Reparatie i.v.m. lekkende klep 850 cc

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Rudi

Reparatie i.v.m. lekkende klep 850 cc

Bericht: # 45598Bericht Rudi »

De Vier is weer toe aan zijn jaarlijkse APK. De garagist vertelde mij, dat tijdens een eerdere beurt werd geconstateerd, dat één van de vier cylinders niet of nauwelijks meeloopt, in de volksmond ook wel lekken genoemd. Nu moet er dus minimaal 1 klep vervangen worden, om voor de APK aan het juiste CO-gehalte te komen, daarbij meegenomen heb ik ook een kapotte uitlaat-pot en de versnellingsbak dient ook na gekeken te worden(platen en drukgroep), dit allemaal incl. APK. Nu weet ik, dat het me aan tijd en kennis ontbreekt om de auto voor een X-aantal weken opzij te zetten. Wat mag dit geintje kosten, als ik dat door deze garagist laat verhelpen, wat is een schappelijke prijs? :(
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''

Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 45606Bericht Le Car »

Even een snelle schatting:

Kop vervangen incl pakking en vloeistoffen enz €400,00
Vlakken en klep vervangen kop €100,00
Koppelingsset (plaat,lager,drukgroep) €125,00
Montage koppelingset €200,00
uitlaat compleet € 75,00
Montage uitlaat €100,00

Totaal:€1000,00
Dit is natuurlijk voornamelijk afhankelijk van het uurloon van de garage,

Ik schat de hele klus zelf op €1000,00 met een speling van €100.

Wie gokt mee?

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Moaske
Contacteer:

Bericht: # 45619Bericht Moaske »

Kortom: zelf aan de gang gaan is toch errug de moeite waard zou'k denken ;)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 45622Bericht R4F6GTX Automaat »

Een klep heb ik wel liggen voor je, eventueel een hele kop, uitlaat is ook niet moeilijk maar voor de koppeling heb ik waarschijnlijk geen ruimte en niet het juiste gereedschap. Dus daar kan ik je niet mee helpen.
Boerammetje
Contacteer:

Bericht: # 45683Bericht Boerammetje »

Is het niet je prends, tu prends il prend, nous prenons, vous prenez, ils prenent, of met duubbel "n" en zo?

Hoe dan ook, de prijzen van koppeling en drukgroep en uitlaat zijn een factor 3 van de gangbare eBay.de norm ingeschat, porto meegerekend...
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 45689Bericht Le Car »

En jij dacht dat die garagehouder gaat zoeken op eBay of Marktplaats.

Lijkt me stug dat je zowiezo een complete uitlaat vind voor €25 en een koppelingsset voor €45.
Soms heb je idd mazzel met onderdelen ,zeker als je een partij koopt.

Maar en wordt gevraagd naar een inschatting als het bij een normale garage wordt besteld en gemaakt.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Boerammetje
Contacteer:

Bericht: # 45692Bericht Boerammetje »

Ik ging er even vanuit dat iedereen zelf de onderdelen aanleverde aan de garage, zoals ik dat zelf doe. Anders ben je je sjees een week kwijt of zo.

Sinds ik een snoek rij lach ik me (nog harder dan ooit tevoren) kapot om de R4 onderdelenprijzen op eBay. De prijzen die ik noem zijn echt geen uitzonderingen, helemaal niet voor moderne viertjes. Met geluk ben je vaak de enige die biedt en heb je de spullen voor 1 euro.
Rudi

Informatie i.v.m. lekkende klep 850 cc

Bericht: # 45699Bericht Rudi »

Mijn Frans is niet meer zo goed...

De garagist waar de Vier normaliter in onderhoud is, vraagt voor de hele klus incl. arbeidsloon en onderdelen + uitbestedingen een bedrag van rond de € 1000,00 (':o')

Ik vind dat nogal een bedrag, maar heb daar wel een stuk garantie op.
toch maar verder zoeken.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''

Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
carioca

Bericht: # 45728Bericht carioca »

Jasper vertelde me dat je een R4 uitlaat nog gewoon bij de kwikfit kan krijgen voor ongeveer 35 euro......(hoop dat ik het goed zeg)
HEt is misschien de moeite waard die even te bellen...
Mijn garage wist dat namelijk ook niet en heeft er zelf een gefabriceerd! :oops: :( :oops: kostte me natuurlijk een flinke bom duiten....
Succes!
tel nr kwikfit is: 0900-8698, voor het dichtsbijzijnde filiaal
Rodeo-6
Contacteer:

Re: Reparatie i.v.m. lekkende klep 850 cc

Bericht: # 45739Bericht Rodeo-6 »

