Velleman kitje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Bruutmans
- Contacteer:
Maar uiteindelijk zou het toch "iets" moeten opleveren?!
Naast zuinig,geen contactpunten stellen en nog iets.
Ben es benieuwd,heb nog geen tijd gehad em te testen.
Naast zuinig,geen contactpunten stellen en nog iets.
Ben es benieuwd,heb nog geen tijd gehad em te testen.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Renault Classique
De verbetering die mij als eerste opviel was het gemakkelijker en mooier op toeren komen 'van onderuit'. Dat was dus ook mijn doel bij het monteren van een Vellemankitje; doelmatigheid. Dus met minder onderhoud/afstellen van contactpunten een goede, regelmatige vonk genereren. Fijntuning min of meer dus. Voor meer peekaas moet er echt nog wel iets meer gebeuren.....
-
Ik heb eens zo'n elektronische ontsteking gekocht bij Ruud Wind (die helaas na een paar jaar stuk ging). Ik had toen het gevoel dat het mooier liep, maar achteraf denk ik ook wel eens: kan ook zijn dat mijn gevoel wat gekleurd was omdat je ergens veel geld voor betaald, en dan wil je ook graag dat het beter is geworden.
Ik vind wel dat je merkt dat het onderin iets beter oppakt en dattie wat sneller start en zo. Maar het zijn geen grote verschillen. Denk dat met name de betrouwbaarheid vooruit gaat. Geen contactpunten meer stellen of vervangen en de condensator is ook buiten spel gezet. Misschien dattie ook iets minder vochtgevoelig is, maar dat durf ik niet hardop te zeggen.
Kortom, Velleman kitje is z'n 15 euri wel waard.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ik heb veel minder last van een slecht lopende en slecht startend 4tje.
Let wel op!!!!! de contact puntjes moeten toch zeker een keer per jaar vervangen worden,want ze geven toch nog een tijd door. Het veertje en het draadje zijn bij mij al een keer gebroken.Dan Toet ie het dus echt niet meer.Ook moet het afstellen met ouderwetse voelermaatjes gebeuren. Dus niet zoals bij garages electronisch...Pas ook op voor de wegenwacht.......
Let wel op!!!!! de contact puntjes moeten toch zeker een keer per jaar vervangen worden,want ze geven toch nog een tijd door. Het veertje en het draadje zijn bij mij al een keer gebroken.Dan Toet ie het dus echt niet meer.Ook moet het afstellen met ouderwetse voelermaatjes gebeuren. Dus niet zoals bij garages electronisch...Pas ook op voor de wegenwacht.......

- Bruutmans
- Contacteer:
Ha kijk,dat zijn toch wel dingen waar ik van zeg dat het de moeite wel waard is.Da-Goof schreef:Ik vind wel dat je merkt dat het onderin iets beter oppakt en dattie wat sneller start en zo. Misschien dattie ook iets minder vochtgevoelig is, maar dat durf ik niet hardop te zeggen.
Trouwens dat van onderaf beter oppakken daar bedoelen jullie neem ik aan mee dat als je ietsje te laag in toeren voor betreffende versnelling zit dat ie dan beter en lekkerder optrekt?
Geen meningen over verbruik in deze?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Renault Classique
Inderdaad.
Het verbruik zou bij optimalisering middels het Vellemankitje wat gunstiger moeten uitpakken en bij mij is dat ook zo, maar dan ook weer niet tig kilometers meer op 'n liter natuurlijk, verbruik is van een aantal variabelen meer afhankelijk, bij het installeren van het kitje zet je de ontsteking meteen weer eens helemaal goed, nog een keertje verse contactpuntjes, misschien toch ook maar weer eens de bougietjes vervangen, want die hebben ook niet het eeuwige leven, en dan blijkt ook dat de rotor en verdelerkap ook niet echt mooi meer zijn....... en zo begin je aan een optimalisatiekuur.....
Het verbruik zou bij optimalisering middels het Vellemankitje wat gunstiger moeten uitpakken en bij mij is dat ook zo, maar dan ook weer niet tig kilometers meer op 'n liter natuurlijk, verbruik is van een aantal variabelen meer afhankelijk, bij het installeren van het kitje zet je de ontsteking meteen weer eens helemaal goed, nog een keertje verse contactpuntjes, misschien toch ook maar weer eens de bougietjes vervangen, want die hebben ook niet het eeuwige leven, en dan blijkt ook dat de rotor en verdelerkap ook niet echt mooi meer zijn....... en zo begin je aan een optimalisatiekuur.....
-
Nou daar geloof ik dus niks van, afstellen met voeler maatjes op 0.4 mm is alleen om de auto aan de praat te krijgen. Je moet eigenlijk de contacthoek afstellen en dat doe je het best met een ding wat uiteindelijk electronisch is (zit bij mij in de stroob)Rinootje schreef:Ook moet het afstellen met ouderwetse voelermaatjes gebeuren. Dus niet zoals bij garages electronisch...
Tijdens de grote beurt werden de contactpuntjes afgesteld en vervolgens begon hij te stotteren. Voelermaatjes gepakt en toen liep ie pas goed.
Misschien is dit verkeerd afstellen (electronisch) te wijten aan een klungelige monteur!!!!!!!!!
Ga trouwens niet meer naar die garage wegens meerdere problemen...
Misschien is dit verkeerd afstellen (electronisch) te wijten aan een klungelige monteur!!!!!!!!!
Ga trouwens niet meer naar die garage wegens meerdere problemen...
- Bruutmans
- Contacteer:
Ik heb erg goeie ervaringen met "garage Huwae" in sittard.Rinootje schreef:Ga trouwens niet meer naar die garage wegens meerdere problemen...
Topgozer,zegt waar het op staat en goed waar voor je geld.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?