Ik zei ook niet dat ie er iets van te lijden heeft, ik zei dat het een nadelig gevolg was.
En aan dit verhaal is niets tegenstrijdig hoor. Een auto heeft nu eenmaal onderdelen die verslijten, onder bepaalde omstandigheden slijten sommige onderdelen alleen iets harder. Ik vind bijvoorbeeld van pingelen dat dat wel kwaad kan. Die slijtage is de 4 niet op bedacht.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
jbeekmann schreef:Ik zei ook niet dat ie er iets van te lijden heeft, ik zei dat het een nadelig gevolg was.
Niet boos worden, Jasper ! Wat ik (ook) bedoel is dat er niets tegenstrijdig is. Een hoger verbruik kan geen kwaad, want de auto heeft daar niet onder te lijden. En af en toe een keer topsnelheid rijden op de snelweg is veel minder schadelijk dan alleen maar korte ritjes in stadsverkeer, waarbij de motor nooit goed op temperatuur komt. Of met je standaard GTL-letje op 80 km/u wegen continu in z'n drie blijven rijden...
Ow, dat was helemaal niet boos bedoeld hoor! (Moeilijk als je iemand niet kan aankijken he)
Ben het helemaal met je eens trouwens (stadsverkeer-snelweg etc)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
[/quote]
Moet dat niet zes plankjes zijn ? Of hebben ze de kopse einden maar opengelaten ? Maar goed, da's nie iets om grapjes over te maken... blijkt maar weer keihard dat hard rijden niet gezond is [/quote]
je hebt gelijk, ik ben er twee vergeten.
en aub, grapjes blijven maken!
Ik denk dat planken in een 4 geen kwaad kan. Ik had er eens een stuk of 25. Geen noemenswaardige slijtage bemerkt
Bèèèh.
Nogmaals : plankgas in z'n 4 is niet erg voor een viertje. Hij heeft te weinig vermogen om iets te slopen. Let wel op met fikse wind mee of heuveltje af.