Rudi schreef:De Vier is weer toe aan zijn jaarlijkse APK. De garagist vertelde mij, dat tijdens een eerdere beurt werd geconstateerd, dat één van de vier cylinders niet of nauwelijks meeloopt, in de volksmond ook wel lekken genoemd. Nu moet er dus minimaal 1 klep vervangen worden, om voor de APK aan het juiste CO-gehalte te komen, daarbij meegenomen heb ik ook een kapotte uitlaat-pot en de versnellingsbak dient ook na gekeken te worden(platen en drukgroep), dit allemaal incl. APK. Nu weet ik, dat het me aan tijd en kennis ontbreekt om de auto voor een X-aantal weken opzij te zetten. Wat mag dit geintje kosten, als ik dat door deze garagist laat verhelpen, wat is een schappelijke prijs? :(
Hoi Rudi

Lekkende klep(pen) is/zijn vrij simpel te verhelpen door de klep(pen) opnieuw in te slijpen, kan ik voor je doen.
Daarvoor moet het kopje er wel even af, maar dat heb ik al zovaak gedaan, zoek maar eens met "freek".

"iets" niet goed aan de versnellingsbak, heeft niets te maken met platen en drukgroep, die zitten n.l. niet in een versnellingsbak.
En, ook belangrijk, ik ben veel goedkoper dan een garage.

pjotr
>> Doe mij maar een DAF <<
Jan-Geert
Contacteer:

Bericht: # 45751Bericht Jan-Geert »

kwikfit stinks , daar kan bas over mee praten na een jaar valt je uitlaat naar beneden :s en dan over de montage nog maar te zwijgen.. brrr
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 45759Bericht Le Car »

Nieuwe demper van kwik-fit voor de R5.
Viel na een halfjaar een gat in.

De orginele renault zit er al weer 3 jaar onder.

Heb de plaatdikte eens opgemeten van de demper,Kwikfit was 0,8mm dik en Renault 1,2 mm.Dit nog even afgezien van het kwaileitsverschil
jbeekmann

Bericht: # 45808Bericht jbeekmann »

mijn potje hangt er al 2,5 jaar onder. Bij de Kwik-Fit aangeschaft en laten monteren. Ik weet niet meer of het huismerk was, of een originele. Kostte wel wat meer dan 35 eurie hoor... precies weet ik het niet meer, weet nog wel dat ik was verrast van de lage prijs. Ik geloof dat de montage gratis was (of dat er bijhoorde, of dat ik dat bedongen heb weet ik ook niet meer...)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
an3s

Bericht: # 45832Bericht an3s »

Boerammetje schreef:Is het niet je prends, tu prends il prend, nous prenons, vous prenez, ils prenent, of met duubbel "n" en zo?

Hoe dan ook, de prijzen van koppeling en drukgroep en uitlaat zijn een factor 3 van de gangbare eBay.de norm ingeschat, porto meegerekend...
Het is bovendien "J'aime" ipv "Je t'aime". Je spreekt namelijk in derde persoon over het leven van de auto, danwel jouw leven met auto's :) en dan slaat het nergens op om te zeggen "Ik hou van jou" in tweede persoon. Je bedoeld in dit geval: "Ik hou van" of "ik hou er van". "J'aime" of "Je l'aime".

Verder bedoel je auto's in het algemeen, correcter zou dus zijn iets in de trent van:

"J'aime la vie des autos" of "la vie des voitures, je l'aime"
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 45834Bericht Hanz »

an3s schreef:Het is bovendien "J'aime" ipv "Je t'aime". Je spreekt namelijk in derde persoon over het leven van de auto, danwel jouw leven met auto's :) en dan slaat het nergens op om te zeggen "Ik hou van jou" in tweede persoon. Je bedoeld in dit geval: "Ik hou van" of "ik hou er van". "J'aime" of "Je l'aime".
Verder bedoel je auto's in het algemeen, correcter zou dus zijn iets in de trent van:
"J'aime la vie des autos" of "la vie des voitures, je l'aime"
Ha, we mogen weer zeiken! ;-)
La vie de l'auto, je t'aime...mais specialité le Renault Quatrelle Fourgonnette et je prendre de interesse pour la voiture de Renault Goulette Ambulance 4x4.
'Vie de l'auto, je t'aime' zou ook nog kunnen (sprak hij mijmerend)
'Specialité' zou moeten zijn 'specialement' oid
'Le Renault Quatrelle' is natuurlijk 'La Renault Quatrelle'
'Je prendre de interesse' wordt 'Je m'interesse pour' of 'Blablabla m'interesse'
Maar een fransman begrijpt het zo ook wel ;-)
Plaats reactie