renault 4 gekocht, en nu invoeren...

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

renault 4 gekocht, en nu invoeren...

Bericht: # 44595Bericht tinustilburg »

Hoi,
ik heb eindelijk een r4 gevonden! Het is die witte waar ik het al eerder over had. Ik ga hem woensdag ophalen maar dan heb ik al het eerste probleem: De auto staat op frans kenteken. Kan ik hem verzekeren op dit kenteken, of zijn er andere mogelijkheden om hem toch naar huis te rijden?
En hoe gaat het verder met het invoeren in zijn werk? Moet de auto dan meteen aan de apk eisen voldoen? En wat voor papieren heb ik allemaal nodig?
Alvast bedankt,
martijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 44596Bericht Bruutmans »

Als je het nummer van de RDW eens opzoekt,die kunnen je dat haarfijn uitleggen,of kijk even op de site van het RDW.
;)
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 44597Bericht tinustilburg »

Ja ik heb al wat rondgekeken. Maar ik vraag me nog wat af: Als je een auto uit duitsland invoert heb je een fahrzeugbrief nodig, wat voor papieren zijn verplicht als je een auto uit frankrijk invoert? iets van een papier dat ie daar is afgemeld?
Afbeelding
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 44598Bericht Jan »

Heb je geen franskenteken!!! zonder kenteken geen RDW meer nieuwe regel per juli 2004.

Gr Jan
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 44599Bericht tinustilburg »

Ja het franse kenteken zit erbij...
Waar zit trouwens het chassisnummer?? Is het niet mogelijk om een nederlandse sloop r4 te kopen en dat chassisnummer e.d. over te zetten?? Dat zou een hoop geld schelen
Afbeelding
Gebruikersavatar
_pjotr_
Berichten: 42
Lid geworden op: za jul 10, 2004 2:00 am
Locatie: Alkmaar

Bericht: # 44606Bericht _pjotr_ »

Het nummer staat op de dwars balk naast de bijrijdersstoel, op de scheiding van de dwarsbalk met de langsbalk.
Als je om wil katten kan je misschien een slopertje op kopen. Heb je er gelijk een zooitje onderdelen bij 8) .
Dan blijft nog de vraag of je je hebt moeten identificeren om in bezit van die franse auto (papieren) te komen, m.a.w. heeft die fransoos een vrijwaringsbewijs gekregen en ben jij nu de gene die de bekeuringen moet betalen als dat franse keteken geflitst wordt en dergelijke :oops: ?
Met een 4L kom je er wel.
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 44615Bericht tinustilburg »

Die man waar de auto nu van is heeft hem weer van iemand anders gekocht, en die heeft hem uit frankrijk. Dus als ik hem woensdag op ga halen moet ik er op letten dat er een vrijwaringsbewijs bij zit?? Of een of ander frans iets?
Afbeelding
Erik
Berichten: 667
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 44617Bericht Erik »

euhm je krijgt gewoon de papieren bij de auto met een streep de door. Dus geen vrijwaring etc...

Koop in NL een kenteken en sla je slag. vast nog wel wat kentekens te vinden. Kleur maakt niet uit. Kun je laten wijzigen op het kentekenbewijs. Als je dit doet kun je als opgave van reden koetswissel geven. Bij overspuiten en controle kunnen ze moeilijk doen over de lak an gaan zoeken. Succes
Project rodeo6b schiet op.
Gebruikersavatar
loek
Berichten: 104
Lid geworden op: zo aug 03, 2003 2:00 am
Locatie: margraten
Contacteer:

frans kenteken

Bericht: # 44740Bericht loek »

Kan mij iemand vertellen hoe zo`n frans kenteken er uitziet ( eventueel een foto mailen ?)
Ik ga woensdag een r4 halen en die is voorzien van de " franse papieren"
Maar is daar ook het kenteken bij ?!!

Groetje Loek
Plaats reactie