille, zonder voorscherm, bij een antikraak bewoond bedrijfspand op industrieterrein de Hurk te Eindhoven, vlak bij de kringloopwinkel van Het Goed.
Die gele staat al langere tijd te koop, gezien in de Vondst geloof ik, tis een TL maar de eigenaar is er nooit; ik heb nu zijn nummer ook niet meer. Slecht of niet bereikbaar en een deurbel hebben ze daar niet. Nieuwe schermen liggen erin.
Die op de T-straat zal die van Helmertje wel zijn want die woont daar, al is de T-straat wel erg lang...
Als je wilt weten van wie die R12 is kan ik misschien wel achterkomen; de eigenaar van het stuk grond ken ik goed. Misschien issie wel van die LandRoverboer (auto Ament); een tijdje terug had ie ook een hele mooie zilverkleurige R4 op zijn aanhanger staan, splinternieuw!
Moek ut mar es vroage
Laatst gewijzigd door R4F6GTX Automaat op do jan 27, 2005 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, ik kwam er net voorbij, geen ramen in de linkerdeuren, (of ze staan open, kan ook) rechterachterlichtglas weg, groen uitgeslagen. verder heb ik niet gekeken...