hallo allemaal,
hier weer eens een vraagje voor de AT mensen onder ons.
wie heeft er een mooi plaatje of tekening waar de olieleidingen mooi op staan, ik weet namelijk niet precies hoe ze aangesloten moeten worden en die zou wel handig zijn.
op het filter zitten 2 aansluitingen, gaan die direct naar de turbo of een naar de turbo andere retour koeler??
hoe hebben jullie de uitlaat erop gemaakt en dan vooral het eerste stuk, origineel 5AT voorstuk of zelf gemaakt met lasbochtjes? en wat moet ongeveer de diameter zijn?
folkert jij had mooie foto´s op je website
en wat voor einddemper gebruiken jullie
wie weet raad?
bvd
gr
cees
olieleidingen+uitlaat AT
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
olieleidingen+uitlaat AT
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Uit mijn hoofd gezegd, dacht ik dat de leiding naar de turbo direct uit het blok komt. De aftakking onder het filter gaan naar de oliekoeler. Overigens moet je daar toch nog wat mee, want het filter past niet tussen het chassis. Ik heb een "filterverplaatser" gebruikt en de originele plek afgedekt met een deksel (gemaakt van een oliefilter...)
Helaas heb ik geen homepage meer, maar ik zal de foto's thuis wel ergens op mn pc hebben moeten staan...
Het eerste stuk is van de R5 uitlaat. Vlak daarna gaat het bij mij over in 60mm pijp (wat redelijk overdreven is). Vroeger had ik een dunnere uitlaat met een katalisator erin die als demper functioneerde. Die is ondertussen overleden en ik gebruik nu de oude demper van mn 406 (met 2 liter turbo motor). Hihi: die was daar vanaf gerot, dus vervangen. Maar hij voldoet goed op mn Viertje...
Helaas heb ik geen homepage meer, maar ik zal de foto's thuis wel ergens op mn pc hebben moeten staan...
Het eerste stuk is van de R5 uitlaat. Vlak daarna gaat het bij mij over in 60mm pijp (wat redelijk overdreven is). Vroeger had ik een dunnere uitlaat met een katalisator erin die als demper functioneerde. Die is ondertussen overleden en ik gebruik nu de oude demper van mn 406 (met 2 liter turbo motor). Hihi: die was daar vanaf gerot, dus vervangen. Maar hij voldoet goed op mn Viertje...
Om ff op dat olieleiding verhaal terug te komen: Volgens mij werkt het zo dat de olie uit het blok eerst naar de koeler gaat en de uitgaande slang van de koeler gaat naar de turbo en de uitgaande van de turbo terug naar het blok. Of het is andersom, dat de olie van het blok eerst nog door de turbo gaat alvorens door de koeler te gaan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------