probleem met de dynamo of de accu

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Esther-VL

probleem met de dynamo of de accu

Bericht: # 46466Bericht Esther-VL »

Er is een probleem: het ligt óf aan de accu, óf aan de dynamo, óf aan iets anders...
De F4 start niet.
Met startkabels en een andere accu ernaast op de grond start hij wel.
Ik kan er mee rijden, maar zet ik hem weer stil en wil ik weer starten, dan gaat dat dus niet.
Maar ook niet altijd, gisteren gestart met die startkabels en accu en dan mee gaan rijden. Ergens stil gezet. Geprobeerd hem onmiddelijk daarna te starten, maar geen resultaat. Kom ik een uur of wat later terug, start hij wel ineens.
Ook de verlichting (electriciteit) werk niet meer. In het begin een beetje, na enige kilometers niet meer en vervolgens viel ik ook stil, om dan vervolgens weer met die kabels aan de slag te gaan.

Een paar weken geleden heb ik er een andere (geen nieuwe) accu in gezet, omdat ik dacht dat die oude niet goed meer werkte (toen ging regelmatig het laadstroomlampje branden)

Wie weet raad?
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 46468Bericht Rodeo-6 »

Mooi he ? Zo'n laadstroomlampje :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
Ron

Bericht: # 46469Bericht Ron »

Als je laadstroomlampje ging branden, dan betekent dat dat je accu geen stroom kreeg van de dynamo.
Dus dynamo stuk, of kabels stuk, of spanningsregelaar stuk.
Hoewel het er ook op lijkt dat je oude accu kapot was en er een enorme kortsluiting lijkt te zitten ergens, kan het ook zijn dat je startmotor niet helemaal jofel is.
Tikt je startmotor wel als hij niet ronddraait of maakt hij helemaal geen geluid?
En wat is de exacte spanning van je goede tweedehands accu? Is erg belangrijk. < 12V is niet goed.
Accupolen heel goed schoonmaken kan ook geen kwaad.
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 46478Bericht Le Car »

mega lekstroom?

Effe meten of er 13,8 volt bij de accupolen is als de auto loopt.
Is het onder de 12 volt,dan laad hij zeker niet bij.

Als je alle gebruikers aanzet en dan de stekker op de dynamo losmaakt moet hij sneller stationair gaan lopen.

Het mag. veld wordt door meer stroomafname groter en zal dus voor meer weerstand zorgen waardoor de auto langzamer gaat lopen, door het stekkertje even los te maken hef je het mag.veld even op.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
jbeekmann

Bericht: # 46595Bericht jbeekmann »

en die accu stuk gaat heel makkelijk als je dynamo/spanningsregelaar kapot is. Een dagje zonder spanning en je accu is snel om zeep hoor...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie