Vreemd geluid,kapotte aandrijfas,wiellager,homokineet kapot?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Bruutmans
- Contacteer:
Vreemd geluid,kapotte aandrijfas,wiellager,homokineet kapot?
Ik ging ff frietjes halen zonet en toen hoorde ik meteen bij het wegrijden een vreemd geluid alsof er iets aanloopt.
Bocht naar links maakt het nog erger.
Heb em ff op de krik gegooid (nog bedankt jan!!)en het stuur gedraaid zodat ik ertussen kon kijken,het wiel loopt wat stroef,maar maakt weinig geluid(wellicht omdat de last ervanaf is nu),wel kon ik zien dat de aandrijfas enigszins een ovale wenteling heeft?!
Rechtdoorrijdend doet ie het minimaal,bijna niet dus.
Het lijkt of iets aanloopt,net of je ergens langsschuurt.
Wat is het heren technici?
En zo ja kan het kwaad om er nog even mee door te rijden?
Als het die as is (wat ik dus vermoed,omdat ie zo ovaal draait)is dat gemakkelijk zelf te vervangen?
Bocht naar links maakt het nog erger.
Heb em ff op de krik gegooid (nog bedankt jan!!)en het stuur gedraaid zodat ik ertussen kon kijken,het wiel loopt wat stroef,maar maakt weinig geluid(wellicht omdat de last ervanaf is nu),wel kon ik zien dat de aandrijfas enigszins een ovale wenteling heeft?!
Rechtdoorrijdend doet ie het minimaal,bijna niet dus.
Het lijkt of iets aanloopt,net of je ergens langsschuurt.
Wat is het heren technici?
En zo ja kan het kwaad om er nog even mee door te rijden?
Als het die as is (wat ik dus vermoed,omdat ie zo ovaal draait)is dat gemakkelijk zelf te vervangen?
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Ja ja ,yes yes de wielen zitten echt wel vast,het stomme is ik heb er een tijdje terug nog een nieuwe stuurkogel opgezet aan diezelfde zijde en na een aantal km gecontroleerd of de bouten nog goed vast zaten.
Ja hij heeft een enorme tik gehad op het scherm daar.
Scherm totaal verwoest triangel (boven) kapot schokbreker kapot.
Maar dat is allemaal weer in orde en ze heeft toch al weer een aantal honderden km gelopen na haar accidentje.
Tikken met optrekken in de bocht is toch de homokineet?!
Maar kan het wel dat ovaal achtige wentelen???
Ik heb wel net voor ik ging rijden dat dashboardplankje erin-gefrot,beetje moeten kloppen aan de middenconsole,maar dat kan het toch ook niet zijn?!
De band is vrij dat is het rare,als je het hoort meen je echt dat er een stuk ijzer loshangt dat tegen de band aanloopt of schuurt,heel vreemd.
Ja hij heeft een enorme tik gehad op het scherm daar.
Scherm totaal verwoest triangel (boven) kapot schokbreker kapot.
Maar dat is allemaal weer in orde en ze heeft toch al weer een aantal honderden km gelopen na haar accidentje.
Tikken met optrekken in de bocht is toch de homokineet?!
Maar kan het wel dat ovaal achtige wentelen???
Ik heb wel net voor ik ging rijden dat dashboardplankje erin-gefrot,beetje moeten kloppen aan de middenconsole,maar dat kan het toch ook niet zijn?!
De band is vrij dat is het rare,als je het hoort meen je echt dat er een stuk ijzer loshangt dat tegen de band aanloopt of schuurt,heel vreemd.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
Ik denk ook het wiellager. Je kunt de speling controleren door het voorwiel aan de bovenkant naar je toe te trekken / van je af te duwen, al dan niet op de krik. Als je speling voelt weet je wel bijna zeker dat het daaraan ligt.
Zo niet, dan een remschoen / blok (heb je trommel of schijf ?), je kunt die terugduwen (remblok op schijf bedoel ik) en kijken of het dan weg is. En vervolgens de boel weer gangs maken.
Dat ovaal draaien van de as doettie bij mij ook, geen zorgen over maken.
Als de as versleten is maaktie knoek-knoek geluiden als je een bocht neemt.
Zo niet, dan een remschoen / blok (heb je trommel of schijf ?), je kunt die terugduwen (remblok op schijf bedoel ik) en kijken of het dan weg is. En vervolgens de boel weer gangs maken.
Dat ovaal draaien van de as doettie bij mij ook, geen zorgen over maken.
Als de as versleten is maaktie knoek-knoek geluiden als je een bocht neemt.
- Rodeo-6
- Contacteer:
Wat ook nog kan, omdat je viertje rechtsvoor schade heeft gehad, is dat je wiel naaf een tik gehad heeft en dus krom is.
Bij remmen gaat dan je stuur trillen alsof je kromme remschijven hebt, maar lager lijkt me het meest waarschijnlijk.
Controleer ook even je bak-keerringen, die kunnnen er ook niet zo goed tegen. Zijn eenvoudig te vervangen.
Mail je me de links nog even ?
Bij remmen gaat dan je stuur trillen alsof je kromme remschijven hebt, maar lager lijkt me het meest waarschijnlijk.
Controleer ook even je bak-keerringen, die kunnnen er ook niet zo goed tegen. Zijn eenvoudig te vervangen.
Mail je me de links nog even ?
>> Doe mij maar een DAF <<
- Bruutmans
- Contacteer:
Stuur ze je zo op.
Eerst even vragen of de heren moderators dit stukje heel gauw in de afdeling "SUPERblunder" willen duwen.
Schaam me dood!!
Hier komt ie.
Ik gister het dashboard plankje erin gezet,maar omdat ik dus rechtsvoor schade heb gehad paste het niet zo geweldig.
Er zaten al een hoop deukjes in de zijkant van de middenconsole en dus ik een hamertje gepakt en een beetje geklopt ertegen en het plankje past perfect,mocht het niet zo zijn dat het zover naar binnen stond(aan de binnenkant motorruimte dus!!) dat de motor ertegenaan sloeg!!!!
Dat was dus het geluid!!

Eerst even vragen of de heren moderators dit stukje heel gauw in de afdeling "SUPERblunder" willen duwen.
Schaam me dood!!

Hier komt ie.
Ik gister het dashboard plankje erin gezet,maar omdat ik dus rechtsvoor schade heb gehad paste het niet zo geweldig.
Er zaten al een hoop deukjes in de zijkant van de middenconsole en dus ik een hamertje gepakt en een beetje geklopt ertegen en het plankje past perfect,mocht het niet zo zijn dat het zover naar binnen stond(aan de binnenkant motorruimte dus!!) dat de motor ertegenaan sloeg!!!!
Dat was dus het geluid!!

Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?