een aardig apk-lijstje...

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

brecht
Contacteer:

een aardig apk-lijstje...

Bericht: # 43982Bericht brecht »

net terug, aardig wat puntjes en dus advies gevraagd:

-accu los
is zo opgelost

-fuseekogelhoesje links voor onder en stuurkogelhoesrechtsvoor
hoesje vervangen of gelijk maar hele kogel?

- remleidingen voor hebben putcorosie
maar gelijk tot aan de dremdruk verdeler vervangen?
oude los halen en bij de brezan nieuwe laten maken of ergens bestellen?

- draagarmrubber voor vervangen
nog nooit gehoord dat dat moest, is dat zelf te doen en te krijgen ergens?

- roestschade bodem rechtsvoor en de achterste dwarsbalk
was te verwachten natuurlijk. Ik ben handig, maar vind mezelf geen toppie-joppie lasser, wil iemand helpen of zijn mig-mag ter beschikking stellen?

- handrem rechtsachter doet niks
ga ik zellf wel ff naar kijken is dit een bekjend probleem?

- motor steun rechtsvoor los
er zat helemaal geen bout in, raarrrr. kan ik daar gewoon een neiuwe indraaien?

- koplampen afstellen
zijn daar specs voor te vinden?

- achterlichtunits geven niet dezelfde kleur af
Bauke, mag ik de jouwe een dagje lenen?

- benzineleiding lek (rectsvoor onder portier)
ook gewoon te verkrijgen en te vervangen?

Wel een toffe keurmeester trouwens: gaf me nog de tip om eerst de benzineleiding te maken voortdat ik ging lassen :wink: :lol:

Al met al is het geen lijst om wanhopig van te worden, maar wat tips zouden leuk zijn!
Laatst gewijzigd door brecht op di sep 07, 2004 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tommy

Bericht: # 43984Bericht Tommy »

Mijn fuseehoezen waren ook gescheurd ik heb ze gelijk helemaal vervangen, op aanraden van de forum leden.

Is met het juiste gereedschap goed te doen succes ermee.

handremkabel zal wel gebroken zijn.Geloof dat je dan het binnen en buiten deel in een keer vervangd, dat ga ik morgen pogen, laat je wel weten hoe soepel (of niet) het gaat.
GTL '84 blauw
brecht
Contacteer:

Bericht: # 43985Bericht brecht »

snelle reactie! dank alvast, ik hoor graag hoe het afloopt.

achteremmen zijn op de klusdag open geweest, links zijn toen de schoenen vervangen, rechts nog niet. dat ga ik dus eerst maar eens doen, kijken hoe het er dan voor staat.
Tommy

Bericht: # 43987Bericht Tommy »

Dat heb ik vadaag gedaan, ik moest de wiellagers vervangen. Toen gezien dan er totaal geen voering meer op de schoen zat. (morgen de andere kant.) Verder goed te doen aleen dat gekloot met die veertjes. Wiellagers echt drama, heb ze uiteindelijk ingeslepen en met de beitel vernietigd.

Nog een tipje, regel gewoon een kogeltrekker voor die fuseekogels, scheelt veel tijd en ergernis. Als je zo'n vriendelijk garagist hebt wil hij hem vast wel ff aan le uitlenen
GTL '84 blauw
brecht
Contacteer:

Bericht: # 43988Bericht brecht »

kogeltrekker is al in huis, heb er al eens een vervangen. ging inderdaad feilloos met de trekker.

t ging me mer om het verschil tussen een hoesje vervangen of de hele kogel.
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 44012Bericht Le Car »

Vervang in ieder geval beide handremkabels.
Met (bijna)gelijke schoenen links en rechts moet het ook al beter gaan
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
jbeekmann

Re: een aardig apk-lijstje...

Bericht: # 44035Bericht jbeekmann »

brecht schreef:net terug, aardig wat puntjes en dus advies gevraagd:

-accu los
is zo opgelost
> mooi

> kogel. Deze zal door de kapotte hoes toch wel droog zijn geworden en harder zijn ingesleten. Daarbij was ie al niet nieuw meer. Wat kost een hoesje eigenlijk?

> ik dacht over de phone begrepen te hebben dat je flexibele delen slecht waren... Leidingen kan je deels vervangen door te koppelen, maar da's netzoveel werk als geheel nieuwe zetten. Oude eraf slopen en bij de automaterialenzaak of garage nieuwe laten maken met nippels (je kent het systeem toch? ;)) Monteren met een klein likje kopervet.

> dat probleem krijg ik waarschijnlijk ook: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3824

was te verwachten natuurlijk. Ik ben handig, maar vind mezelf geen toppie-joppie lasser, wil iemand helpen of zijn mig-mag ter beschikking stellen?
> joepie... lassen!

> zit er wel een kabel? issie gebroken? Schoenen compleet versleten? (dacht zoiets gezien te hebben in Heemstede)

Zijn geen bouten... Het is simpel gezegd een rubber blok met twee draadeinden. Die zit tussen de motor en het motorophangpunt. Beiden hebben een gat waar dit draadeind doorheen gaat, ringetje en een moertje erop en klaar. Wil je zeggen dat je geen moertje meer hebt of dat het draadeind van het rubber is afgescheurd?

- koplampen afstellen
> even de stelboutjes gangbaar maken en door de garage laten stellen.

> er is speciale rode verf te koop voor achterlichtkapjes trouwens

> stukje vervangen door benz-slang

Wel een toffe keurmeester trouwens: gaf me nog de tip om eerst de benzineleiding te maken voortdat ik ging lassen :wink: :lol:

Al met al is het geen lijst om wanhopig van te worden, maar wat tips zouden leuk zijn!
Laatst gewijzigd door jbeekmann op do sep 09, 2004 11:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Moaske
Contacteer:

Bericht: # 44083Bericht Moaske »

jbeekmann schreef:
brecht schreef:- koplampen afstellen
> even de stelboutjes gangbaar maken en door de garage laten stellen.
Naar de garage ??? :o Zoek een mooie vlakke muur en zet 'm er mooi recht voor. Let er wel ff op dat je niet net als ik zo stom bent om te gaan stellen met je lipjes in de beladen stand, want dat je raadt het al; da's afkeur ;)
Met de bovenste stel de hoogte, en met de onderste de richting. Mag niet hoger dan lamp is, schijnen. En de karakteristieke V vorm die je ziet, moet aan de rechterkant onhoog wijzen, en links plat liggen. Anders verblind je anderen.
Rol daarna autooke meterke of 5 naar achter, en kijk of dan je bundel een heeeeeel weinig zakt: dan is ie goed.
Leen anders bij de APKman ff 5 minuten zijn lichtbak-ding-meet-geval. :)
Succes.

Off-topic: yo japsertje; zal ik je camera maar mee naar Gulpen nemen dan... 8)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
paprikarooie4

Bericht: # 44102Bericht paprikarooie4 »

brecht schreef:net terug, aardig wat puntjes en dus advies gevraagd:

-accu los
is zo opgelost

Is goed te doen heb ze zelf ook net vervangen aan beide fuseekogels linksvoor, alleen de onderste oude hoes wilde aan de bovenkant niet van de kogel los, heb een iets groter hoesje genomen dat er mooi overheen viel en daarna met een minitrekbandje vastgezet, wel aan te raden om een kogeldrukker te gebruiken (maar die had je al).

Ook bij gzg automaterialen kun je de leidingen laten maken, kun je vergelijken in prijs met brezan.
Ik ben eventueel in het bezit van een set gereedschap om zelf complete leidingen te maken, is wel een precies werkje trouwens, die kun je eventueel gebruiken.

- koplampen afstellen

brecht
Contacteer:

Bericht: # 44110Bericht brecht »

wederom bedankt voor de tips.

de leidingen ga ik op maat laten maken, ik ben niet zo'n nauwkeurig mannetje en wil ze wel graag goed hebben.

Kan ik de benzineleiding achter straffeloos los maken? of loopt dan de hele tank leeg. Ik heb hier echt nog noooiiit naar gekeken.

straks twee nieuwe dunlopjes laten monteren voor, is dat alvast gebeurd. Vanavond leidingen los halen morgen alle kogels e.d. halen en de leidingen laten maken zat. en zond. monteren. zou moeten kunnen toch?

(murphy negeer ik gewoon even)
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 44115Bericht Hanz »

brecht schreef:wederom bedankt voor de tips.
(murphy negeer ik gewoon even)
het is eerder de vraag of Murphy jou ook negeert :wink:
jbeekmann

Bericht: # 44126Bericht jbeekmann »

zondag kom ik je ook even helpen. Ondertussen haal ik dan even de poetsdoek over Blauwtje zodat die fijn mensjes kan trouwen volgende week.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
brecht
Contacteer:

Bericht: # 44127Bericht brecht »

dank!

als ik te snel klaar ben :roll: kan ik ook nog wel ff poetsen

nog benzineleiding tips?
Willem de Zwijger

Bericht: # 44128Bericht Willem de Zwijger »

brecht schreef:wederom bedankt voor de tips.

Kan ik de benzineleiding achter straffeloos los maken? of loopt dan de hele tank leeg. Ik heb hier echt nog noooiiit naar gekeken.
Ik heb er wel 1 vervangen, en inderdaad loopt de tank leeg, bij mij zat een lek vlak bij het voorwiel, waar de rubber bescherming ophoudt. Ik heb er toen een emmer onder gezet en de tank leeg laten lopen. Je kunt het ook sneller doen door de imbusbout onderin de tank los te draaien, maar bij mij zat die zo loeivast dat ik bang was om hem te mollen.
Als je de benzineleiding in z'n geheel wilt vervangen (ik heb hem helemaal door een koperen leiding vervangen) dan moet je trouwens wel de tank loshalen om de nieuwe leiding in de rubberslang van de tank te schuiven. Als ik he nu weer zou moeten doen zou ik proberen daar omheen te werken, en kijken of ik niet met kunsstofslang het rotte deel zou kunnen vervangen, dat is veel minder werk. Die rubberslang kun je bij Brezan krijgen. Ik zou dan wel even kijken hoe de toestand van de benzineleiding bij het achterwiel is, daar waar de rubber bescherming ophoudt, want de kans is groot dat de leiding daar ook slecht is.
brecht
Contacteer:

Bericht: # 44130Bericht brecht »

Dus ik kan ergens na de plek waar het lek zit de huidige leiding doorknippen en daar een rubberen slang omheen schuiven/klemmen die het afgezaagde deel tot vooraan vervangt?

(dit natuurlijk tenzij hij achteraan, waar het rubber begint ook lek is, dan is compleet vervangen een betere optie)
Plaats reactie