Vraagstuk

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Vraagstuk

Bericht: # 45109Bericht Helmertje »

Hey ik heb hier vaker gepost om problemen opgelost te zien, maar ik weet nu veel meer:
De problemen:
- Af en toe een knal uit de uitlaat (vooral bij gas loslaten bij uitvoegen na een lange snelwegrit)
- Jankende V-riem (vooral bij gas loslaten na lange snelwegrit en daarna aanhoudend)
- Af en toe regelmatig/onregelmatig lopen
- niet goed snelheid kunnen houden bij lage toerentallen
- Afslaan (overal) als ik de koppeling te lang induw. (Dit is nieuw)

Ik heb geen ervaring met r4-tjes, maar de mensen die in mijn 4 gereden hebben en wel ervaring hebben met viertjes vonden hem lekker rijden. De auto rijdt op zich goed, alleen haalt ie 110 en dan vind ik het wel goed geweest terwijl ie wel 130 moet kunnen halen.

Nu was ik het gedoe dus spuugzat en ben ik samen met mijn vader onder de moterkap gedoken. Nadat we de verdelerkap eraf hadden gehaald werd ons al een hoop duidelijk. Koolaanslag op het rotortje en ingebrand op de verdeelpunten in de kap. Contactpuntje zag er nog goed uit. Dus bougiekables, die zagen er goed uit. Maar er zat een enorme brok kool op de eerste bougie die we eruit draaiden (Die cilinder kan het nooit gedaan hebben) 1 down, 3 to go! De tweede zag er aardig uit (best goed eigenlijk) van de derde kon je ook door de kool heen de vorm van de bougie nog enigszins zien. maar de vierde was er ook erg aan toe (twee cilinders?) In ieder geval heb ik best respect voor mijn motortje want hij loopt al zo sinds ik hem gekocht heb en ik heb er inmiddels al iets van 2500 km mee gereden.

Maar goed nu dus nieuwe verdelerkap en bougies halen en zien hoe hij loopt, laat wel meer weten als het ervan komt.
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 45128Bericht ms.dageraad »

Als ie al 110 haalt op 2 cilinders. Nou dan kan je 10 oktober nog wel eens gaan winnen! 220?
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 45138Bericht Renault Classique »

Is het zwarte, enigzins vettige koolaanslag of droge bruingrijze?
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 45155Bericht Helmertje »

Zwart, niet enorm vettig, maar zeker zwart. het zag eruit als je verbrand brood op de BBQ afschraapt op je bougie. Maar toen ik het eraf ging schuren was de rest na het zwart eerder rozegrijs-achtig en keihard.
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 45167Bericht Renault Classique »

Het kan dus zijn dat het brandstof/luchtmensel te rijk aan benzine is, die zwarte aanslag duidt in die richting. Remedies: luchtfilter vervangen, CO2-afstelling nameten en afstellen. Wordt het met deze maatregelen niet beter, dan moet er nog een level dieper op de techniek in worden gegaan.
Succes!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 45170Bericht R4F6GTX Automaat »

Als je een keer langskomt voor dat wieltje zal ik er wel eens naar kijken als je wilt.
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 45172Bericht Helmertje »

Ja het luchtfilter is pikzwart en er ligt troep in de filter, dus ik heb eerst de troep eruit gehaald en de filter gaat dus ook vervangen worden, want die hoort geel te zijn geloof ik.
De ontsteking ga ik binnenkort samen met mijn vader afstellen, want die heeft dat al eens eerder gedaan, dat is geen probleem, alleen de mengselafstelling kan ik wel wat hulp bij gebruiken, maar ik weet niet of het goed beschreven wordt in de Kluwer... Maar dat komt allemaal wel, heb geen haast, ik moet niet rijden met de R4 ik heb ook een fiets :)
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 45173Bericht Helmertje »

Bytheway mijn oom zei dat de aanslag ook kon komen omdat de olieschraapveren versleten zijn => olielekkage. Mijn motortje verbruikt nogal veel olie, maar het lekt bij het kleppendeksel, dus een nieuwe klepdekselpakking ook.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 45174Bericht brecht »

Als je olieschraapveren versleten zijn zouden de bougies vet zwart moeten zijn, dat was niet het geval bij jouw toch? Ik kan me btw ook niet voorstellen waarom die zouden slijten in normale omstandigheden.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 45176Bericht Rodeo-6 »

Kleppen stellen ?????
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 45177Bericht R4F6GTX Automaat »

klepdekselpakkingen heb ik nieuw liggen.
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 45187Bericht Helmertje »

Olieschraapveren zijn het dus niet... Kleppen stellen lijkt me zowieso een aardig idee, want ik weet niet wanneer dat voor het laatst gebeurd is, maar kan nooit kwaad. Paul ik bel jou dan wel binnenkort, dan zullen we iets afspreken.
Plaats reactie