Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 51189Bericht jbeekmann »

Ben je niet bang dat het tegen de wand van de buis 'neerslaat'? Of is die warm genoeg om dat niet te doen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 51192Bericht cees en jantine »

tja dat weet ik ook niet eigenlijk, dat moeten we maar zien denk ik.
denk dat het wel goed gaat. zeker na de turbo is het mengsel warm zat, dus een beetje koeler kan geen kwaad denk ik zo.
en voor de turbo moeten we dus even kijken of het goed gaat, menno schijnt het ook ongeveer zo gehad te hebben en die heeft er ook mee rond gereden.
moet dus lukken denk ik....
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 51194Bericht jbeekmann »

Afkoelen lijkt me ook wel prima, daar hebben ze p.s.v.r. ook intercoolers voor. Echter, je lucht wil je afkoelen, niet het mengsel toch? Dan condenseert het en dat wil je niet.
Zorgen voor niet al te scherpe bochten en inpakken zodat het lekker warm blijft lijkt me wel handig.

Let wel: ik heb niet zoveel verstand van dit soort dingen, dus luister niet al te hard naar mij 8)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 51207Bericht 4tje »

Denk dat het meevalt met dat neerslaan van het mengsel hoor....
Als er problemen komen, dan waarschijnlijk voor de turbo. Het originele ontwerp werkt toch ook, dus dan zal dit ook wel werken.

Wel zo: Hoe langer de buizen worden, hoe groter het turbogat wordt.
Maar goed, zal nu wel meevallen zo.
Gebruikersavatar
4f4 ts yellow
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 9:28 pm

Bericht: # 51331Bericht 4f4 ts yellow »

ik zag op de foto dat je er een vier bak achter had waarom ??????????
niet een vijf bak een vier bak lijkt mij een beetje onderbemeten voor 110 pk
ook in een f4 met ts motor kan het net effe sneller
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 51333Bericht cees en jantine »

er rijden er ook diverse rond met meer pk's en de zelfde (4)bak.... moet dus kunnen en zo niet dan uhh heb ik een kapotte bak en moet ik toch wat anders verzinnen.

het is een beetje een project van werkt dit niet, dan wat anders, maar eerst toch even proberen.

en bij de meeste anderen werkt het ook.

groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 51340Bericht Ron »

Dat condenseren is wel een bekend probleem bij AT 'tjes hoor. Die van mij had het ook.
Flinke zwarte wolken uit de uitlaat, rot lopen, een paar flinke bonken in je motorblok, maar als de boel warm is is het weg (het lijkt me behoorlijk
slecht voor de techniek overigens).
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 51430Bericht 4tje »

En, zijn er al vorderingen ?

Heb je trouwens nog iets gedaan aan je chassis?

Ik zou wel je voorste chassisbalken proberen door te lassen, zodat
de boel iets steviger wordt.
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 51440Bericht Jan »

Gr jan
Laatst gewijzigd door Jan op di jan 25, 2005 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 51455Bericht 4tje »

Tja tis alleen maar voor extra stijfheid van het geheel hoor.....
met veel remmen en hard optrekken worden die chassis echt wel zwaar belast namelijk.
Voorkomen is beter dan genezen....
Waarom zou je het niet doen, als het blok er toch uit ligt is het een kleine moeite toch?

Ik zou het gehele plaatje van de auto toch een beetje "safe" willen hebben voor zover mogelijk met een R4
Laatst gewijzigd door 4tje op di jan 25, 2005 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 51458Bericht Jan »

Gr jan
Laatst gewijzigd door Jan op di jan 25, 2005 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 51459Bericht 4tje »

:D
Laatst gewijzigd door 4tje op di jan 25, 2005 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 51461Bericht R4F6GTX Automaat »

Er is toch ook ergens een beschrijving van die R4 die Paris-Dakar meegereden heeft, met tekeningen erbij waar het chassis allemaal verstevigd is en zo? Da Goof heeft het er ooit over gehad geloof ik. Misschien heb je daar wat aan.

Deze Afbeelding
Laatst gewijzigd door R4F6GTX Automaat op di jan 25, 2005 1:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
4tje
Berichten: 67
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 10:03 pm

Bericht: # 51464Bericht 4tje »

Kijk dat zijn nuttige dingen!
ik ben ook wel benieuwd, dus als iemand die tekening online kan gooien graag!
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 51465Bericht Jan »

Jan
Laatst gewijzigd door Jan op di jan 25, 2005 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie