Ik kom ook altijd een hand te kort.
Er is dus nix mis met je Jasper
Verder vind ik het altijd lastig als je bijv onder de auto las om steeds je kap of klep omhoog te doen tewijl je eigelijk snel verder wilt en en vaak geen ruimte is om de boel fatsoenlijk omhoog te klappen.
Automatische laskap
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
handen te kort? Ik hou het werkstuk gewoon met mijn linkerhand op zijn plaats, lastoorts erbij, ogen dicht, knopje drukken. soms 2 of 3 x proberen en dan zit ie. Dan pak ik mijn kap en las het af. Werkt prima. Ik heb ook zo'n lashelm, maar dat is me te warm en onhandig in kleine hoekjes.
glaasje nr 11 is donker genoeg voor ons laswerk. Je kan een tl-lamp er nog net doorheen zien. Doe er wel een spatglaasje voor en leg je kap aan de kant als je aan het slijpen bent. Dan gaat het glaasje langer mee.
vraag maar aan Rodeo.
groet,
Peet
glaasje nr 11 is donker genoeg voor ons laswerk. Je kan een tl-lamp er nog net doorheen zien. Doe er wel een spatglaasje voor en leg je kap aan de kant als je aan het slijpen bent. Dan gaat het glaasje langer mee.
vraag maar aan Rodeo.
groet,
Peet
ervaring met lassen heb ik wel (dacht ik) . ben van mijn vak rontgenlasser, al een jaartje of 20. Een plaatje dat ingelast moet worden kun je vastzetten met een griptang of klem, of de eerste hecht even je ogen dichthouden bij de hecht, en van dat tl licht neem dat nou maar aan, dat is echt zo. lasglazen kopen is niet geheimzinnig, als je weinig last en het niet goed kunt zien neem dan een glaasje met shade nummer 10 of 9 dat is altijd goed
bovenstaande gast
dat was ik sorry.
Gr jan
Gr jan