Vertelde me dat ie, afgelopen zondag wel vijf keer door iemand gebeld was met allerlei vragen over een renault 4
kachel kaputt
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rodeo-6
 - Contacteer:

Spraak toevallig vanavond een kennis van me, werkt bij de wegen-wacht in den haag.
Vertelde me dat ie, afgelopen zondag wel vijf keer door iemand gebeld was met allerlei vragen over een renault 4

Laatst gewijzigd door Rodeo-6 op wo okt 27, 2004 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

>> Doe mij maar een DAF <<

- 
				Mummelvrouw

- 
				Mummelvrouw

aangezien dit topic volgens de titel over een kachel gaat:
wat deed ie het weer fijn vanochtend! nieuwe wisserblaadjes en schoon koelwatersysteem en weer lekker de korte winter in!
Ik heb trouwens tijdens het reinigen der koelwatersysteem geen thermostaat kunnen vinden, dus er is hier discussie gehouden over een voor mij tot nu toe virtueel stukje R4!
bedacht me wel nog een reden waarom die virtuele thermostaat je verwarmingscirquit niet af zou moeten sluiten: je kan dan pas als je motor helemaal op temperatuur is je ruiten onbtasemen. Het lijkt me dat da eerder mogelijk moet zijn.

wat deed ie het weer fijn vanochtend! nieuwe wisserblaadjes en schoon koelwatersysteem en weer lekker de korte winter in!
Ik heb trouwens tijdens het reinigen der koelwatersysteem geen thermostaat kunnen vinden, dus er is hier discussie gehouden over een voor mij tot nu toe virtueel stukje R4!
bedacht me wel nog een reden waarom die virtuele thermostaat je verwarmingscirquit niet af zou moeten sluiten: je kan dan pas als je motor helemaal op temperatuur is je ruiten onbtasemen. Het lijkt me dat da eerder mogelijk moet zijn.
- 
				Willem de Zwijger

- 
				Mummelvrouw

Omdat de titel van dit topic toch aan gaf dat het over kachtels gaat  

Vanmiddag met de tuinslang de kachel door gespoeld.
De tuinslang eerst op de 'retour' gezet en blazen maar.
Na een sloot vies bruin water werd het langzaam lichter.
Toen de waterkraan nog even op de 'heen' gezet.
Daarna weer een stukje rijden....... maar het is nog steed erg flauwtjes wat er aan warme lucht uitkomt. Het heeft dus niet echt geholpen.
De knop om de kachel op warm danwel op de koud stand te zetten gaat bij ons zeer licht. Michiel had het ook al een keer geopperd. zit daar een klepje achter die de uitgang naar boven(of onder) open zet waar door de warmte de auto in kan? of hoe zit dat. zou daar iets stuk kunnen zijn .
De retour slang wordt ook gewoon warm....
groeten nico

Vanmiddag met de tuinslang de kachel door gespoeld.
De tuinslang eerst op de 'retour' gezet en blazen maar.
Na een sloot vies bruin water werd het langzaam lichter.
Toen de waterkraan nog even op de 'heen' gezet.
Daarna weer een stukje rijden....... maar het is nog steed erg flauwtjes wat er aan warme lucht uitkomt. Het heeft dus niet echt geholpen.
De knop om de kachel op warm danwel op de koud stand te zetten gaat bij ons zeer licht. Michiel had het ook al een keer geopperd. zit daar een klepje achter die de uitgang naar boven(of onder) open zet waar door de warmte de auto in kan? of hoe zit dat. zou daar iets stuk kunnen zijn .
groeten nico
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier',  R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.

Achter de knop warm koud zit een koperen kraan waarmee je de toevoer van het koelwater regelt. Koud is dus dicht en warm open, zodat er warm water doorheen kan stromen. Die kraan werkt dus wel, want je retourslang wordt warm. Als er desondanks toch geen of weinig warme lucht geproduceerd wordt, kan er dus maar 1 conclusie zijn: er is te weinig koel (of in dit geval verwarm) oppervlak. Eventuele oorzaak hiervan kan een grote mate van dichslibben van de radiator zijn. Waarschijnlijk heb je dus te maken met bezinksel. Enige andere mogelijkheid die ik kan bedenken is dat er iets voor je kacheltje zit. Een blaadje, parkeerbonnetje of misschien wel een briefje van 10 euri...otogazzi schreef:De knop om de kachel op warm danwel op de koud stand te zetten gaat bij ons zeer licht. Michiel had het ook al een keer geopperd. zit daar een klepje achter die de uitgang naar boven(of onder) open zet waar door de warmte de auto in kan? of hoe zit dat. zou daar iets stuk kunnen zijn .
Toch maar ff die kachel unit eraf schroeven dan?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------

R4: last but not leased
-------